Toon posts:

Magnetic fridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Las net een stukje uit de "International Herald Tribune" Dit zou belangrijk kunnen zijn voor het koelen van electronica. Vraag me alleen af tot op welke hoogte dat magnetischeveld storend is voor de electronica.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mwateren/fridge.gif

Verwijderd

Heel interessant. Ik denk dat je er je pc wel mee kan koelen als je tenminste de magneet goed gescheiden houdt van de rest van je computer. (hhd's enz)

De techniek kan over een paar jaar door tweakers gebruikt worden, of het wordt gewoon vergeten. Ik denk dat het wel een kans krijgt. Maar dan moet het niet te duur worden. :)

Verwijderd

Ik hou het nog wel even op de expansie van gas....

Btw: ook in the thermoelektrische koelers zit een vooruitgang. Dat vind ik nog interessanter: geen bewegende delen, geen magneten.

Een 172W peltier produceert nu al meer kou dan de koelkast die je thuis hebt (normale grootte). De efficiency is helaas nog aan de lage kant.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt hier toch niet zo interessant gevonden te worden als ik dacht.

Verwijderd

Een Magnetisch veld is niet handig af te schermen :{

Daar gaan je harddisks.

Verwijderd

Licht eraan wat voor magneet je gebruikt.

Zogenaamde "Rare Earth Magnets" hebben een heel krachtig veld, echter door de magneet klein te houden blijft het veld ook heel klein. Dit principe wordt in harddisks gebruikt waar nog geen 4 cm van je platters 2 onafgeschermde magneetjes zitten.
Pagina: 1