Ik heb usb printer maar ik heb een dos programma dat alleen lpt1 als printerpoort kan aansturen,hoe kan ik printen naar de usb dus hoe moet ik het omleiden, ik heb geen netwerk dus ik kan dus niet de lpt1 sturen naar de netwerkprinter
Dos kan niet met USB omgaan, en het is dus ook onmogelijk om in dos een USB printer te gebruiken. Ik heb ook nog nooit gehoord van dirvers oid om toch een USB printer in dos te kunnen gebruiken.
Verwijderd
Misschien kun je wel naar een bestand printen, en deze later onder Windows naar je printer sturen.
Is een nasty work-around, maar ik denk dat vanuit DOS naar USB niet gaat lukken.
Is een nasty work-around, maar ik denk dat vanuit DOS naar USB niet gaat lukken.
printerpoort toevoegen en dan LPT 1 koppelen aan de usb poort. Alles wat dan naar LPT1 wordt geprint wordt afgevangen en doorgestuurd naar de andere poort (usb dus)
misschien heeft je dos programma een export mogelijkheid, en kan je op die manier met een windows programma afdrukken.
Ik weet niet wat voor een dos programma het is, maar ik zou als ik jou was, toch aan een upgrade denken van dat programma, of een "normale" lpt printer gebruiken.
Ik weet niet wat voor een dos programma het is, maar ik zou als ik jou was, toch aan een upgrade denken van dat programma, of een "normale" lpt printer gebruiken.