ATX voeding start niet

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:27

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ik heb gisteren een ASUS A7V133-c gekocht + AMD Duron 1,2 GHz. Ik alles aangesloten => starten => niet werken. Ik zag alleen de fanetjes heel ff draaien en dat was het, en ik zie de standby led branden. Ik kloten, kaarten, geheugen wisselen / eruit, nog steeds niet werken. Heb ik vervolgens de oude voeding uit mijn oude Socket 7 systeem getrokken en die werkt wel (al heb ik wel nog 1x gehad dat die uit kijlde). Ok, voeding stuk, NIET dus want die nieuwe voeding doet het WEL in mijn socket 7. Ik snap er echt geen hol van. Iemand bekent met dit probleem?

ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Is het een 230 of 250 watt voeding? Misschien kan je voeding je nieuwe CPU + hardware niet goed aansturen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• arnova

arnova

Topicstarter
het is een 300W voeding, splinternieuw met kast dus daar kan het niet aan liggen terwijl die oude werkende voeding dus gewoon een 235W voeding is, wat ik dus met een AMD een beetje trickie vind

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
kijk efe of je jumpertje van de cmos goed staat.

weet niet hoe het ging bij je mainboard, had dit dus wel bij me K7T 266 ru vandaar

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• arnova

arnova

Topicstarter
Je bedoelt dat ie niet op "cmos clear"-staat. Dat kan in dit geval niet eens omdat er alleen 2 van die contactjes zitten waar een pincet voor moet gebruiken.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:13

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Misschien is de zekering doorgebrand van je voeding, of iets dergelijks?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik heb dus net de hele avond zitten . . . . . (vul woord naar keuze in) met een mobo en voeding van een Aopen Ax59 pro. Deed helemaal niks ging niet aan, fan ook niet draaien. Op een andere 59pro ook niet. Alles vervangen proc geheugen video kaart echt alles op beide bordjes. Andere voeding geprobeerd van een PIII 500 (intel 440bx) mocht ook niet baten.

Die andere voeding gepakt en op die PIII bak gehangen. Gewoon werken fan ging aan niks mee aan de hand dus.

Nou toch nog maar die voeding terug op die 59pro. en toen brak me klomp hij deed het gewoon en ook ineens op dat andere bordje.

Moraal van dit verhaal zou ik je niet kunnen vertellen, maar bij mij deed hij het ineens weer.

There is no art to find the minds construction in the face

• arnova

arnova

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 18:46 schreef Nestor het volgende:
Misschien is de zekering doorgebrand van je voeding, of iets dergelijks?
Zekering doorgebrand, nee dat lijkt mij sterk aangezien die voeding het dus WEL doet op mijn Socket 7 bord. Even voor de duidelijkheid:

1) oude 235W voeding doet het op beide borden.
2) nieuwe 300W voeding doet het ALLEEN op mijn oude socket 7 bord.

Ik heb toch sterk het vermoeden dat het moederbord niet helemaal lekker is aangezien ik ook regelmatig bij het starten van Windows 2000, de foutmelding "could not load device driver..." (BSOD) krijg. Als ik dan vervolgens 1x in VGA mode start dan doet hij het daarna weer maar het blijft toch weer telkens terug komen.

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Wat het probleem met dat mobo is dat hij z'n fsb automatisch op 133 zet en jouw durontje kan dat niet aan. Jumper dat mobo ff goed boot dan en alles komt in orde. Je kan dan d8 ik later wel weer op jumperless mode zetten voor als je wilt oc-en

Verwijderd

daar hebben wel meedere mensen last van en het ligt dus aan de voeding somige voedingen moetten eerst 10 min aan staan om daarna je pc te kunnen opstarten lukt dit niet dan moet je effe de reset knop in drukken ( als ie al aan staat )

• arnova

arnova

Topicstarter
Ik heb hem van de week bij MyCom gebracht en die mogen het van mij verder uitzoeken. Ik hoop dat ze een beetje opschieten aangezien ik dat ding voor mijn werk nodig heb (mijn oude hdd hangt er namelijk ook in) want mun baas begon al te zeiken van de week. |:(

Pagina: 1