Weet er iemand hoe ik dit zelf kan repareren ? Of moet ik ze binnenbrengen bij de lokale audio-store ?!
Dat kan een n00b eigenlijk niet zelf repareren. Reconen kost ontiegelijk veel geld. al is het alleen zo'n rubber rand. het enigste advies is jammergenoeg: woofertjes wegnaaien en nieuwe erin. sorry m8 maar dat is verreweg het goedkoopste. ik dacht dat www.audiolab.nl kon reconen. maar dat kost je meer geld als die 2 speakers bij elkaar zoals ik ze nu zie
Dacht wel al zoiets
dat de reparatie meer zou kosten dan nieuwe boxen.
Maar er is niet zoiets als siliconen die m'n boxjes nog een beetje zou kunnen 'redden' ? Het geeft niet als de boxen daarna écht kapot zijn want nu is het ook onmogelijk om ernaar te luisteren hoor
Maar er is niet zoiets als siliconen die m'n boxjes nog een beetje zou kunnen 'redden' ? Het geeft niet als de boxen daarna écht kapot zijn want nu is het ook onmogelijk om ernaar te luisteren hoor
Die moet je gewoon weg donderen... En nieuwe luidsprekers inzetten.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ik zou er 2 nieuwe conussen in zetten, heb je er nog een tijdje plezier van. Of sparen voor nieuweOp zaterdag 23 februari 2002 12:15 schreef Blizard het volgende:
Dacht wel al zoietsdat de reparatie meer zou kosten dan nieuwe boxen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
Hoe krijg je zoiets voor elkaar? 
Opgeblazen ofzo?
Opgeblazen ofzo?
Whatever.
slijtage, dat spul hadden ze toendertijd nooit moeten gebruiken als membraan. dat is na 10 jaar gewoon opOp zaterdag 23 februari 2002 12:27 schreef meendering het volgende:
Hoe krijg je zoiets voor elkaar?
Opgeblazen ofzo?
Inderdaad, zijn boxen die al een hele periode (10-20 jaar) meegaan. Heb ze al een tijdje geleden teruggevonden maar nooit echt goed bekeken. Nu wou ik ze terug ff gebruiken maar de bassen die eruit komen zijn echt erbarmelijk.
Ik dacht van alles ff dicht te spuiten met siliconen om zo toch een beetje bas te kunnen krijgen, maar dit gaat op niks trekken volgens jullie ?!
Boxen zijn te oud om er kosten aan te laten doen dus zou graag geen nieuwe componenten erin steken.
Ik dacht van alles ff dicht te spuiten met siliconen om zo toch een beetje bas te kunnen krijgen, maar dit gaat op niks trekken volgens jullie ?!
Boxen zijn te oud om er kosten aan te laten doen dus zou graag geen nieuwe componenten erin steken.
edit:
Heb nu deze luidsprekers :

Heb de indruk dat het membraam uit hetzelfde materiaal is gemaakt dan de luidsprekers hierboven. Dus deze zijn binnen 10 jaar ook kapot ?!
Heb de indruk dat het membraam uit hetzelfde materiaal is gemaakt dan de luidsprekers hierboven. Dus deze zijn binnen 10 jaar ook kapot ?!
hmm siliconen kit? dat is net niet elastisch genoeg vrees ik. nou komt er waarschijnlijk van dat geklapper uit als je flink bast. ik heb het ook ooit gehad, uiteindelijk zat er niks anders op dan de hele zooi weg te naaienOp zaterdag 23 februari 2002 12:44 schreef Blizard het volgende:
Inderdaad, zijn boxen die al een hele periode (10-20 jaar) meegaan. Heb ze al een tijdje geleden teruggevonden maar nooit echt goed bekeken. Nu wou ik ze terug ff gebruiken maar de bassen die eruit komen zijn echt erbarmelijk.
reconen kost ongeveer 20 gulden per centimeter er moet een zaak in het Noorden ergens zitten (bij interesse kan ik aan het adres komen) het is dus erg duur
LOL zeg dat de omtrek van zo'n speaker 60 cm is dat is dan 60X20Op zaterdag 23 februari 2002 12:47 schreef joosd het volgende:
reconen kost ongeveer 20 gulden per centimeter er moet een zaak in het Noorden ergens zitten (bij interesse kan ik aan het adres komen) het is dus erg duur
Verwijderd
M'n pa heeft met zijn boxen exact hetzelfde gehad... Die zijn ook wel een jaar of 15, maar toendertijd het beste van het beste dus ook tegenwoordig komt daar nog een heel respectabel geluid uit (persoonlijk vind ik de treble onovertroffen). Maargoed, hij heeft het geprobeerd te fixen met siliconenkit maar dat is dus zwaar mislukt. Hij kon maximaal nog maar op stemgeluid zonder dat de boel gigantisch begon te kraken bij de bassen 
Hij heeft er dus ook maar nieuwe woofers in laten zetten. Helaas hadden ze dat precieze model niet meer en is het dus ook niet echt een verbetering geworden
Hij heeft er dus ook maar nieuwe woofers in laten zetten. Helaas hadden ze dat precieze model niet meer en is het dus ook niet echt een verbetering geworden
hmm dat hoeft niet per se. misschien is de samenstelling van het materiaal anders. maar ja, als ze op zijn zijn ze opOp zaterdag 23 februari 2002 12:44 schreef Blizard het volgende:
edit:
[afbeelding]
maar ik zie dat er geen beschermkapje in het midden zit. pas op dat daar niks invalt, want je krijgt het er NOOIT meer uit vooral kleine ijzer vijlsel enzo. dan kun je het mee wegflikkeren.
Ik heb er ervaring mee ->>> [topic=297006/1/100]
de oude speakers van mijn broertje hadden dit ook.
jamo boxen, en ruim 10 jaar oud. (had mn vader ooit gekocht)
die compleete rand viel eruit.
dus die heeft nu mijn oude boxen, en hebben we ze maar weggegooid (we hadden er ook een nieuwe woofer in kunnen zetten)
jamo boxen, en ruim 10 jaar oud. (had mn vader ooit gekocht)
die compleete rand viel eruit.
dus die heeft nu mijn oude boxen, en hebben we ze maar weggegooid (we hadden er ook een nieuwe woofer in kunnen zetten)
je kan proberen de zooi te repareren met ducktape (hoe schrijf je dat??). verwacht dan geen geweldig geluid, maar het is zeker beter dan zo.
tweede alternatief is nieuwe woofers erin. koop gewoon van die auto dingen, dan ben je niet zoveel geld kwijt. aan de boxen te zien zijn ze dure nieuwe woofers niet waard.
tweede alternatief is nieuwe woofers erin. koop gewoon van die auto dingen, dan ben je niet zoveel geld kwijt. aan de boxen te zien zijn ze dure nieuwe woofers niet waard.
waarschijnlijk niet. je hebt grofweg drie typen materialen voor de ophanging van een conus:Op zaterdag 23 februari 2002 12:44 schreef Blizard het volgende:
edit:
[afbeelding]
-natuurlijk schuim (geen idee waar ze het van maken). dit werd tot 10 jaar geleden veel toegepast. dit type schuim vergaat na 10-20 jaar. hier zijn je philips speakers van gemaakt.
-rubber. vergaat nooit
-synthetisch schuim. dit vergaat ook nooit. hier zijn die andere speakers waarschijnlijk van gemaakt.
natuurschuim en synthetisch schuim lijken erg op mekaar, maar er is dus wel een groot verschil.
Hoho...rubber vergaat weldegelijk als het te droog wordt.Op zaterdag 23 februari 2002 13:17 schreef aatos het volgende:
[..]
-rubber. vergaat nooit
Niet?
[Specs]
ja, maar als je het dus gewoon bij normale temperatuur en vochtigheid houd niet.Op zaterdag 23 februari 2002 13:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hoho...rubber vergaat weldegelijk als het te droog wordt.
alles vergaat als je er de verkeerde dingen mee doet.
ik heb het ook bij mijn mooie peerless woofertje 
me oom had het wel over een of ander chemisch middeltje maar die rand is hartstikke bros en het is zo kapot. ik denk dat ik er nog een keer nieuwe woofers inzet want het waren zeer goeie boxen.
me oom had het wel over een of ander chemisch middeltje maar die rand is hartstikke bros en het is zo kapot. ik denk dat ik er nog een keer nieuwe woofers inzet want het waren zeer goeie boxen.
Pagina: 1