Toon posts:

Ik krijg mijn netwerk niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal wel het zoveelste topic hierover zijn, maar iedereen heeft een ander probleem toch??

Ik heb dus een netwerk thuis aangelegd, met 1 internetcomputer (chello) en via een hub 2 andere computers aangesloten. Ik heb bij alle computers een 10/100 netwerkkaartje erin zitten (allemaal hetzelfde) en alles is aangesloten en wel. Drivers van de kaartjes zijn geinstalleerd en geven geen conflicten aan.

Nu heb ik via de volgende guide alles ingesteld... maar ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te krijgen tussen de computers.

http://www.tweakers.net/reviews/171/6
TCP/IP instellen
Geef alle betrokken netwerkkaarten een eigen IP-adres, via configuratiescherm -> netwerk -> TCP/IP -> eigenschappen -> IP Adres. Kies hier voor 192.168.1.1 voor de internet-PC, 192.168.1.2 voor de eerste cliënt, 192.168.1.3 voor de tweede cliënt, enz. Deze IP-adressen zijn speciaal gereserveerd voor een netwerk.
Misschien dat het hieraan ligt.... welke TCP/IP poort moet ik dan hebben... ik heb er meerdere staan en ik ga ervan uit dat ik met netwerkkaarje moet gebruiken toch??

Ook is het zo dat als ik m'n DNS instellingen hierin verander, dat ze overal worden veranderd (ook bij de DNS instellingen van chello etc etc...) Ik draai alle computers onder Windows '98 SE

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 23 februari 2002 10:03 schreef Demolition-Man het volgende:
[..]
Misschien dat het hieraan ligt.... welke TCP/IP poort moet ik dan hebben... ik heb er meerdere staan en ik ga ervan uit dat ik met netwerkkaarje moet gebruiken toch??
[..]
Waar zie jij meerdere TCP/IP poorten? Zit je niet op de verkeerde plaats te klikken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 23 februari 2002 10:03 schreef Demolition-Man het volgende:
Dit zal wel het zoveelste topic hierover zijn, maar iedereen heeft een ander probleem toch??

Ik heb dus een netwerk thuis aangelegd, met 1 internetcomputer (chello) en via een hub 2 andere computers aangesloten. Ik heb bij alle computers een 10/100 netwerkkaartje erin zitten (allemaal hetzelfde) en alles is aangesloten en wel. Drivers van de kaartjes zijn geinstalleerd en geven geen conflicten aan.

Nu heb ik via de volgende guide alles ingesteld... maar ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te krijgen tussen de computers.

http://www.tweakers.net/reviews/171/6
[..]

Ook is het zo dat als ik m'n DNS instellingen hierin verander, dat ze overal worden veranderd (ook bij de DNS instellingen van chello etc etc...) Ik draai alle computers onder Windows '98 SE
Een dns server is altijd globaal...
MS gaat dat echt eens moeten gaan veranderen en dat niet meer per nic laten instellen. Dat zorgt voor verwarring.
Op zaterdag 23 februari 2002 10:16 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Waar zie jij meerdere TCP/IP poorten? Zit je niet op de verkeerde plaats te klikken?
Volgens mij bedoelt hij de TCP/IP entries in win98 per nic.
Heb je 2 nics dan staat er 2x TCP/IP...

Demo-man: Je moet kijken naar wat er naast staat: je hebt zo een TCP/IP entry per netwerkkaart. Aan de info over de netwerkkaart die erbij staat kan je zien van welke kaart die instellingen zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 23 februari 2002 10:49 schreef Predator het volgende:
[..]
Een dns server is altijd globaal...
MS gaat dat echt eens moeten gaan veranderen en dat niet meer per nic laten instellen. Dat zorgt voor verwarring.
[..]
Op het moment dat je met meerdere inbel verbindingen werkt, gaan je zien dat per-adapter-DNS-servers best wel handig zijn.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Je moet de TCP/IP hebben waar de netwerkkaartnaam voor staat. Daar moet je ip goedzetten en dns instellen.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik snap hier weer helemaal geen Poes van

erhm oke ..
server: verbind deze met internet ..

vervolgens zet je Internet con. sharing aan die zit als standaard software bij Win98SE en zorg dat je wel ff een diskette bij de hand hebt voor die wizard ..

en dan alleen bij de wizard de juiste nic aanwijzen die met chello als externe verbinding geld.

de disk trap je vervolgens in de 2 clients en klaar is demo-man

btw in de server zou ik afraden 2 identieke nicjes te gebruiken

Tja vanalles

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Op maandag 25 februari 2002 03:49 schreef vso het volgende:
btw in de server zou ik afraden 2 identieke nicjes te gebruiken
Heb 2x een 3com 3C905B tx 10/100 mbit erin zitten en nooit problemen gehad hoor... :7

• vso
  • Niet online

vso

tja...

onder welk OS ?

ik heb als Helpdesk prutser gewerkt .. en kwam regelmatig deze troep tegen onder het Wintel platform

btw versta dan wel performance en timeouts etc ..

Tja vanalles

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Op maandag 25 februari 2002 06:29 schreef vso het volgende:
onder welk OS ?

ik heb als Helpdesk prutser gewerkt .. en kwam regelmatig deze troep tegen onder het Wintel platform
Windows 2000 Back Office Server @home

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 25 februari 2002 01:56 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Op het moment dat je met meerdere inbel verbindingen werkt, gaan je zien dat per-adapter-DNS-servers best wel handig zijn.
Dail-up adapters zijn een andere zaak...
Als je ze afwisselend gebruikt dan heeft het wel nut ja.

Maar als je een hostname naar ip wil resolven weet de resolver niet welke verbinding je wil gebruiken. Hij neemt gewoon de eerste ingestelde dns server. Als die niet reageert gaat ie naar de 2de.
Dat is wat ik bedoelde...

In linux heb je gewoon 1 file /etc/resolv.conf. Veel duidelijker. Je kan er natuurlijk wel dynamisch dns servers afhankelijk van de verbinding in schrijven.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hmmm volgens mij .. LEES DIE DUDE NIET GOED

sorry .. wat ik bedoel is dus.
a) installeer internet connection sharing
b) haal de static IP adres weg en zet deze op dynamisch voro alle clients. ICS van MS speelt namelijk dan opeens voor je interne netwerk DHCP servertje :) (of gebruik de diskette die je aanmaakt

tcp/ip moet voldoende zijn voor z'n netwerk en internet delen.
netbios(was ut deze?) is makelijk voor UNC \\pc-naam\share
en file& printer sharing om de rest te delen

maaruh tja als je static Intern toepast en dan ICS gebruikt DUH .. ICS geeft de nic voor intern verkeer automatisch 192.168.0.1 op .. :)

Tja vanalles

Pagina: 1