Toon posts:

[Lycos] Domein moet verwijzen naar IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi, ik heb op aanraden van een vriend bij mydns een accound aangemaakt en mijn nameservers van het domein dat ik bij lycos geregd heb maar mydns is nogal slecht dus wie weet een andere manier op mijn lycos domein naar mijn IP te verwijzen zodat ik hem dmv een virtualhost kan gebruiken?

Verwijderd

Als je dan toch een linuxbak hebt draaien, waarom configureer je dan niet je eigen DNS server? Kun je 'm updaten zovaak je wil en ben je van niemand anders afhankelijk (voor de grappenmakers onder ons, ja je bent afhankelijk van je chello verbinding :P). Je moet wel een secondary DNS hebben, maar die laat je gewoon op die gratis-mydns shit staan, heb je altijd een backup.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 00:33 schreef mswinkels het volgende:
Als je dan toch een linuxbak hebt draaien, waarom configureer je dan niet je eigen DNS server? Kun je 'm updaten zovaak je wil en ben je van niemand anders afhankelijk (voor de grappenmakers onder ons, ja je bent afhankelijk van je chello verbinding :P). Je moet wel een secondary DNS hebben, maar die laat je gewoon op die gratis-mydns shit staan, heb je altijd een backup.
hhmmm jah, maar ik weet wel welke progjes ervoor nodig hebt maar hoe kom je aan je nameserver dns? dus ns1.domain.com ?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54

Verwijderd

named is een DNS server die bij de meeste distributies wel zit bijgeleverd. Je kunt die DNS namen zelf aanmaken, je zegt gewoon zoiets als:

domain.com. NS ns1.domain.com.
domain.com. NS ns2.domain.com.

vervolgens declareer je die ns1 en ns2 door ziets als:

ns1.domain.com A 1.2.3.4
ns2.domain.com A 1.2.3.5

Check effe de help van named, dan moet je er wel uitkomen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13

Verwijderd

Topicstarter
damn, ik zie net wat het probleem is, lycos verzet de mailserver niet!! als ik in het dns record zet staan daar nog steeds de nameservs van lycos!!!!! :( stomme prutsers daar

Verwijderd

Wordt misschien niet meteen geupdate. Maar als je bij lycos je DNS servers instelt op die van jezelf, dan kun je ook een MX record aanmaken, zoiets als IN MX 10 mail.domain.com en die verwijst dan naar je eigen mailservr. Kun je als reserve ook altijd nog IN MX 40 mail.yahoo.com (of whatever die site heet) en dan heb je een backup voor als je eigen mailserver platligt.
Pagina: 1