Toon posts:

wel ping en MSN, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een paar pc's achter een router kan ik wel externe adressen pingen, en zelfs MSN doet het, maar ik kom het internet niet op. Deze pc's draaien W98, en hebben hiervoor op een token ring netwerk gezeten (over dezelfde netwerkkaart). Windows staat er al een flinke poos (>1 jr) op... netwerkprops geeft keurig de ethernetadapter, client voor windows netwerken en TCP/IP adapter aan (zonder de verwijzing TCP/IP --> Ethernetkaart).

Gezien het eeuwige gerommel op die pc's wilde ik windows maar eens opnieuw installen, wat vinden jullie? Andere (gloednieuwe, nog nooit op het netwerk aangesloten) pc's werken feilloos. :9

Verwijderd

Je zult de DNS server appart moeten instellen bij de router of anders bij alle pc's.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Win98 na 1 jaar opnieuw instaleren.. ligt eraan hoe het gebruikt is maar ik zou haast zeggen dat dat standaard is, en stap dan meteen over op een echt OS... 2000/XP

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Jup, gewoon het DNS-adres van de adapter die direct op internet zit(bijv aan je kabelmodem) op elke andere client zetten.

DHCP werkt ook perfect trouwens :)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Proxy aanstaan naar een adres die er niet is?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat aan, proxyserver moet windows zelf zoeken. dan hoef ik het DNS toch niet in te vullen, tenminste niet van de manual van mijn edimax router...

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem. Gewoon even een DNS server in je Routertje aangeven en het werkt. :)

Verwijderd

Topicstarter
neemt het niet weg dat het vreemd is dat de ene pc het wel doet, en de ander het niet. maar goed... ik ga het eens proberen...

Verwijderd

Waarschijnlijk is het probleem over als je op de client de dns-server op geeft van de internet provider. (dus gewoon de primary en secondaire dns server in de netwerkinstellingen.) Dit werkt bij mij perfect, ik had deze problemen ook.
Pagina: 1