Je bedoelt het versienummer van de kernel ? Een 2.2 is prima voor jouw doeleinden, aangezien je toch geen up-to-date hardware erin hebt zitten. Maar ook 2.4 zou moeten kunnen, al zou ik zelf dan wel voor de laatste kernel van dit moment gaan : 2.4.17...Op zaterdag 23 februari 2002 11:09 schreef ZeRoXcOoL het volgende:Hier zit 20MB RAM in en een half gig harde schijf. ik wilde hier een mooi servertje, DHCP, HTTPD, FTPD, NAMED, Samba, Perl, PHP, MySQL van maken. Maar wat voor een kernel raden jullie me aan?
Maar wat is er mis met de bijgeleverde kernel van RedHat ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Zolang je maar voor de 486 kernel kiest, gaat alles goed volgens mij. Eventueel kun je zelf een kernel maken die alleen de specieke drivers bevat voor die 486, maar of dat echt veel performance oplevert ? Da's verwaarloosbaar vrees ik..Op zaterdag 23 februari 2002 11:15 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
Niet echt veel, maar gewoon als vraagje, misschien is de performance van een andere kernel op zo'n oud beestje wat beter.
Is het moeilijk om zelf een kernel te maken. Ik bedoel, heb je C ervaring nodig?Op zaterdag 23 februari 2002 11:19 schreef moto-moi het volgende:
Eventueel kun je zelf een kernel maken die alleen de specieke drivers bevat voor die 486, maar of dat echt veel performance oplevert ? Da's verwaarloosbaar vrees ik..
Owja, een ISA netwerkkaart (3Com 509(?)) werkt niet, waar ik kan IRQ en I/O adressen opvragen?
Nee, je moet alleen weten wat voor hardware je hebt, en wat je wilt gaan doen met die computer. Maar tis niet echt iets wat we hier aan 'newbies' (No offense) aanraden..Op zaterdag 23 februari 2002 11:57 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
Is het moeilijk om zelf een kernel te maken. Ik bedoel, heb je C ervaring nodig?
dmesg zal je wel verder helpen, en zo niet, dan kun je nog isapnp proberenOwja, een ISA netwerkkaart (3Com 509(?)) werkt niet, waar ik kan IRQ en I/O adressen opvragen?
Verwijderd
En voor een 3c509 kaart kun je het beste pnp uitzetten met de dosutility.
Deze kun je vinden op de ftp van www.3com.com
En nog een extra vraagje, zal het allemaal (de deamons) lekker lopen?
Verwijderd
Hmm, ik zou hier geen Redhat op zetten, Redhat komt standaard met teveel extra's voor dit bakkie. Misschien is LinuxFromScratch (.com) een ideetje? Dan maak je zo'n beetje helemaal je eigen 'distro' en kan je alles wat je niet nodig hebt ook echt weglaten.Op zaterdag 23 februari 2002 11:09 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
Hier zit 20MB RAM in en een half gig harde schijf. ik wilde hier een mooi servertje, DHCP, HTTPD, FTPD, NAMED, Samba, Perl, PHP, MySQL van maken.
Trouwens, kijkend naar je specs raad ik aan Samba, MySQL en PHP uit je hoofd te zetten aangezien deze services relatief gezien (voor jou bakkie dus) resources vreten.. Heb hier MySQL icm PHP op een Pentium 60 lopen met 40 Meg RAM, en het gaat vrij langzaam..
Wel mogelijk dus, maar niet aan te raden..
[edit]
Of de daemons allemaal lekker lopen, als ze in net in het geheugen zijn geladen wel, zijn ze een tijdje niet gebruikt en moeten ze opnieuw gestart worden/uit de swap gehaald worden oid, duurt het een aantal seconden voordat ze weer aanspreekbaar zijn... bij mijn bakje (zie boven) duurt het parsen van een php pagina waarin gebruik wordt gemaakt van SQL "parsetijd+2.5sec" als httpd en mysqld een tijdje ongebruikt zijn geweest..
Dat laatste is een beetje raar...Alles om je eigen distributie te maken, met handleiding. Van kernel tot compiler, van bash tot bootscripten. Aangeveuld met 475MB aan extra software om het af te maken zoals Xfree, KDE, Gnome, Mozilla en handige utilities.
Er is wel een reeds werkende Linux distributie nodig om een deel te compileren.
rhand0z! foei toch ! je laat die jongen toch geen compleet LFS systeem compilen op een 486 ?!?!?Op zaterdag 23 februari 2002 14:54 schreef rhand0z het volgende:
[..]
Hmm, ik zou hier geen Redhat op zetten, Redhat komt standaard met teveel extra's voor dit bakkie. Misschien is LinuxFromScratch (.com) een ideetje? Dan maak je zo'n beetje helemaal je eigen 'distro' en kan je alles wat je niet nodig hebt ook echt weglaten.
Trouwens, kijkend naar je specs raad ik aan Samba, MySQL en PHP uit je hoofd te zetten aangezien deze services relatief gezien (voor jou bakkie dus) resources vreten.. Heb hier MySQL icm PHP op een Pentium 60 lopen met 40 Meg RAM, en het gaat vrij langzaam..
Wel mogelijk dus, maar niet aan te raden..
[edit]
Of de daemons allemaal lekker lopen, als ze in net in het geheugen zijn geladen wel, zijn ze een tijdje niet gebruikt en moeten ze opnieuw gestart worden/uit de swap gehaald worden oid, duurt het een aantal seconden voordat ze weer aanspreekbaar zijn... bij mijn bakje (zie boven) duurt het parsen van een php pagina waarin gebruik wordt gemaakt van SQL "parsetijd+2.5sec" als httpd en mysqld een tijdje ongebruikt zijn geweest..
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
nou dat is het niet.. je moet eerst een werkend linux systeem hebben om oa gcc static te compilen en de rest van de utils die je nodig gaat hebben dus. Als je dit eenmaal hebt gedaan (static LFS) kun je beginnen met het compileren van dynamic LFS (in je static LFS). Zo is er geen spoor van de distributie die je als "gast" hebt gebruikt.Op zaterdag 23 februari 2002 15:04 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
Het is gewoon een developement bakkie, dus op zich maakt dat niet zoveel uit. Owja, over lfs. Ik las net hetvolgende:
[..]
Dat laatste is een beetje raar...
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)