Probleempje:
Ik heb een 2tal servers, IBM xSeries 220.
Deze bezitten beide een ServerRAID controller, beide 3x18Gb 10k hotswap SCSI drives.
Echter, de ene server (NT) geeft aan: Raid Level 5.
NT ziet 32Gb ruimte op D, C = 2Gb, beide NTFS.
Nu zou bij mijn weten de totale capaciteit 18Gb x (3-1) = 36Gb zijn, NT 4 zal wel max 32Gb kunnen denk ik, dus dat kan kloppen....
Echter, de andere server (Win2k) geeft: Raid Level 1E
C = 4 Gb, D = iets van 20Gb ofzo.
Deze draait dus in een of andere raid 1 variant (1E, Enhanced, maar waar dat voor staat
)
De bedoeling is dat ik een veilige oplossing heb, om schijfcrashes op te vangen. lees/write performance is minder van belang. Ik denk dus dat ik hier Raid 5 voor nodig heb.
Die 2k server is echter 1E. Kan / is het raadzaam om die om te zetten naar 5?
En hoe is dit te doen? (met behoud van data?)
Kan dit on-the-fly, of moet ik bv de shit ghosten, raid config opnieuw opzetten, en dan terugghosten?
Iemand suggesties/ervaringen??
PC opnieuw installeren is geen haalbare optie.
Ik heb een 2tal servers, IBM xSeries 220.
Deze bezitten beide een ServerRAID controller, beide 3x18Gb 10k hotswap SCSI drives.
Echter, de ene server (NT) geeft aan: Raid Level 5.
NT ziet 32Gb ruimte op D, C = 2Gb, beide NTFS.
Nu zou bij mijn weten de totale capaciteit 18Gb x (3-1) = 36Gb zijn, NT 4 zal wel max 32Gb kunnen denk ik, dus dat kan kloppen....
Echter, de andere server (Win2k) geeft: Raid Level 1E
C = 4 Gb, D = iets van 20Gb ofzo.
Deze draait dus in een of andere raid 1 variant (1E, Enhanced, maar waar dat voor staat
De bedoeling is dat ik een veilige oplossing heb, om schijfcrashes op te vangen. lees/write performance is minder van belang. Ik denk dus dat ik hier Raid 5 voor nodig heb.
Die 2k server is echter 1E. Kan / is het raadzaam om die om te zetten naar 5?
En hoe is dit te doen? (met behoud van data?)
Kan dit on-the-fly, of moet ik bv de shit ghosten, raid config opnieuw opzetten, en dan terugghosten?
Iemand suggesties/ervaringen??
PC opnieuw installeren is geen haalbare optie.