Toon posts:

[ADSL] Beste voor 2 pc`s?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi twiekers en twiekerinnen

Willen jullie me wat advies geven over het delen van me Fast MXstream abbo via XS4ALL.
Ik heb binnenkort 2 pc`s. Mijne huidige

Asus P3B-F (Slot 1)
Intel PIII 1Ghz
384Mb SDRAM
Leadtek GeForce 2Pro 64Mb DDR

En de nieuwe die ik ga bestellen met een AMD 2000+ met 512Mb DDR of Intel P4 Northwood + 512Mb RDRAM + Geforce 4 Ti4400

In allebei de pc`s komt een mooie 3COM TX 10/100 netwerkkaart verbonden door 6 a 7 meter UTP Cross kabel.
Het netwerkkaartje wat ik voor het adsl modem wil gebruiken is een goedkope 10/100 Compex kaart.

Zou dat systeem zo goed werken? Vooral voor gamen (ping) en werkt zo ook alles? Zoals email e.d.?
Of moet ik bepaalde software (naast 2 keer WinXP Pro) gebruiken?
En maakt het uit vanuit welke pc de adsl-verbinding af komt, kwa performance?

Alvast bedankt voor het lezen ;)
/me hoopt binnenkort samen met zijn broertje online te gamen

Verwijderd

Ja hoor dit werkt wel goed, ik zit hier met 4 pc's online op een basic pakket.. ping zijn ook goed, wat wil je nog meer ;)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik denk je in deze situatie het beste de P111 1GHz direct op je DSL kan verbinden, en je nieuwe pc op de 1GHz. 'k weet niet hoeveel geheugen in de nieuwe komt?

Overigens kan je voor dit soort algemene vragen beter search gebruiken.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Voor de nieuwe wil ik 512Mb RAM hebben..
En ik heb de search al gebruikt, zonder echt duidelijkheid te krijgen.
Heb nu een goede topicnaam voor mensen die hetzelfde willen (denk dat 2 pc`s het meeste voorkomt)

iig bedankt voor je reply!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Het kan zelfs nog simpeler... Zoek maar eens op de Alcatel Tweak. Dan heb je wel een hub/switch nodig maar je hebt geen software router nodig (de alcatel modem doet dat dan).

Forget your fears...
...and want to know more...

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:20
Op zaterdag 23 februari 2002 06:04 schreef Aetje het volgende:
Het kan zelfs nog simpeler... Zoek maar eens op de Alcatel Tweak. Dan heb je wel een hub/switch nodig maar je hebt geen software router nodig (de alcatel modem doet dat dan).
yep, en dat werkt uitstekend :9

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik op mijn manier (pc2 via pc1) dan wel bepaalde software nodig??
Ik heb trouwens geen hub/switch

Verwijderd

Windows Netwerksoftware zal wel voldoen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel zo`n 5 poorts HUB halen.. werkt dat fijner/beter?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op zaterdag 23 februari 2002 17:52 schreef AoD_Lunatic het volgende:
Heb ik op mijn manier (pc2 via pc1) dan wel bepaalde software nodig??
Ik heb trouwens geen hub/switch
Hangt er vanaf... Ik denk het niet. Vanaf Windows 98 heb je ICS als internetdeling. Dat werkt lekker met ADSL

Forget your fears...
...and want to know more...

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Op zondag 24 februari 2002 03:17 schreef AoD_Lunatic het volgende:
Ik kan wel zo`n 5 poorts HUB halen.. werkt dat fijner/beter?
Ja natuurlijk werkt dat fijner, met een hub ertussen hoeft pc1 niet aan te staan om te internetten op pc2. Met ICS moet dit wel.... :)

specs

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:53
Meer over de tweak kun je lezen in onze onvolprezen FAQ :) En via een hub is handiger dan een crosscable, aangezien je dan in de toekomst makkelijker systemen erbij kunt prikken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Misschien dan gelijk een switch :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 12:51 schreef Tuxus het volgende:
Misschien dan gelijk een switch :?
loool
Wel een idee ;) ..me ouders wisten wel 5 kinderen te fabriceren :s Ken geen poorten genoeg hebben op dat ding ;)

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb er nog ns over nagedacht en het lijkt me toch handy-er om een hub te gebruiken. Want als je pc1 reboot bijv. vliegt bij pc2 het inet ineens weg als ik het niet verschrikkelijk verkeerd heb.

Maar nu de vraag.. WELKE HUB??
De 2 pc`s hebben allebij een "3Com 3C905C-TX-M FastEtherlink 10/100 PCI" een zeer goede netwerkaart dus. Welke raden jullie aan? Als ik zo ns kijk bij informatique.nl zie ik:

3Com 3C16704A OfficeConnect Hub 04/10Mbps 59.00
3Com 3C16703A OfficeConnect Hub 04/10Mbps + COAX 105.00
Sitecom 5 port LAN HUB 10Mbps 40.00
Sitecom 5 port LAN HUB 10/100 Mbps 60 75.00

of deze 3COM switch:
3Com 3C16790 OfficeConnect DS-Switch 5p, 10/100Mb 125.00

Het laatste getal is dus de prijs bij informatique.nl
Ik hoef in princiepe maar 3 poorten (1 modem, 2 pc`s) maar een extra poort is altijd handig voor bijv. nog een nieuwe pc deze zomer.
Ik verwacht niet veel netwerk verkeer, het gaat vooral om een goed netwerk voor internetten met alle mogelijkheden, vooral ping/packetloss voor online gamen is belangrijk. en het is dus voor ADSL (fast adsl van KPN/XS4ALL)

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik zou echt voor een Switch gaan. Een hub werkt namelijk op 10 OF 100 M/bit. Je ADSL komt op 10 M/bit binnen, dus je LAN zou ook op 10 M/bit gaan werken. Zonde van je (dure) 3Com 10/100 M/bit kaarten. Een Switch zorgt altijd voor het snelste verkeer mogelijk met de 2 NIC's.

Je opzet is toch dat je je ADSL modem op de uplink van je hub/switch aan wilt sluiten? Dan maakt het niet uit of een computer aan staat of niet, als de modem aanstaan (en de hub/swithc uiteraard) heb je toegang tot internet.

Als je 1 computer als router wilt gebruiken moet je wel zorgen dat die altijd aanstaat als je het internet op wil vanaf de client (andere computer dus).

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat die switch beter is, maar die zijn duuuur!

Maar hoe werkt dat? ...die uplink?
Ik dacht gewoon.. 4 (bijv) poorten, 3 kabels (1 modem, 2 pc`s) alles aanzetten en klaar. Is er nog een apparte poort voor die modem dan ofzo?
Ik weet ook al dat ik mijn alcatel modem zal moeten tweaken, dus dat hoeft niemand meer te zeggen.

Is het echt een verschil tussen bijv. de genoemde 4 poorts hub van 3COM en de genoemde switch, wat het prijsverschil waard is?

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• narotic
Het zit als volgt: Je sluit de modem met een straight kabel op de uplink van de hub/switch aan. Vervolgens de clients op een van de downlink ('gewone' poorten). Voila, je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
En dit? is dat wat?
http://www.3com.com/prod/nl_BE_EMEA/prodlist.jsp?tab=cat&cat=DSL&subcat=DSL
Is een DSL Router

..als het een gigantisch dure oplossing is.. lama ;)

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
...

• narotic
Heb ff voor je gekeken. Maar als je het niet te duur wilt hebben, waarom zoek je dan in hemelsnaam op 3Com? Ik weet dat ze hele goede producten maken maar daarom zijn ze ook duur. Ik denk dat je het op zich niet nodig hebt. Ik heb hier zelf in huis 3 Realtek NIC's (2x 8139 & 1x 8029AS), vele malen goedkoper dan 3Com, en ze werken hartstikke goed.

Ik denk dat je beter even in de pricewatch kan kijken naar een goedkopere. Als je geld genoeg hebt en betrouwbaarheid en kwaliteit wilt moet je wel voor de 3Com gaan.

PS: Switch hoeft niet duur te zijn:

http://www.alternate.nl/html/nodes_info/lrzi02.html

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 11:48 schreef narotic het volgende:
Heb ff voor je gekeken. Maar als je het niet te duur wilt hebben, waarom zoek je dan in hemelsnaam op 3Com? Ik weet dat ze hele goede producten maken maar daarom zijn ze ook duur. Ik denk dat je het op zich niet nodig hebt. Ik heb hier zelf in huis 3 Realtek NIC's (2x 8139 & 1x 8029AS), vele malen goedkoper dan 3Com, en ze werken hartstikke goed.

Ik denk dat je beter even in de pricewatch kan kijken naar een goedkopere. Als je geld genoeg hebt en betrouwbaarheid en kwaliteit wilt moet je wel voor de 3Com gaan.

PS: Switch hoeft niet duur te zijn:

http://www.alternate.nl/html/nodes_info/lrzi02.html
Nouja.. duur duur.. het mag wel duur zijn. Die 125 Euro voor een 3COM 4 poorts switch kan nog wel. Maar ik weet niet hoeveel zo`n DSL-router kost.. volgens mij veel en ik weet ook niet of dat wel toepasselijk is voor mij

thnx voor je post iig ;)

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
ksnap iets niet, jullie zeggen wel dat je die alcatel modem op je switch moet aansluiten maar wat voor aansluiting heeft die modem dan :? Ik heb zelf gewoon een alcatel modem (speed touch) en die heeft usb aansluiting dus ik kan die toch niet op de switch aansluiten :? wie heeft wat meer uitleg aub?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 18:46 schreef ddkiller0900 het volgende:
ksnap iets niet, jullie zeggen wel dat je die alcatel modem op je switch moet aansluiten maar wat voor aansluiting heeft die modem dan :? Ik heb zelf gewoon een alcatel modem (speed touch) en die heeft usb aansluiting dus ik kan die toch niet op de switch aansluiten :? wie heeft wat meer uitleg aub?
nee, die USB kan niet.. je moet de ethernet modem versie hebben. En die moet je dan ook nog tweaken.. heeft iemand die link trouwens nog? ..die uitleg van het tweaken

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 00:36 schreef AoD_Lunatic het volgende:

[..]

nee, die USB kan niet.. je moet de ethernet modem versie hebben. En die moet je dan ook nog tweaken.. heeft iemand die link trouwens nog? ..die uitleg van het tweaken
Staat in de faq :)

Hmm toch maar behulpzaam wezen.
URL: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_MxStream_alcatelhack.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 01:30 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Staat in de faq :)

Hmm toch maar behulpzaam wezen.
URL: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_MxStream_alcatelhack.htm
Link doet het nie! baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahaha! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Damn, I need some help here
informatique.nl:

Het is echter verstandiger om een router te nemen i.p.v. een switch, aangezien ene router ook gelijk voor u het internet over meerdere pc's verdeelt.
Draytek Vigor2200E Router + Firewall + 4p switch Ŝ 169.00
:?
Moet ik nou die 3Com 3C16790 OfficeConnect DS-Switch 5p, 10/100Mb of deze nemen???

Het gaat er dus om, dat 2 pc`s (in de toekomst misschien 1 meer) de meest ideale internetverbinding heeft om te GAMEN (online). Verder zou het mooi zijn als we met beide pc`s alle mogelijkheden kunnen gebruiken... zoals email, chat etc.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op woensdag 27 maart 2002 13:55 schreef AoD_Lunatic het volgende:
Damn, I need some help here
[..]

:?
Moet ik nou die 3Com 3C16790 OfficeConnect DS-Switch 5p, 10/100Mb of deze nemen???
In dit geval heb je dus die router niet nodig. Door je modem te tweaken maak je van je modem een router. Ik zou persoonlijk gewoon gaan voor de goedkoopste switch..

* Kjev heeft op dit moment een goeie ouwe hub op 10 Mbps, maar verlangt wel naar iets snellers en beters ;)

• SouLmaN
  • Laatst online: 13-08 12:00
Ik heb nu ook ADSL gedeeld via crosscable tussen 2 pc', werkt prima. Gewoon ICS in WinXP gebruiken, makkelijk in te stellen en geen problemen met snelheid. Krijg binnenkort pc erbij, heb dus ff 5 ports 10/100 Switch gehaald voor 45 euro. Dan ff Alcatel modem tweaken en op switch gooien ! :D Zijn zat topic hier op dit forum over modem tweaks, zoek daar maar eens naar.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar als jij pc1 reboot vliegt het inet er uit bij pc2 :D

• SouLmaN
  • Laatst online: 13-08 12:00
Daar heb je gelijk in :( Maarja als je samen cs speelt ga je niet zomaar ff resetten :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus me modem getweakt naar een "pro versie" en aan een 3COM Dual Speed 10/100 switch gehangen met de PC`s er bij en alles werkt echt perfect!!

Thnx GoT
Pagina: 1