Ik heb vandaag via Gistron een Matrox G550 binnen gekregen met driver cd en zo'n splitter voor beide monitoren. Mis ik nu de kabel om m'n TV aan te sluiten? Hoe moet ik die erop aansluiten?
Verwijderd
huh ? zitten er op de kaart zelf niet 2 aansluitingen voor de vga monitors ?
en dan een splitter kabel met aan een kant coax en supervideo aansluiting ?
en dan een splitter kabel met aan een kant coax en supervideo aansluiting ?
Verwijderd
Die TV-kabel moet je er altijd apart bij kopen.
Jammer, maar helaas.
Jammer, maar helaas.
edit:
Ik snap die splitter even niet, bedoel je niet dat verloopje van DVI naar VGA?
En als het alleen maar om de TV-out gaat, dan had je beter een GeForce met TV-out kunnen kopen, want een Matrox is daar niet echt voor bedoelt.
En als het alleen maar om de TV-out gaat, dan had je beter een GeForce met TV-out kunnen kopen, want een Matrox is daar niet echt voor bedoelt.
Verwijderd
Er zijn 2 G550's. DVI en DVI+DSUB.
Bij de DVI heb je een splitter nodig als je dualhead wilt gaan gebruiken.
Bij de DVI heb je een splitter nodig als je dualhead wilt gaan gebruiken.
Ik lees op dit forum dat Matrox juist de beste TV-Out heeft. Ik heb 'm voornamelijk gekocht om met 2 monitoren te gaan werken op verschillende resoluties. Alleen wil ik ook af en toe gebruik gaan maken van de TV-out.Op zaterdag 23 februari 2002 01:14 schreef KIP het volgende:
Die TV-kabel moet je er altijd apart bij kopen.
Jammer, maar helaas.
edit:
Er zit idd een DVI aansluiting op. De kabel die erbij zit split de DVI naar 2 x VGA. Alleen weet ik dus niet hoe ik m'n TV erop aan moet sluiten.
Welke kabel zou ik daarvoor moeten kopen? En hoort het er echt niet standaard bij te zitten? Het product is nu incompleet in mijn inziens.
Verwijderd
Koop een S-vhs kabel.
Ik heb er vorig jaar eentje gekocht van Fl 60.-
Maar je zag de beeldkwaliteit wel toenemen tov de scartaansluiting op je tv.
Je moet wel een svhs ingang hebben op je tv!
Anders kan je de tulpaansluiting gebruiken van je splitter en dan een kabel kopen naar scart voor je tv.
Anders kan je de tulpaansluiting gebruiken van je splitter en dan een kabel kopen naar scart voor je tv.
Verwijderd
Zo'n kabel gaat het niet over. Je met een converer van VGA naar S-Video en Composite (speciaal voor Matrox) hebben.Op zaterdag 23 februari 2002 11:27 schreef worstkaasscrippie het volgende:
Koop een S-vhs kabel.
Zijn dit speciale Matrox kabels? Zo ja, dat wordt dus Matrox bellen of hoort Gistron dit te leveren? Als het laatste het geval is krijgen ze 'm terug.Op zaterdag 23 februari 2002 11:30 schreef Sinterklaas het volgende:
[..]
Zo'n kabel gaat het niet over. Je met een converer van VGA naar S-Video en Composite (speciaal voor Matrox) hebben.
Verwijderd
Je wilt waarschijnlijk liever composiet gebruiken in plaats van s-vhs. Anders zit je zometeen weer met 'ik krijg alleen maar zwart/wit' als ik een DVD afspeel.
Verwijderd
Hiero alles uitstekend met een svhs kabel.Op zaterdag 23 februari 2002 11:42 schreef Cheatah het volgende:
Je wilt waarschijnlijk liever composiet gebruiken in plaats van s-vhs. Anders zit je zometeen weer met 'ik krijg alleen maar zwart/wit' als ik een DVD afspeel.
Is dat niet een beetje rigoreus?Op zaterdag 23 februari 2002 11:40 schreef Prankster het volgende:
[..]
Als het laatste het geval is krijgen ze 'm terug.
Verwijderd
Daar heb ik het juist over.Op zaterdag 23 februari 2002 11:30 schreef Sinterklaas het volgende:
[..]
Zo'n kabel gaat het niet over. Je met een converer van VGA naar S-Video en Composite (speciaal voor Matrox) hebben.
Op zijn g550 zit een splitter voor naar tv:
svhs of scart, waarbij svhs be beste beeldkwaliteit oplevert.
Te koop bij de electronicahandel.
Hij heeft dus geen speciale Matroxkabel nodig, die zit er al bij in de vorm van de splitter.
Zolang je een s-video aansluiting hebt op je tv is er niks aan het handje.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Ok, als ik het goed begrijp moet ik bij de electronicazaak een kabel van vga naar s-vhs of scart gaan halen? Dan sluit ik die gewoon aan op de 2 vga aansluiting van m'n kaart.
/me gaat zo een vga naar svhs kabel halen.Op zaterdag 23 februari 2002 12:01 schreef worstkaasscrippie het volgende:
Yep,
Werkt uitstekend hiero (Matrox G550 svhs naar tv)
Bedankt iig.
Verwijderd
Als het goed is staat in de manual (op cd pag 50 en 20 ) een uitleg over hoe de pinnen en connectoren inelkaar zitten. Je kan dan mbv een zelf te maken verloop stekkertje de tv aansturen . Als je wilt wisselen tussen tv out en monitor dan moet je de pc herstarten.
kost niet meer dan 5 euro..
kost niet meer dan 5 euro..
Pagina: 1