Toon posts:

Multikabel/RegioNH/Sonera

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallohallo;
Een vriend van mij woont in Egmond aan Zee (NH/ Alkmaar) en wil misschien gaan kabelen. De aanbieder is Multikabel/Sonera o.i.d. Heeft iemand daar ervaring mee, en bevalt het?

Verwijderd

Over het algemeen voldoet het wel. Tis alleen dat je verbinding af en toe wegvalt (is ook spontaan binnen no time weer terug).

Verwijderd

Heel veel mensen hebben een langzame verbinding bij Slownera. Ik zit in Heiloo maar heb wel een goede snelheid (100 kByte/sec). Het is erg wisselend. Het hangt vooral af van het aantal aansluitingen per wijk (ik ben de enige in onze wijk ;))

Verwijderd

Bij mij is het idd Slownera. Geloof dat de halve buurt inmiddels per kabel surft (zeer kuD).

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:58
Ik ben nog wel tevreden over de snelheid. Zit ook in Heiloo, volgens mij zit alleen ik en nog iemand in deze wijk.

Email wil af en toe nog wel eens haperen maar als je het later nog eens probeert geen problemen. Sukkel die het bij mij kwam aanleggen was vergeten de netwerk kaart (Die je voor f120 bij hem kan kopen) mee terug te nemen.Helaas kwam hij er later wel achter :(

Verwijderd

Sonera was van de week een beetje traag. Dus ik heb gelijk gebelt :)
Ze zin aan extra servers bezig dus dat zit wel goed :)

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:37
Kheb Sonera in Heerhugowaard. Nieuwbouwwijk en kassie heeeeel waarschijnlijk voor mijzelf. Gaat 95% van de tijd Snel de rest ligt ie of plat of leer ik Noors tijdens het downloaden. Ben tevreden :)

Sidekick out..

Verwijderd

Topicstarter
senkjoe

Verwijderd

Met name de "nieuwe" regio's (zoals Haarlemmermeer) zijn prima, snel en stabiel dus. Komt doordat men daar op het "nieuwe" (derde) netwerk zit, dat voorlopig nog niet verzadigd is , dit in tegenstelling tot het oude netwerk waar oa. den helder / haarlem onder vallen

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Hier vanuit Alkmaar is het ook niet zo beroerd als sommige mensen denken te weten.

Verwijderd

Fortuin: Dan ben ik wel nieuwsgierig in welke buurt je zit. In de spoorbuurt heerst er geen ole stemming.

• 4tune
  • Laatst online: 31-07 08:08
sMart, ik zit toch niet zo ver weg.
Ik woon vlak naast het CS.
Maar de maximale limiet die ons aller Sonera heeft gesteld, haal ik vaak genoeg.
Die limiet wist ik op voorhand al, dus ik ben tevree.

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik ga dus waarschijnlijk ook voor Sonera (ik heb weinig keus) en ik zit dus in Hoofddorp in de Haarlemmermeer, dus idd hopelijk snel. Maareh ik heb ff een vraagje dat aansluiten/ installeren hoe gaat dat in z'n werk, me pa is een beetje huiverig daarvoor nl. en uiteindelijk is hij toch 'THE MAN'. Ik weet dat ik sonera ook wel kan bellen maar voor je daar iemand a.d. lijn hebt....

Verwijderd

Ja ik zit ook in HHW, de schilderswijk, oftewel een van de ouere wijken. Heb nog de multib modem. Een jongen bij mijn op school werkt bij slownera. (nee hij regelt niks voor me...) ik had ut met hem over hoe traag ut is, hij zei tegen me: je mag blij zijn maar ook niet die oude modems pakken de banbreedte die vrij is. die nieuwe pakken standaart 64 KB download. Eerst zien dan geloven zeg ik maar...

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:19

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Hier in Haarlem is het niet best. Maximaal 40 kB/s en een packet loss van zo'n 15 procent alleen al van hier naar de gateway. :(
Bovendien heb ik bijna dagelijks onderbrekingen varierend van 5 minuten tot een half uur (korter daar heb ik het niet eens over). Ondanks talloze beloften geen oplossing, nooit terugbellen en nooit doen wat ze beloven.
Tel daarbij op het feit dat ik door administratief geklungel van Sonera bijna mijn domein kwijt was (geen excuses of uitleg, ben je gek!), dan snap je dat ik je Sonera van harte afraad!
Aftellen tot ADSL!

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Hum, net ff een speedtest gedaan bij Msn: 8,1 Kbps. Met recht Slownera, toch?

• elessar
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik zit er ook over te denken om kabel te nemen, dat wordt dan dus ook Sonera hier in Warmenhuizen. Zijn er toevallig Warmenhuizers hier....? dat zal wel niet. Ik weet dat 1 van mijn buren ook kabel heeft dus ik heb 'm niet helemaal voor mezelf :P Maar is het niet zo dat met die nieuwe modems je minder last hebt van je buren? Weet iemand dat?

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Pagina: 1