Toon posts:

[linux]klein LD_LIBRARY_PATH probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tja. Ik ben bezig een HL-server onder linux op te zetten en het lukt deze linux noob tot nu toe wonderbaarlijk goed op 1 ding na: Ik moet telkens als ik opstart en een HL-server wil draaien het volgende intypen:
export LD_LIBRARY_PATH=/usr/games/halflife/hlds_l:$LD_LIBRARY_PATH

Dit is vrij irritant, dus ik denk ik laat dit automatisch doen bij het opstarten. Search gebruikt, prachtig gevonden
voeg het toe aan
/etc/rc.d/rc.local
en het zou automatisch op worden gestart, dacht ik. Maar dit lukt niet ik moet dit blijven intypen :'(

hoe krijg ik dit juist voor elkaar?

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
Volgens mij kun je die directory gewoon toevoegen aan:
/etc/ld.so.conf

Daarna ldconfig opnieuw draaien en dan hoef je die directory niet meer op te geven....

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 11:55 schreef hammerhead het volgende:
Volgens mij kun je die directory gewoon toevoegen aan:
/etc/ld.so.conf

Daarna ldconfig opnieuw draaien en dan hoef je die directory niet meer op te geven....
thx hij werkt!

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 11:33 schreef neographikal het volgende:
Dit is vrij irritant, dus ik denk ik laat dit automatisch doen bij het opstarten. Search gebruikt, prachtig gevonden
voeg het toe aan
/etc/rc.d/rc.local
en het zou automatisch op worden gestart, dacht ik. Maar dit lukt niet ik moet dit blijven intypen :'(
Even ter volledigheid, rc.local wordt opgestart voordat de eigenilijke shell wordt opgestart, en de environment variabelen worden dus niet in de shell gezet. Dit soort variabelen kun je, mocht je dat willen, in /etc/profile opgeven, die wordt gerunt als de shell wordt opgestart :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 12:48 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Even ter volledigheid, rc.local wordt opgestart voordat de eigenilijke shell wordt opgestart, en de environment variabelen worden dus niet in de shell gezet. Dit soort variabelen kun je, mocht je dat willen, in /etc/profile opgeven, die wordt gerunt als de shell wordt opgestart :Y)
sorry, ben linux n00b ;) maar toch bedankt, k kon het aardig volgen...