Toon posts:

Draytek Vigor2200E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er over om een router aan teschaffen, heeft iemand ervaring met de Draytek Vigor2200E. Het is toch een aardig bedrag, en ik koop liever geen kat in de zak !!!Op de site van draytek ziet het er heel aardig uit,ook de configuratie van de router schijnt een fluitje van een eurocent te zijn,maar praktijk en theorie is toch heel wat anders !!!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zit een mooie zoekfunctie op dit forum....

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 12:04 schreef stoconuon het volgende:
Ik denk er over om een router aan teschaffen, heeft iemand ervaring met de Draytek Vigor2200E. Het is toch een aardig bedrag, en ik koop liever geen kat in de zak !!!Op de site van draytek ziet het er heel aardig uit,ook de configuratie van de router schijnt een fluitje van een eurocent te zijn,maar praktijk en theorie is toch heel wat anders !!!
Ik heb er ook 1 *D en ik ben er zeer tevreden over, configureren is echt een eitje. Je kan er zelfs mee VPN'en (ik heb zo'n lijntje liggen naar het bedrijf waar ik werk).
Router is ook stabiel. Ik vind het een goede investering

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13
Op zaterdag 23 februari 2002 12:47 schreef Finch het volgende:

[..]

Ik heb er ook 1 *D en ik ben er zeer tevreden over, configureren is echt een eitje. Je kan er zelfs mee VPN'en (ik heb zo'n lijntje liggen naar het bedrijf waar ik werk).
Router is ook stabiel. Ik vind het een goede investering
Ik kan dat allemaal beamen, het is een goede investering

• psychopot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06-2016

psychopot

- Dieuvius Morncy -

Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Psycho's: Prima koop keurmerk!

:: beter gebakken lucht, dan geen lucht ::
Specs @ home

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactieŽs, dit is net het zetje wat ik nodig had.
THXS.

Verwijderd

is wel een leuk ding. hier op mijn stage zijn ze hem deze week ook aan komen sluiten. (extern bedrijf) is echt een eitje, achteraf verteld dat ik dat ook wel kon :)

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Ook ik heb erg goede ervaringen met de Draytek Vigor2200E i.c.m. een FAST ADSL verbinding van XS4ALL.

Het is tevens een goede switch en DHCP-server.

Het wijzigen van instellingen via de browser is erg makkelijk.
(De gevorderde gebruikers kunnen er ook naar toe telnetten)

Heb je een netwerk thuis en wil je een internet verbinding delen en ook nog redelijk goed beschermd zijn van buitenaf (firewall), dan zou ik het je zeker aanraden.

Alles in 1 kastje.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:29
Wat de mensen hierboven zeggen is allemaal waar ;)
Heb deze router zelf icm. kabel-internet, loopt als een trein en het configureren is gewoon even logisch nadenken (zeker niet moeilijk iig).

Je moet gewoon even op hun site kijken, daar staat alles.
(ps. je hoeft de software die meegeleverd word niet te installeren als jij gewoon naar http://192.168.1.1 gaat kom je er ook in :) )

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Zelf heb ik ook een Draytek 2200E en mijn ervaring is dat alle standaard toepassingen 'out of the box' meteen werken.
Toepassingen als FTPservers en Gameservers moet je nog wel goed instellen.
Maar met de online handleiding van de importeur erbij is dat ook een eitje.
Nog een bijkomend voordeel vind ik dat ik niet meer 24/7 een PC hoef te laten draaien, kan ik weer rustig slapen :z

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Ik heb 'm sinds Juni 2001. Hij staat continu aan, muv. 3 uur durende stroomstoring :7
Draytek rulez big time !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reactie s

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

Ik ben het geheel met de anderen eens..
ik heb er ook eentje en die van mij staat ook 24/7 aan...nooit problemen
echt waar voor je geld!

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Verwijderd

Inderdaad, heb zelf ook de Vigor2200E.

Dit is een perfect router, staat nu al een kleine 600 uur onafgebroken aan. Rete stabiel, en makkelijk in omgang.

Absolute aanrader

Verwijderd

jongens, die 2200e werkt toch alleen met ethernet? is de 2200usb ook goed of werkt die weer net niet met mxtream?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb de USRobotics 8000, met printerpoort die je kunt sharen (handig).
Werkt ook prima.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Draytek's zijn superstabiel en supersnel :9~ echt een aanrader dus !! je koopt absoluut geen kat in de zak!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Op maandag 25 februari 2002 14:13 schreef miessie het volgende:
jongens, die 2200e werkt toch alleen met ethernet? is de 2200usb ook goed of werkt die weer net niet met mxtream?
Klopt, de 2200E werkt alleen met een netwerkkaart, met Mxstream heb je alleen ook een usb modem, die werkt wel met deze router.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah.. wat kan ik er over zeggen.. hijs niet goedkoop (normale prijs voor zo'n ding, maar dat vind ik toch nog een aardig bedcag), maar wel super relaxed. Ik kan hem iedereen aanraden.
Pagina: 1