Toon posts:

oude compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude compaq staan met serienummer 4650 (een petium 2 266Mhz met een harde schijf van 4giga, de rest is niets speciaals).

Mijn vraag is nu, is het mogelijk om de harde schijf de cd-rom en het diskettestation er uit te halen en in een gewone PC(merkloze pc) te stoppen met standaard componenten.

Dankt U

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
ja

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Ja dat is mogelijk :)

Verwijderd

Het enige dat echt van compaq is, is de BIOS programmatuur.

Alle onderdelen zijn van andere fabrikanetne, die je ook in Cloons tegenkomt. CD's vaak van Pioneer of Sony
FDD's Legato of TEAC, MoBo vaak onder designwens van Compaq gebouwd door Fabrikant X (waar X=vele anderen)

Ga zo maar door..

• Dennis
Nieuwe compaq's hebben Maxtor harde schijven hoor. :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heeft de CDROM wel een "normaal" frontje? Soms zitten CDROM's wel eens achter het frontje van de PC case zelf, waardoor de losse speler geen front heeft >> niet echt handig in je andere PC.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Dennis
Op zaterdag 23 februari 2002 09:18 schreef limoentje het volgende:
heeft de CDROM wel een "normaal" frontje? Soms zitten CDROM's wel eens achter het frontje van de PC case zelf, waardoor de losse speler geen front heeft >> niet echt handig in je andere PC.
Bij compaq vrijwel altijd normaal, van de eerste Deskpro 2000/4000 PC's tot en met de nieuwste EXD.

Verwijderd

Euuhmmm... Ik ben de enige hier die ergens NEE op gaat zeggen ???? De floppydrive is NIET over te zetten uit een oude compaq....

• Dennis
Op zaterdag 23 februari 2002 09:37 schreef metalhead het volgende:
Euuhmmm... Ik ben de enige hier die ergens NEE op gaat zeggen ???? De floppydrive is NIET over te zetten uit een oude compaq....
Wat versta jij onder oud :?
Op een EP lukte het mij prima, en ik weet dat er ook een EP is met P2-266.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 19:49
heb hier (jemen) vier despro 4000 staan, de voeding is echt alleen Compaq en heel secuur, meestal starten ze alleen sóchtend 1x en willen daarna niet nog eens aan.

diskeltische lurker

Verwijderd

het enige wat bij compaq niet over te zetten is is de voeding, die is nl meestal specifiek compaq, met 2 extra pennen erop, maar elke floppydrive is over te zetten, er zijn alleen enkele EN/l modellen waarbij het knopje van de floppydrive ontbreekt omdat die in de casing zit. Ik doe zelf nl compaq warranty

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 15:51 schreef marvman het volgende:
het enige wat bij compaq niet over te zetten is is de voeding, die is nl meestal specifiek compaq, met 2 extra pennen erop, maar elke floppydrive is over te zetten, er zijn alleen enkele EN/l modellen waarbij het knopje van de floppydrive ontbreekt omdat die in de casing zit. Ik doe zelf nl compaq warranty
Wat versta je onder 2 extra pinnen? Er zijn namenlijk ook mobo's met i.p.v een 20-pins (volgens mij was het 20-pins standaard) ATX-aansluiting een 24-Pins ATX-aansluiting hebben (bijvoorbeeld het L440GX+ Server Moederbord van Intel).

Offtopic: Topicstarter: wat heb jij een mooie nickname O+ :+
Pagina: 1