Toon posts:

mobo bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
betreft chaintech 6BTM
mijn vader heeft stroom afgezet tijdens vakantie (2 maanden),is het mogelijk dat indien batterij slecht was de bios gewist is en derhalve zijn computer niet meer opstart (proc,geheugen,hd,voeding reeds gecontroleerd met andere computer werkt allemaal perfect, bios gereset etc)
wie heeft oplossing? bvd

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

erhm bios batterij zorgt er eigenlijk alleen voor dat je settings van je bios bewaard blijven tenzij dit bij je bios hoort zoek op het probleem in het net

Tja vanalles

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
-Geeft hij helemaal geen beeld niks?
Schakelaartje op voeding? :)

-Het batterijtje is meestal vervangbaar, kijk op je mobo, haal het batterijtje eraf en vervang het.

-Anders gewoon ff naar een computerboer brengen (batterijtje of desnoods hele peecee)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor reaktie, maar er is geen beeld meer kan dus niets controleren, computer deed het nog perfect voor pa wegging

Verwijderd

Topicstarter
batterij is vervangen geen resultaat

• Cereal
ik neem aan dat de videokaart ook getest is?

En de voeding geeft nog stroom?

Het lijkt mij sterk dat hij helemaal niet reageerd, er moet toch iets mis zijn met de stroomvoorziening, probeer dus eens 'n andere voeding..

suc6

Verwijderd

Topicstarter
met nieuwe voeding getest geeft alleen luid geluidssignaal. m.i. niets mis met voeding
videokaart getest op eigen computer

Verwijderd

Topicstarter
sorry niets mis met voeding

• Cereal
geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
ook gecontroleerd

• Cereal
conclusie: alles werkt behalve mobo?

Ik had een abit mobo, ik heb hun helpdesk gebeld toen me bios naar de klote was, en ze stuurden mij een nieuwe bios...

Dus dat kun je ook proberen..

Verwijderd

Topicstarter
klopt alles werkt, kan ik proberen maar blijft vreemd dat mobo het ineens niet meer doet en mijn pa geen beeld meer heeft,
houdt het batt, de settings vast of heeft het ook de functie van stroomvoorziening als het lichtnet niet aangesloten is??

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
deze houdt inderdaad alleen de settings vast.

Verwijderd

Een nieuwe bios chip kost je bij Chaintech 16 Euro, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat daar het probleem ligt. Heb je na het verwisselen van de batterij de bios met de jumper gereset?

Verwijderd

Topicstarter
ja gereset
Pagina: 1