Toon posts:

SYM53c416 en Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik ben vrij recentelijk in het bezit gekomen van een HP4c scanner. Mooi ding hoor, pest is alleen dat ie niet als decoratie bedoeld is. Probleem is namelijk dat er een SCSI kaartje, de SYM53c416, bijgeleverd is en die is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen onder Windows XP. Nu kan ik natuurlijk wel weer een ander kaartje kopen of gewoon geen XP gebruiken maar dat is nu ook niet de weg die mij bevalt. Vraag is dus of iemand dit onder XP voorelkaar heeft gekregen en, nog belangrijker, hoe?

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

wat ik lees op de site van Symbios:

Proprietary 204xx host adapters for HP scanners
This page applies to HP Scanners using the 53C416 chips on Symbios 20401, 20402 or 20403 ISA controllers and 53C400/400A (HP version) ISA controllers.

Windows XP
LSI Logic does not provide any drivers for Windows XP. The best solution is to upgrade to a PCI SCSI card such as the LSI20860, available from LSI Logic's online store.

Dus dit kan je mijns inziens vergeten...
Zo duur is ander SCSI kaartje toch niet??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, prijs is het probleem niet, maar het gaat om het idee. Zijn zoveel zaken waarvan de makers zeggen dat het niet werkt (en je dus een nieuwe product moet kopen wat hopenlijk ook bij hun weer geld in het laatje legt) maar een beetje creatieveling heeft er wel weer een oplossing voor. En die oplossing zoek ik dus

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wat gevonden. Zijn officieel drivers voor W2000 maar schijnt nu ook te werken. Mocht het niet werken dan geef ik de post wel weer een schop en anders is dit een werkende oplossing :)

ftp://ftp.lsil.com/pub/symchips/scsi/drivers/53C416_Drivers/Win2k/416w2k.zip

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

vaak werken win2k of zelfs NT4/98 drivers na wat klooien wel, heb vergelijkbaars meegemaakt met oude SCSI kaartjes van HP scanners...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!