ALDI speakers: alternatief voor 4.1 of 5.1? setje?

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik was me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren voor een nieuw 4.1 of 5.1 speakersetje voor de PC. Een beetje in de richting van de CSW MegaWorks en de Klipsch ProMedia.

Nu zag ik toevallig dat ze bij de Aldi spotgoedkope boxen hebben:
Is het mogelijk om deze op de PC aan te sluiten? (2 paar)
Welke versterker(s) zou ik dan nodig hebben?
Is dit haalbaar met een budget van 400-600 euro?

PS. Ik ben een n00b op het gebied van geluidsapparatuur, dus houd het een beetje simpel aub :+

edit:

Oops, vraagtekentje teveel in de titel!

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop er dan meteen vier. Het zal geen regelrechte topkwaliteit zijn, maar waarschijnlijk wel een geluid geven dat het geluid van pc-speakersetjes ruimschoots overtreft. De versterker: Doe als ik, wees handig, ga naar een zaak als display-electronics, of conrad, en koop zelfbouw-modules, zodoende kuntsel je gewoon een 4*35 W versterker in elkaar. Toen ik dat deed waren de totale kosten Fl.300,--, dus dat zal nu ongeveer € 150,-- zijn. Eventueel hoger vermogen, maar dat is niet strikt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/BILD02.JPG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3-Weg luidsprekerboxen

gemaakt van hoogwaardig hout
met afneembaar metalen front
max. muziekbelasting: 200 Watt
frequentiebereik: 25-22.500 Hz
2 bas-, 1 midden en
1 hoge tonen speaker(s)
4-8 Ohm
ca. 22.5 x 74 x 20 cm. (b x h x d)
zwart
incl. aansluitkabels
per twee stuks

per twee stuks
74.99
Opgelet: Deze artikelen verkopen wij tijdelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ziet er goed uit toch?

Maar.. hoeveel muziek ga je eigenlijk luisteren? Als je erg afhankelijk bent van muziek tijdens je bezigheden (en je hebt aardige buren ;) ) dan zou ik toch voor een grotere (duurdere) set gaan. Maar die kun je het beste onder rembours bestellen op internet, zo kun je de prijzen goed vergelijken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook van die boxen. die heb ik vorig jaar bij de aldi gekocht, zelfde prijs 158 gulden geloof ik. Ze hebben redelijk geluid maar het kan wel beter. Het vermogen is 120 watt en max. 200 watt. Die schermen die ervoor zitten haal je er zo af. Dat heb ik ook gedaan, ik ben er best tevreden over voor die prijs. Van die kabel die erbij zit moet je niet veel verwachten.
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Op zaterdag 23 februari 2002 12:56 schreef Tyrian het volgende:
Ik was me de laatste tijd een beetje aan het oriënteren voor een nieuw 4.1 of 5.1 speakersetje voor de PC. Een beetje in de richting van de CSW MegaWorks en de Klipsch ProMedia.

Nu zag ik toevallig dat ze bij de Aldi spotgoedkope boxen hebben:
Is het mogelijk om deze op de PC aan te sluiten? (2 paar)
Welke versterker(s) zou ik dan nodig hebben?
Is dit haalbaar met een budget van 400-600 euro?

PS. Ik ben een n00b op het gebied van geluidsapparatuur, dus houd het een beetje simpel aub :+

edit:

Oops, vraagtekentje teveel in de titel!
Met die klipsch speakers zul je meer kwaliteit in huis halen, als je ze in een grote kamer opsteld zullen deze een vettere ervaring geven, je moet er wel een versterker bij hebben, kies dan voor 2*2e hands stereo versterker, of haal een dolby digital versterker, bij richersounds vanaf 190 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op zaterdag 23 februari 2002 14:18 schreef aad123 het volgende:
Koop er dan meteen vier. Het zal geen regelrechte topkwaliteit zijn, maar waarschijnlijk wel een geluid geven dat het geluid van pc-speakersetjes ruimschoots overtreft. De versterker: Doe als ik, wees handig, ga naar een zaak als display-electronics, of conrad, en koop zelfbouw-modules, zodoende kuntsel je gewoon een 4*35 W versterker in elkaar. Toen ik dat deed waren de totale kosten Fl.300,--, dus dat zal nu ongeveer € 150,-- zijn. Eventueel hoger vermogen, maar dat is niet strikt noodzakelijk.
Beetje veel geld voor een paar versterkertjes, koop dan meteen een dolby prologic of sloop versterkermodules uit kringloopradio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:54 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Beetje veel geld voor een paar versterkertjes, koop dan meteen een dolby prologic of sloop versterkermodules uit kringloopradio's
Die zelfbouwmodules bieden doorgaans wel een zeer goede kwaliteit, als je dat kant en klaar moet kopen ben je belangrijk duurder uit. Verder zitten we hier op een forum waar nogal wat mensen zichzelf tweaker noemen, ik vind dan het zelf in elkaar zetten van een versterker heel wat meer hebben dan het kant en klaar kopen. Verder kun je kringloopradio's vandaag de dag wel vergeten, met de invoering van de verwijderingsbijdrage mogen de kringloopwinkels geen afgedankte apparatuur meer verkopen. Dan nog de stelling "beetje veel geld" : Ik had voor dat bedrag alles, inclusief behuizing, tot het laatste lullige schroefje toe, en dan is het dus niet duur voor vier kanalen. Het duurst waren overigens niet de feitelijke versterkermodules, maar juist de transformators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 15:19 schreef LoooK het volgende:
ik heb ook van die boxen. die heb ik vorig jaar bij de aldi gekocht, zelfde prijs 158 gulden geloof ik. Ze hebben redelijk geluid maar het kan wel beter. Het vermogen is 120 watt en max. 200 watt. Die schermen die ervoor zitten haal je er zo af. Dat heb ik ook gedaan, ik ben er best tevreden over voor die prijs. Van die kabel die erbij zit moet je niet veel verwachten.
}:O
die kabels zijn goed genoeg voor die luidsprekers. mijn broertje heeft ze ook aan een stotkoude versterker. BIj die versterker is de bass regeling kapot duss kan ie alleen mar met bass voluit en de loudnessknop is eruit gehaald waarom weet ik niet maar met deze omstandig heden vind ik ze ngo wel redelijk klinken laag en hoog zijn goed alleen midden vind ik iets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Het zal geen regelrechte topkwaliteit zijn, maar waarschijnlijk wel een geluid geven dat het geluid van pc-speakersetjes ruimschoots overtreft.
Precies. Vooral kwantitatief >:)

Ohja, en gewoon een stereo versterker kopen met 4 speaker aansluitingen. Wel 2e hands. En niet meteen denken, oh 2e hands, daar kom ik nooit aan. gewoon www.marktplaats.nl
Ik zal zo eens wat zoeken voor je. Ja mensen lul de speakers maar uit (nog niet gehoord trouwens >:) ) maar je betaald er dan ook weinig voor. Als je gewoon een bass freak bent met weinig geld is dit leuk spul voor een prikkie.
zelfbouw-modules, zodoende kuntsel je gewoon een 4*35 W versterker in elkaar.
Ik denk dat de topicstarter daar helemaal geen zin in heeft :)
Die zelfbouwmodules bieden doorgaans wel een zeer goede kwaliteit
Ach, met zulke speakers boeit het toch weinig hoe kwalitatief hoog je amp is :) Kijk als je er speakers van 800 per stuk ofzo op aansluit oke...
Is dit haalbaar met een budget van 400-600 euro
Right, speakers kopen van minder dan 400 voor 2. Maar wel een amp van een rug erbij? Koop gewoon een 2e hands stereo ampje met 4 speaker aansluitingen van 100 euro ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaats.nl/fotos/audio/receivers/3990.jpg

Ziet iemand hier een plaatje staan? Zonee dan werkt geen enkel plaatje bij marktplaats. Waar zijn ze mee bezig? >:)
Pioneer VSX-806 RDS Dolby Pro-Logic Surround Receiver
Prijs: 120
Beschrijving: Pioneer VSX-806 RDS Dolby Pro-Logic Surround Receiver,Op alle vijf de kanalen 65 Watt 4 Ohm.
In perfecte staat.
Zonder Speakers.
Is dit nix voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 21-09 17:11

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb hier nog een oude versterker staan, die Trekt het vast wel 150 watt ofzo. wat zal ik er voor vragen :D heb je niet al een tuner/receiver staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zaterdag 23 februari 2002 15:19 schreef LoooK het volgende:
Die schermen die ervoor zitten haal je er zo af.
ja, bij mij donderen ze eraf als ik een beetje lekker aan het luisteren ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 21-09 17:11

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op zaterdag 23 februari 2002 20:45 schreef aatos het volgende:

[..]

ja, bij mij donderen ze eraf als ik een beetje lekker aan het luisteren ben..
ducktape :+ hehe ram ze gewoon vast met een spijkertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:31

4POX

Everybody is wired

Waarom dolby surround. Dat is 5 kanalen uit een 2 kanaals signaal halen. Dat is best dom , Want de meeste geluidskaarten zijn al 4/6 kanaals. Kun je beter van de rommel markt 2 losse versterkers halen.. Moet je maar eens goed opletten.. heb je voor € 50 twee merk versterker met elk een stuk vermogen. Misschien heb je nog kans dat het een din ingang is. maar daar heb je voor € 2 een verloop stukje voor..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Op zaterdag 23 februari 2002 21:06 schreef 4POX het volgende:
Waarom dolby surround. Dat is 5 kanalen uit een 2 kanaals signaal halen. Dat is best dom , Want de meeste geluidskaarten zijn al 4/6 kanaals. Kun je beter van de rommel markt 2 losse versterkers halen..
Je vergeet dat veel dolby surround versterkers dolby digital ready zijn en vijf analoge ingangen hebben. Daar zou je de uitgangen van je geluidskaart op aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Op zaterdag 23 februari 2002 21:06 schreef 4POX het volgende:
Waarom dolby surround. Dat is 5 kanalen uit een 2 kanaals signaal halen. Dat is best dom , Want de meeste geluidskaarten zijn al 4/6 kanaals. Kun je beter van de rommel markt 2 losse versterkers halen.. Moet je maar eens goed opletten.. heb je voor € 50 twee merk versterker met elk een stuk vermogen. Misschien heb je nog kans dat het een din ingang is. maar daar heb je voor € 2 een verloop stukje voor..
Een doorsnee dolby surround versterker heeft meestal wel een analoge 5.1 ingang (Dolby Digital Prepared).
Dat is toch wel makkelijker i.v.m. volumeregeling.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
kan nu neimand iets meer zeggen over de kwaliteit van het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op zaterdag 23 februari 2002 20:24 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Precies. Vooral kwantitatief >:)

Ohja, en gewoon een stereo versterker kopen met 4 speaker aansluitingen. Wel 2e hands. En niet meteen denken, oh 2e hands, daar kom ik nooit aan. gewoon www.marktplaats.nl
Ik zal zo eens wat zoeken voor je. Ja mensen lul de speakers maar uit (nog niet gehoord trouwens >:) ) maar je betaald er dan ook weinig voor. Als je gewoon een bass freak bent met weinig geld is dit leuk spul voor een prikkie.

Right, speakers kopen van minder dan 400 voor 2. Maar wel een amp van een rug erbij? Koop gewoon een 2e hands stereo ampje met 4 speaker aansluitingen van 100 euro ofzo :)
Je moet dus wel een versterker hebben met 4 ingangen, want anders voer je stereo in en krijg je output via 4 boxen, schiet niet op voor ruimtelijk geluid
Op zaterdag 23 februari 2002 16:29 schreef aad123 het volgende:

[..]

Die zelfbouwmodules bieden doorgaans wel een zeer goede kwaliteit, als je dat kant en klaar moet kopen ben je belangrijk duurder uit. Verder zitten we hier op een forum waar nogal wat mensen zichzelf tweaker noemen, ik vind dan het zelf in elkaar zetten van een versterker heel wat meer hebben dan het kant en klaar kopen. Verder kun je kringloopradio's vandaag de dag wel vergeten, met de invoering van de verwijderingsbijdrage mogen de kringloopwinkels geen afgedankte apparatuur meer verkopen. Dan nog de stelling "beetje veel geld" : Ik had voor dat bedrag alles, inclusief behuizing, tot het laatste lullige schroefje toe, en dan is het dus niet duur voor vier kanalen. Het duurst waren overigens niet de feitelijke versterkermodules, maar juist de transformators.
Ik heb voor 190 euro een nieuwe dolby digital versterker gekocht (nee geen superpech ofzo, een Yamaha) en die heeft een 5.1 input. Lijkt me wel wat functioneler dan wat jij hebt, daarbij heb ik een afstandbediening en een vermogen van 5*70 watt.

Als je als tweaker de keuze hebt tussen een primitief zelfbouwproject een een Yamaha dolby digital versterker met 2*zoveel vermogen voor weinig extra's dat kan ik je maar een ding noemen als je dan zelf gaat bouwen een domme tweaker|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:53 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Je moet dus wel een versterker hebben met 4 ingangen, want anders voer je stereo in en krijg je output via 4 boxen, schiet niet op voor ruimtelijk geluid
[..]

Ik heb voor 190 euro een nieuwe dolby digital versterker gekocht (nee geen superpech ofzo, een Yamaha) en die heeft een 5.1 input. Lijkt me wel wat functioneler dan wat jij hebt, daarbij heb ik een afstandbediening en een vermogen van 5*70 watt.

...
Dat lijkt me misschien wel wat voor mij. Is die ook goed aan de Audigy te koppelen? en verkopen ze die ook online?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opvallend vind ik wel de specs van deze luidsprekers.
die range van 25hz-22,5khz is wel erg goed te noemen.
normaal gesproken hebben kwaliteits boxen al redelijk veel moeite om de laagste bassen zuiver weer te geven. laat staan tot 25 hz!daar zul je bij een gerenomeerd merk toch al snel duizenden guldens voor moeten betalen. ik denk dat je de specs toch wel enigzins met een korreltje zout moet nemen.

neemt niet weg dat voor dat geld het leuke speakers kunnen zijn met een redelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de "topicstarter" was zou ik een analoge 5.1 kanaals versterker kopen: van die versterkers met 6 lijn in en 6 lijn uit. Deze versterkers van een niet zo erg goed merk ( net als de boxen :P ) kostte destijds iets van 250 gulden. Hij had 5*60 watt en is perfect aan te sluiten op een Audigy of live 5.1 . Zelf heb ik een dolby-surround versterker ( JVC FL350, 5*60 Watt) +bose speakers aan mijn kissie hange, maar die versterker was niet zo een heel verstandige koop :/
Het is de "originele" Dolby die geen echt 5.1 digital heeft, maar wat haalt uit een 2kanaals. Ik heb nu dus nog steeds 2 speakers; hoewel dat ook goed klinkt :P

B.T.W, voor die versterker moet je naar zo een audiozaakje gaan ( NIET een megapool of zo, want da's veel duurder )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 25 februari 2002 18:01 schreef toermalijn het volgende:
opvallend vind ik wel de specs van deze luidsprekers.
die range van 25hz-22,5khz is wel erg goed te noemen.
normaal gesproken hebben kwaliteits boxen al redelijk veel moeite om de laagste bassen zuiver weer te geven. laat staan tot 25 hz!daar zul je bij een gerenomeerd merk toch al snel duizenden guldens voor moeten betalen. ik denk dat je de specs toch wel enigzins met een korreltje zout moet nemen.
Je moet specs zowiezo met een korrel zout nemen, omdat het niets zegt :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Op dinsdag 26 februari 2002 01:55 schreef JvS het volgende:

[..]

Je moet specs zowiezo met een korrel zout nemen, omdat het niets zegt :o.
Ey, mijn speakers doen ook 15 hz he...bij -40 db, maar ze doen het !!

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 01:58 schreef JT het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik daar dus ook mee!:7
de 25 hz haal je echt niet zuiver bij -40 dB.zal dan wel aardig wat beginnen te vervormen in de onderste regionen!*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 15:53 schreef arjandijk het volgende:

een domme tweaker|:(
Ga zo door joh, gooi er nog eens wat domme flames tegenaan, je laat precies zien dat je zelf niet op enig niveau kunt meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die zelfbouw eindtrappen stabieler zijn dan zo'n yamaha dolby geval. Aad123 waar heb je die trafo's gehaald ben op zoek naar 2x ringkern van 225va bij 22volt.

Mensen die elkaar dom gaan vinden zijn zo wie zo al triest, als dat je beargumentatie is voor het kopen van een kant en klare versterker dan ben je in mijn ogen zelf ook *** bezig.

Tevens zeggen zoals eerder genoemd specs ook niets. Die 75 watt zal je zeker krijgen maar of het signaal dan ook nog goed is (dus niet geclipt) das ook maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
^^

kick

Twee mensen hebben het setje tot nu toe omschreven als zijnde 'redelijk', meer meningen/reviews?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 19:14
75 Euro voor 2 speakers?
Ik d8 dat speakers normaal per stuk geprijsd werden :Y)
Reken maar niet op geweldig geluid, eerder "redelijk", of "goed genoeg voor bij de computer", al zijn ze wel een tikkie groot voor de pc :)

Toch denk ik dat arjandijk gelijk heeft, dat je met de Klipsch meer geluid in huis hebt.
Dan praten we natuurlijk niet over de hifi boxen van Klipsch, maar de pc versie ;)
En idd, 2x stereo is ook niet geweldig..

Smash forehead on keyboard to continue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op dinsdag 26 februari 2002 01:58 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, mijn subwoofer komt ook tot 20Hz @ -10 (of was het 15?) dB! Echt wel goed man! laten we stellen dat die aldi speakers ongeveer tot 40-45Hz diep komen.
al zijn ze wel een tikkie groot voor de pc
Hu? TE groot? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op dinsdag 26 februari 2002 13:46 schreef aad123 het volgende:

[..]

Ga zo door joh, gooi er nog eens wat domme flames tegenaan, je laat precies zien dat je zelf niet op enig niveau kunt meedoen.
Op dinsdag 26 februari 2002 14:18 schreef Taco het volgende:
Ik denk dat die zelfbouw eindtrappen stabieler zijn dan zo'n yamaha dolby geval. Aad123 waar heb je die trafo's gehaald ben op zoek naar 2x ringkern van 225va bij 22volt.

Mensen die elkaar dom gaan vinden zijn zo wie zo al triest, als dat je beargumentatie is voor het kopen van een kant en klare versterker dan ben je in mijn ogen zelf ook *** bezig.

Tevens zeggen zoals eerder genoemd specs ook niets. Die 75 watt zal je zeker krijgen maar of het signaal dan ook nog goed is (dus niet geclipt) das ook maar de vraag.
Ok, hier is een jongen die een paar aldi speakers aan wil sluiten op zijn geluidskaartje, dan gaat jullie het hebben over de hogere kwaliteit van een versterker die erg lastig te maken is en minder makkelijk te bedienen is dan het door mij genoemde alternatief. Deze jongen koopt speakers van 75 euro per stuk, dan is het in mijn ogen dom om een moeilijk te bedienen versterker te maken voor een stukje kwaliteit waar je veel duurdere speakers nodig hebt om deze kwaliteit eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 18:02 schreef arjandijk het volgende:

[..]

[..]

Deze jongen koopt speakers van 75 euro per stuk
Het is 75 euro per twee stuks. maar je hebt wel gelijk. Er wordt niet echt antw gegeven op z'n vraag. al weet ik zelf ook het antw niet want ik ben daarin ook nogal een n00b
Pagina: 1