Toon posts:

[OC] CoolerMaster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn standaard CoolerMaster koeler vond ik te veel lawaai maken, was er inmiddels wel aan gewend geraakt aan gezien m'n pc dag en nacht aan staat. Maar het begon na een tijdje weg te zijn geweest van me computer toch weer aardig te iriteren. (Vooral m'n vriendin vond 't minder leuk :D) De temperatuur van m'n processor was niks mis mee, ik heb dit alleen gedaan puur om het geluid.

Wat heb ik gebruikt ?

- CoolerMaster Socket A koeler
- Stuk aluminium hoekprofiel
- Paar schroefjes
- 8 cm fan

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~liauw012/pictures/koeler01.jpg
Standaard CoolMaster koeler

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~liauw012/pictures/koeler02.jpg
Eerst de fan verwijderd van het koellichaam.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~liauw012/pictures/koeler03.jpg
Ik heb twee stukjes aluminium hoekprofiel op maat gezaagd, 2 gaatjes in elk stukje geboord met een kolomboor en daarna de stukjes hoekprofiel vastgezet op het koel lichaam met 4 kleine schroefjes.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~liauw012/pictures/koeler04.jpg
8 cm fan erop en klaar is kees ! Ehm Miguel... :9 De fan die er nu op zit heb ik uit een oude voeding gehaald, maar er komt een Enermax UC-8FAB fan op met regelbaar toerental. :P

Conclusie:

Netjes gedaan al zeg ik 't zelf, alleen de temperatuur van m'n processor is wel wat gestegen. (2 graden ofzo) Maar ja ik deed het tenslotte voor 't geluid en dat is zeker een heel stuk minder geworden ! *D

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Handug :)

Verwijderd

wraps eromheen had ook gekunt :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op zaterdag 23 februari 2002 00:32 schreef Aico het volgende:
wraps eromheen had ook gekunt :)
Maar was zeker minder mooi geweest!

Netjes gedaan!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

HALFSPANJAARD20 heeft mij op een HEEL erg goed idee gebracht....

* Beekforel is dit weekend druk bezig >:)

[edit] Nog ff een vraagje, zie ik 4 draadjes uit de fans komen ??
Zo ja, waar is die 4e voor

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:24
Op zaterdag 23 februari 2002 00:39 schreef freakstar het volgende:
[edit] Nog ff een vraagje, zie ik 4 draadjes uit de fans komen ??
Ik niet, ik zie twee draadjes en hun schaduw...

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 00:42 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Ik niet, ik zie twee draadjes en hun schaduw...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~liauw012/pictures/koeler01.jpg
dat plaatje denk ik

zie er ook 4

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
dat zijn er drie en een schaduw :+

Canon Digital Ixus V2

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ah ik heb de zelfde cooler :D Wel een goed idee ik zal die van mij ook maar eens proberen te modden.

Verwijderd

Topicstarter
HALFSPANJAARD20 heeft mij op een HEEL erg goed idee gebracht....
Anytime ! :9

Oh en om het 3 of 4 draadjes mysterie op te lossen. Bij de CoolerMaster fan zijn het er 3 en bij de 8 cm fan zijn het er 2. De rest is schaduw. :D

Oh en tnxs voor de reakties ! :)

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-02 23:20
heel cool indeed ... waarom zou je nog een 60 -> 80mm coverter kopen denk ik bijna ....
Denk dat ik et ook ga doen ...
hoewel ik nu me 1800XP op 7v heb lopen met de Cooler Master DP5-6I31C en hij stressed maar 53graden word ... en et geluid verwaarloosbaar is ...
heb je die 8cm wel op 12v lopen of ook op 7 of 5v ?

Verwijderd

Topicstarter
hoewel ik nu me 1800XP op 7v heb lopen met de Cooler Master DP5-6I31C en hij stressed maar 53graden word ... en et geluid verwaarloosbaar is ...
Hmmm dat vind ik dus zo'n beetje het nadeel van de spanning verlagen. Van 12 volt naar 7 of 5, scheelt wel een hoop lawaai. Maar 't nadeel is dat je fan dan ook gelijk een minder lucht verplaatst. Een grotere fan heeft grotere bladen en die staan meestal schuiner, waardoor ze meer lucht kunnen verplaatsen met een lager toerental dan een kleine fan. Dus om een kleine fan ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht te kunnen laten verplaatsen zal hij sneller moeten draaien. En sneller draaien -> Meer geluid :D
heb je die 8cm wel op 12v lopen of ook op 7 of 5v ?
Nope gewoon 12 volt, maar zoals ik al zei komt er een Enermax UC-8FAB fan op met regelbaar toerental. :9 En nu is 't geluid al veel minder als met de CoolerMaster fan erop, scheelt een hoop.

Nu nog wachten op de Enermax, komt morgen als goed is ! :9

Foto komt er zeker aan *D

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die koeler heb ik ook gehad en toen ik er een 8cm fan op zette daalde de temp met 5 graden :) en bij jou steeg ie :?
Vreemd....

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Die koeler heb ik ook gehad en toen ik er een 8cm fan op zette daalde de temp met 5 graden en bij jou steeg ie
Vreemd....
Ik weet 't lekker vaag. Maar dat kwam dus omdat ik 'm gelijk weer hoger had geklokt. Vandaar de hogere temperatuur. |:( Nu loopt m'n Duron 800 Mhz op 966 Mhz en stressed is ie 45 graden >:) Met de CoolerMaster steeg de temperatuur tot rond de 54 !

Verwijderd

'k heb de zelfde cooler en ook een 80mm vastgemaakt, maar dan met zwart naaigaren eromheen, werkt ook prima, maar je hebt idd een mooiere oplossing. De originele fan is trouwens een gewone Delta@40db@30cfm >:), mijn 80mm is 26db bij meer cfm's.

(de delta@7 volt was heel stil, maar scheelde net iets teveel graden)

• Reveal!
Ik heb het nu dus ook gedaan maar dan met ijzerdraaid ;)
idle 43 graden, 49 stressed (1800+ XP)

Heb er gewoon een voedingcooler voor gebruikt geen id hoeveel db en cm ... weet alleen dat het geen herrie maakt :)

• LordHuberti
  • Laatst online: 23-02 21:23

LordHuberti

Help?

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan alleen heb ik 2 8cm fans genomen. Op deze manier steken ze aan de zijkanten wel ver uit maar zitten de bladen van de fans precies midden boven de heatsink en zitten de motortjes net naast de heatsink.

.........

• Reveal!
Op maandag 25 februari 2002 20:33 schreef LordHuberti het volgende:
Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan alleen heb ik 2 8cm fans genomen. Op deze manier steken ze aan de zijkanten wel ver uit maar zitten de bladen van de fans precies midden boven de heatsink en zitten de motortjes net naast de heatsink.
und resultaten ?

• LordHuberti

LordHuberti

Help?

amd xp 1700+ @ 1900+ is nu stressed maximaal 39 graden en idle rond de 35, temperatuur in de kast is ongeveer 28 graden

.........

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
hey die koeler heb ik ook :) alleen vind ik dat die van mij niet goed koelt :(
welke 60mm zou daar goed op werken? en die niet zo'n heel errug gierend geluid maakt als 'n Delta 60HP ... >:)

Ennuh, dat ziet wel kikkuh uit :))

Verwijderd

ik heb dezelfde cooler volgens mij en ik ga dat ook proberen want ik wordt helemal ziek van al dat geluid......

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb ook m'n coolermaster gemod :P
Met 2 tieribs een 8x8cm Sunon erop gemaakt.
Evenveel herrie, maar wel beter gekoeld :)

• Reveal!
Op woensdag 27 februari 2002 16:46 schreef LordHuberti het volgende:
amd xp 1700+ @ 1900+ is nu stressed maximaal 39 graden en idle rond de 35, temperatuur in de kast is ongeveer 28 graden
Wow !!
Pics !!!
wat hebbie voor cooling pasta gebruikt etc ?!
Mijn pc is idle al 47graden !!! (1800+)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jesus, stressed zit ik ook op 39graden (1900xp @ 1,7Ghz) maar dan met 2x 12cm fans@7v op een CC watersystem (2x radiators). Hm.. doe ik toch wat fout..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ik krijg ook de ***** van mn coolermaster.
Binnenkort ook ff modden :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 00:22 schreef HALFSPANJAARD20 het volgende:
Mijn standaard CoolerMaster koeler vond ik te veel lawaai maken, was er inmiddels wel aan gewend geraakt aan gezien m'n pc dag en nacht aan staat. Maar het begon na een tijdje weg te zijn geweest van me computer toch weer aardig te iriteren. (Vooral m'n vriendin vond 't minder leuk :D) De temperatuur van m'n processor was niks mis mee, ik heb dit alleen gedaan puur om het geluid.

Wat heb ik gebruikt ?

- CoolerMaster Socket A koeler
- Stuk aluminium hoekprofiel
- Paar schroefjes
- 8 cm fan

[afbeelding]
Standaard CoolMaster koeler

[afbeelding]
Eerst de fan verwijderd van het koellichaam.

[afbeelding]
Ik heb twee stukjes aluminium hoekprofiel op maat gezaagd, 2 gaatjes in elk stukje geboord met een kolomboor en daarna de stukjes hoekprofiel vastgezet op het koel lichaam met 4 kleine schroefjes.

[afbeelding]
8 cm fan erop en klaar is kees ! Ehm Miguel... :9 De fan die er nu op zit heb ik uit een oude voeding gehaald, maar er komt een Enermax UC-8FAB fan op met regelbaar toerental. :P

Conclusie:

Netjes gedaan al zeg ik 't zelf, alleen de temperatuur van m'n processor is wel wat gestegen. (2 graden ofzo) Maar ja ik deed het tenslotte voor 't geluid en dat is zeker een heel stuk minder geworden ! *D
Ik heb ook vandie klepjes gemaakt maar ik heb geen id hoe ik ze erop kan bevestigen. :?

de heatsink is van globalwin FQP68
de 8 cm fan is van sunon

kanj niet misschien een foto maken van de bevestiging :*?
ik kan het niet solderen omdat alu met alu niet kan (pakt)

greetz Zero.

• Reveal!
Op zondag 03 maart 2002 20:10 schreef Zero-Consience het volgende:

[..]

Ik heb ook vandie klepjes gemaakt maar ik heb geen id hoe ik ze erop kan bevestigen. :?

de heatsink is van globalwin FQP68
de 8 cm fan is van sunon

kanj niet misschien een foto maken van de bevestiging :*?
ik kan het niet solderen omdat alu met alu niet kan (pakt)

greetz Zero.
Zoals je kan zien op het plaatje als je goed kijkt ... zijn ze erop geschroeft...

• LordHuberti

LordHuberti

Help?

Op vrijdag 01 maart 2002 16:58 schreef Reveal! het volgende:

[..]

Wow !!
Pics !!!
wat hebbie voor cooling pasta gebruikt etc ?!
Mijn pc is idle al 47graden !!! (1800+)
Pics gaat nog even niet lukken, ik heb namelijk geen camera.
Als koelpasta heb ik een koelpasta met zilver gebruikt (het erafhalen van die standaard coolermaster zooi is trouwens wel een pokke werk) is geen artic zilver maar lijkt er wel op.
Over de bevestiging: ik heb de fans met mecano aan elkaar gemaakt en daarna ook met mecano aan de heatsink gelklemt. beetje lastig uit te leggen zonder plaatje sorry

.........

Pagina: 1