Toon posts:

temp led

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
halllo ik had ee nvraag.
zou ik met dit dingmijn proc temp kunnen laaten zien.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.waning/mooi.jpg

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

met extra hardware zal dat wel kunnen maar niet direct ...

Verwijderd

Topicstarter
trouwens het heeft aan de onderkant 18 pinnetjes kan ik die dan niet op de ltp poort aanstuiten¿¿

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17
Ben ik ook benieuwd naar, lijkt mij wel leuk als je hem als temp. meter kan gebruiken :)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik vermoed dat aan de andere kant van de printplaat nog een chippie zit. Afhankelijk van waar je dit uit heb gehaald is de chip mogelijk te gebruiken.

De LED-blokken kun je wel gebruiken, alleen de aansturing van de verschillende segmenten kan nog wel eens een probleem worden. Er zijn wel chippies voor, maar ik zou niet weten welke. Je hebt een chippie nodig voor het omzetten van een stroom/spanning van een sensor naar een leesbare waarde op het display.

Conrad heeft daggik ook dat soort dingetjes, mogelijk is dat wat om naar te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.waning/lol2.jpg
zo ziet de onderkant er uit en komt uit een oude 3 86 er en gaf daar de snelheid aan

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 09:16

Neomess

neomess.nl

die onderste 18 pinnetjes zijn dacht ik niet voor je lpt poort maar voor jumpertjes(ik heb er ook weer niet zo heel veel verstand van dus ik kan het ook fout hebben hoor) maar ik heb precies hetzelfde blokje liggen en bij mij zitten er jumpertjes op. als het goed is zit er op de achterkant boven de 2 rijen van 18 pinnetjes ook nog een rijtje met 4 pinnetjes en daarmee moet hij denk ik worden aangestuurd (is orgineel uit een andere kast en daarvoor gebruikte ze die 4 pinnetjes)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik hem ook uit

Verwijderd

Dit ding komt uit een oude 468 DX ik heb hetzelfde ding ook. Volgens mij is het niet echt mogelijk.

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
die jumpertjes zijn om waardes te geven aan het display, zet er maar eens stroom op en ga de jumpers verplaatsen.
als je dus bv. een flatcable duraan maakt en daarna wat extra hardware in elkaar soldeert die dus die jumpertjes kan 'nadoen' zodat dan die verbindingetjes worden gemaakt dan moet het kunnen. maar dan moet je dus wel voor iedere temp een soort pre-setting hebben. het is mogelijk maar 't is heel moeilijk en ik heb er niet zo heel veel verstand van :+

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Verwijderd

tis niet moeilijk, beetje goeie schema's maken maar je bent er uuuuren mee bezig, kun je beter een echte kopen.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 14:03 schreef MasterOverdrive het volgende:
tis niet moeilijk, beetje goeie schema's maken maar je bent er uuuuren mee bezig, kun je beter een echte kopen.
waar kun je sensors kopen (met een dysplay om de temp van je cpu te zien en wat kosten ze?

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op zaterdag 23 februari 2002 14:09 schreef cold het volgende:

[..]

waar kun je sensors kopen (met een dysplay om de temp van je cpu te zien en wat kosten ze?
bij halfords. hoe duur weet ik niet

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:09 schreef cold het volgende:

[..]

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0208051821014488169&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=83&TK_PAR[MEDIUM]=

das een (grotere) temp sensor
Pagina: 1