Ik stond gisteren in de winkel voor een netwerkkaartje en zag 2 verschillende safeway netwerkkaarten in het schap liggen. De een was 13,40 euro en de ander 18 euro. Ik zag in de specificaties als enige verschil een wake on lan functie, maar toen ik de kaartjes even uit de doos haalde zag ik bij de een wel een realtekchipset en bij de ander niet.
Ik ben uiteindelijk voor duurdere kaart met realtecchipset gegaan omdat ik de naam realtek ken en mij dit makkelijker leek met ondersteuning enzo.
Maar wat zijn nou de echte verschillen?
Ik wilde de snelste hebben en heb degene met realtekchipset genomen, maar zou deze sneller of beter zijn dan die andere?
Kaart met realtekchipset 18,-

117200: 10/100Mbit PCI LAN-card met Wake On LAN
- Realtek chipset
- 32-bit PCI bus
- Wake On LAN-functie
- Netwerk connector: 1 RJ-45 poort
- 10/100Mbps doorvoersnelheid
Kaart met andere chipset zonder wake on lan 13,-

SW-10/100-PCI: High performance fast Ethernet, full-duplex 10/100 Mbit PCI LANcard.
- Single-chip controller in overeenstemming met PCI bus specificaties revisie 2.1
- Conformeert met IEEE802.3 10-BASE-T en IEEE802.3u 100-BASE-TX normen
- Single shielded RJ-45 connector voor gebruik bij een snelheid van 10 of 100 Mbps
www.safeway.to
Ik ben uiteindelijk voor duurdere kaart met realtecchipset gegaan omdat ik de naam realtek ken en mij dit makkelijker leek met ondersteuning enzo.
Maar wat zijn nou de echte verschillen?
Ik wilde de snelste hebben en heb degene met realtekchipset genomen, maar zou deze sneller of beter zijn dan die andere?
Kaart met realtekchipset 18,-

117200: 10/100Mbit PCI LAN-card met Wake On LAN
- Realtek chipset
- 32-bit PCI bus
- Wake On LAN-functie
- Netwerk connector: 1 RJ-45 poort
- 10/100Mbps doorvoersnelheid
Kaart met andere chipset zonder wake on lan 13,-

SW-10/100-PCI: High performance fast Ethernet, full-duplex 10/100 Mbit PCI LANcard.
- Single-chip controller in overeenstemming met PCI bus specificaties revisie 2.1
- Conformeert met IEEE802.3 10-BASE-T en IEEE802.3u 100-BASE-TX normen
- Single shielded RJ-45 connector voor gebruik bij een snelheid van 10 of 100 Mbps
www.safeway.to