[CM] Zelfgemaakt houten kast!

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
check:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thielen/kast.jpg

Ik ben van plan dit te gaan maken voor minder geluidsoverlast en ruimte besparing!
Wat denken jullie er van? Hebben jullie tips/opmerkingen??
bvd

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
[topic=359380/1/100]

• Y0ur1
  • Niet online
heb ik gedaan!
moet het dan [cm] zijn?

[OC] Deze heatsink goed voor overclocken?
[CM] Pics van mijn casemod
[LCD] Inkoopactie LCD's eio.com - Deel 1526
[WC] Pics van mijn waterkoeling setup
[EL] Kan dit fanbus schema zo?

Tnx Phreak, ik dacht dat het geen van deze was... Maargoed

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Wat zal het daar lekker warm worden.

Ook te gebruiken als oven :P

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

als het af is laat dan ff pic. zien ben best wel benieuwd naar het eind resultaat. Ziet er best wel cool uit moet ik zeggen.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 00:24 schreef Dutch_guy het volgende:
Wat zal het daar lekker warm worden.

Ook te gebruiken als oven :P
komen fans in die overdag normaal draaien. En snachts staat alleen de server aan, die passief wordt gekoelt met hele stille fans

• Daan
Op zaterdag 23 februari 2002 00:21 schreef YT-Croc het volgende:
heb ik gedaan!
moet het dan [cm] zijn?

[OC] Deze heatsink goed voor overclocken?
[CM] Pics van mijn casemod
[LCD] Inkoopactie LCD's eio.com - Deel 1526
[WC] Pics van mijn waterkoeling setup
[EL] Kan dit fanbus schema zo?

Tnx Phreak, ik dacht dat het geen van deze was... Maargoed
Het zijn slechts voorbeelden van een topictitel, wat er ook staat trouwens.
Jij gaat casemodden, dus [CM] :)

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Pcies dat wordt superheet (omdat airflow erg moeilijk wordt). En buiten dat kun je op deze manier niet fatsoenlijk bij je moederbord. Want ik neem aan dat er een plank voor komt :? En houdt er ook rekening mee dat je voor 3 pc's aan bekabeling erin en ernaartoe krijgt.

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

Merk dan gewoon op dat hij een foutje gemaakt heeft en ga niet zo indirect hinten geven waarop hij nog moet reply'en ook. Onzin.

Of had de titel zelf meteen aangepast.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 00:28 schreef WILDEAAP het volgende:
Pcies dat wordt superheet (omdat airflow erg moeilijk wordt). En buiten dat kun je op deze manier niet fatsoenlijk bij je moederbord. Want ik neem aan dat er een plank voor komt :? En houdt er ook rekening mee dat je voor 3 pc's aan bekabeling erin en ernaartoe krijgt.
Superheet zal wle meevallen. Goede fans! En je kunt de klep gewoon open en dicht doen die er voor zit, en bekabeling lukt wel.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 00:28 schreef Wapzer het volgende:
Merk dan gewoon op dat hij een foutje gemaakt heeft en ga niet zo indirect hinten geven waarop hij nog moet reply'en ook. Onzin.

Ik mag al blij zijn dat hij hem niet sluit! maar nu weer on topic

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 00:30 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Is het zo erg gesteld met hem dan ;)

Het klinkt alsof je ervaring hebt. LOL

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 00:31 schreef Wapzer het volgende:

[..]

Is het zo erg gesteld met hem dan ;)

Het klinkt alsof je ervaring hebt. LOL
kap nou even daarmee, even on topic

• Daan
Op zaterdag 23 februari 2002 00:30 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Geen reden tot sluiten hoor.
Op zaterdag 23 februari 2002 00:28 schreef Wapzer het volgende:

Na het posten van een nieuw topic is het dus niet mogelijk om je topictitel te veranderen. Daar heb je een modje voor nodig.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Op zaterdag 23 februari 2002 00:29 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Superheet zal wle meevallen. Goede fans! En je kunt de klep gewoon open en dicht doen die er voor zit, en bekabeling lukt wel.
Het zal misschien wel lukken maar dan zul je die kast hoger moeten maken dan je denkt (op dat plaatje eruit ziet).

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 00:32 schreef Phreak het volgende:
Na het posten van een nieuw topic is het dus niet mogelijk om je topictitel te veranderen. Daar heb je een modje voor nodig.
Jaja, maar had dan gezegd in je eerste reply, topictitel aangepast. Klaar uit. Scheelt hoop gezeur.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 00:32 schreef WILDEAAP het volgende:

[..]

Het zal misschien wel lukken maar dan zul je die kast hoger moeten maken dan je denkt (op dat plaatje eruit ziet).
Verhoudingen kloppen niet helemaal op het plaatje... per verdieping zat ik aan 20 tot 25 centimeter te denken

Verwijderd

Lijkt me erg leuk project........
lijkt me helemaal phat als je een raampje maakt in de voorklep , dan heb je een soort oven :P

• Blizard
  • Niet online
Waar zitten je kaarten ? (videokaart etc ?) Zitten ze langs de voorzijde of komen ze er langs achteren uit ?! ...
Kan een server draaien zonder videokaart ? kan je dat vakje heel plat maken als het niet nodig is of als je onboard vga hebt.

Maar als je dit alles doet voor de geluidsoverlast, wat dan met de 6 fans die staan draaien ?!?

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 11:03 schreef Blizard het volgende:
Waar zitten je kaarten ? (videokaart etc ?) Zitten ze langs de voorzijde of komen ze er langs achteren uit ?! ...
Kan een server draaien zonder videokaart ? kan je dat vakje heel plat maken als het niet nodig is of als je onboard vga hebt.

Maar als je dit alles doet voor de geluidsoverlast, wat dan met de 6 fans die staan draaien ?!?
Kaarten moeten in de pci sloten en agp... hoe ik dat precies ga doen moet ik nog bedenken.... Overdag mag het wel een beetje herrie maken, maar s nachts blijft er toch maar 1 pc aan, dus zal wle meevallen

Verwijderd

Op deze manier stop je dus eigenlijk 3 computers in een kast. Dat bespaart ruimte en ziet er leuk uit maar je krijgt wel een groot ding. Dat kan niet mee naar een lan.

Maar ik vind het een mooi plan en wil graag pics zien als het af is.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

als ik eerlijk mag zijn..... de houten case word tov de mobos tegroot..... als je straks een server er in wilt draaien die passief gekoelt is zou je hem toch iets kleiner moeten maken, want anders krijg je dat effect van veel warmte... het lijkt meestal zo he, een mooi grote case is lekker koel..... naja dat hoeft juist helemaal niet zolang er maar goeie airflow is. BV:

mijn 900@1000 wordt nu 35 graden idle met een koe 42... doe ik mijn kap open dan issie in eens 42 graden idle.... vreemd is dit niet, want zodra de kap open is is er geen airflow meer, krijg je raare effecten..

waarom maak je eigenlijk geen koffermods... imo is dat mooier, zet die naastelkaar ofzo, ruimtebespaarend en goed tevervoeren :Y)

OOW JA ! NOG HET BELANGRIJKSTE!!

Een ijzeren case draagt ook de warmte af aan de omgeving door ijzer.... ijzer neemt namelijk makkelijk warmte op en dat doet hout niet.....

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 11:50 schreef DAMAGE het volgende:
als ik eerlijk mag zijn..... de houten case word tov de mobos tegroot..... als je straks een server er in wilt draaien die passief gekoelt is zou je hem toch iets kleiner moeten maken, want anders krijg je dat effect van veel warmte... het lijkt meestal zo he, een mooi grote case is lekker koel..... naja dat hoeft juist helemaal niet zolang er maar goeie airflow is. BV:

mijn 900@1000 wordt nu 35 graden idle met een koe 42... doe ik mijn kap open dan issie in eens 42 graden idle.... vreemd is dit niet, want zodra de kap open is is er geen airflow meer, krijg je raare effecten..

waarom maak je eigenlijk geen koffermods... imo is dat mooier, zet die naastelkaar ofzo, ruimtebespaarend en goed tevervoeren :Y)

OOW JA ! NOG HET BELANGRIJKSTE!!

Een ijzeren case draagt ook de warmte af aan de omgeving door ijzer.... ijzer neemt namelijk makkelijk warmte op en dat doet hout niet.....
Grootte meot ik nog helemaal bepalen, en ik de worskstation zo uitbouwen naar me normale kast, das met een half uurtje gedaan als ik naar lan's ga

Verwijderd

Hout is wel het laaste materiaal waarmee ik ga modden. ijzer vind ik het mooist :+

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 11:56 schreef Terayonnetje het volgende:
Hout is wel het laaste materiaal waarmee ik ga modden. ijzer vind ik het mooist :+
Hmz maar daar heb ik het gereedschap niet echt voor :( En is duurder denk ik

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op zaterdag 23 februari 2002 11:55 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Grootte meot ik nog helemaal bepalen, en ik de worskstation zo uitbouwen naar me normale kast, das met een half uurtje gedaan als ik naar lan's ga
niks mis mee hoor met je kast die je zo getekend hebt, gelukkig heb je nog niks gemaakt, daarom zeg ik dit nu even :

maak de case niet altegroot, maak em ook niet van hout probeer em van ijzer temaken.... ReseTTim maakt geloof ik met een maat van hem ook een eigencase, alleen hij doet er nog al geheimzinnig over hehe...

mischien zou je hem eens kunnen vragen als hij dat niet erg vind :) hij heeft behoorlijk wat verstand er van....

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 11:57 schreef DAMAGE het volgende:

[..]

niks mis mee hoor met je kast die je zo getekend hebt, gelukkig heb je nog niks gemaakt, daarom zeg ik dit nu even :

maak de case niet altegroot, maak em ook niet van hout probeer em van ijzer temaken.... ReseTTim maakt geloof ik met een maat van hem ook een eigencase, alleen hij doet er nog al geheimzinnig over hehe...

mischien zou je hem eens kunnen vragen als hij dat niet erg vind :) hij heeft behoorlijk wat verstand er van....
Mja da waar, had het frame al gezien van die kast, ziet er kewl uit

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Jullie hebben me wel op een idee gebracht.. ik heb gisteren nog een aantal planken in de schuur gezet...

Het lijkt me leuk om te doen maar er komt nooit niet iets van :( bij mij!

Verwijderd

Als je de mobo ook op een houten plaat gaat bevestigen dan moet je wel ff rekening houden met het uitzetten en het krimpen van hout.

Als je je mobo gaat vastzetten op hout dan is er en kans dat het hout gaat uitzetten en dat je mobo dan gaat scheuren.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 12:02 schreef ureal het volgende:
Als je de mobo ook op een houten plaat gaat bevestigen dan moet je wel ff rekening houden met het uitzetten en het krimpen van hout.

Als je je mobo gaat vastzetten op hout dan is er en kans dat het hout gaat uitzetten en dat je mobo dan gaat scheuren.
Ja das ook nog een goede tip

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op zaterdag 23 februari 2002 12:02 schreef ureal het volgende:

inderdaad als het warmword gaat het uitzetten ja.... met metaal ook zo maar dat is pas als je er een vlam bij houd en dan merk je het nog niet.... maar het zet wel uit...! :) bij natuurkunde gehad.... zon vaag balletje door een rondje heen... die wou er niet door.. ff de gasbrander er op en hij wou er door.. vet vaag :D

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Ik denk dat je je case het beste van ijzer kunt maken, omdat hout isoleert, van de ene kant is dit gunstig, het houdt in de zomer wat van de warmte buiten, maar is van de andere kant ook nadelig. de warmte die namelijk door de proc e.d. wordt veroorzaakt kan niet zo makkelijk weer worden afgevoerd, met 1 casefan.

maar het kan ook nog wel meevallen allemaal, maar het is iets waar je rekening mee moet houden.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 15:52 schreef The_Invincible het volgende:
Ik denk dat je je case het beste van ijzer kunt maken, omdat hout isoleert, van de ene kant is dit gunstig, het houdt in de zomer wat van de warmte buiten, maar is van de andere kant ook nadelig. de warmte die namelijk door de proc e.d. wordt veroorzaakt kan niet zo makkelijk weer worden afgevoerd, met 1 casefan.

maar het kan ook nog wel meevallen allemaal, maar het is iets waar je rekening mee moet houden.
Ik denk dat ik 1 outtake ga doen en 1 intake, denk je dat dat voldoende is? (+voeding outtake natuurlijk)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Kun je geen lange pijp maken in die case zodat die fan's binnenin de kast komen te zitten? Je zou die pijp dan in een bocht kunnen leggen met om die pijn isolatiemateriaal. Volgens mij dempt dat het geluid ook sterk af.
Dus zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
+--------------------------+
|                 |
|      /================+
|     /         
|    |    +=============+
|    |    |      |
|    XXXXXX      |
|                 |
|                 |
+--------------------------+

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op zaterdag 23 februari 2002 00:25 schreef YT-Croc het volgende:

En snachts staat alleen de server aan, die passief wordt gekoelt met hele stille fans
Hoe ken je nou 's nachts PASSIEF coolen met hele stille fans dan is het naar mijn weten nog altijd ACTIEF :P

..::System Specs::..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 23 februari 2002 00:25 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

komen fans in die overdag normaal draaien. En snachts staat alleen de server aan, die passief wordt gekoelt met hele stille fans
Passief koelen met fans :? dat kan niet :)

Edit: Had reactie van iMpULzIvE_KiLLaH niet gelezen, was nog maar bij pagina 1 :D

• Y0ur1
  • Niet online
Jaja, passief de CPU. Der moet toch echt wel enige afvoer en aanvoer van lucht zijn!

• Hennie-M
  • Laatst online: 21-08 11:05
weet je wat ik zou doen?
Allemaal losse dozen maken die je heel makkelijk in elkaar kan stapelen. Dus als je iets aan de onderste moet doen dat je dan ff de bovenste 2 eraf tilt :)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb ook zelf een kastje gemaakt om m'n P3B-F in te vereeuwigen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/p3bfbox.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/p3bfdoos.jpg

Over dat uitzetten/krimpen... ik denk dat dat wel meevalt (heb er nog niks van gemerkt). Let natuurlijk wel op dat je het hout niet erg vochtig maakt, dan kan het inderdaad gaan trekken. Ik raad je aan een oude ATX kast te slopen en daarvan de achterplaat en eventueel de onderplaat te gebruiken. De rest kan je makkelijk zelf op maat maken.

Verder zou ik je aanraden om een veeeel gedetailleerde tekening te gaan maken, dit is echt veel te grof. Neem alle maten op van de hardware die je gaat gebruiken en ga kijken hoe dat allemaal mooi kan passen.

MDF is zeker een goede keuze, je kan het mooi bewerken en het is stevig en makkelijk te verven. Voor de scharnier van de klep heb ik een pianoscharnier gebuikt.

De warmteontwikkeling in zoiets is afhankelijk van de hoeveelheid en type hardware wat je erin gaat zetten. Als er ergens een AMD systeem in gaat zou ik dat extra koelen. In dat bakkie van mij zit een P3 en die wordt nauwelijks warm. Alleen de fan van de voeding is voldoende om de warmte geruisloos af te voeren.

P.s. in jouw ontwerp wordt het denk ik erg lastig om bijv een kaart te verwisselen, houdt daar ook rekening mee (dat je dus overal makkelijk bij kan).

Concrete Loop Watercooling

• Hennie-M
  • Laatst online: 21-08 11:05
Op zaterdag 23 februari 2002 19:45 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb ook zelf een kastje gemaakt om m'n P3B-F in te vereeuwigen.

[afbeelding]
Wat heb jij nou aan je videokaart hangen? een afgeknipte monitor connector ofzo???

Btw waarom wrap je een UTP kabeltje? >:)
(tenminste er zit zon witte rand overheen)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 00:13 schreef YT-Croc het volgende:
check:

Plaatje
28mm MDF :?

Je wilt je kast nooit (lees ZEER weinig) meer verplaatsen??
Dat 28mm MDF wordt LOOD zwaar....

18mm moet volgens mij genoeg zijn.

Verwijderd

Je kan beter drie stapelbare bakken maken,zodat je er er 1 of 2 af kan nemen voor onderhoud of whatever.
En 18mm is dik genoeg.

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 20:55 schreef Natte_beschuitbol het volgende:

[..]

28mm MDF :?

Je wilt je kast nooit (lees ZEER weinig) meer verplaatsen??
Dat 28mm MDF wordt LOOD zwaar....

18mm moet volgens mij genoeg zijn.
ik bedoelde ook 18 mm :) en nee hij hoeft nooit verplaatst te worden

• Y0ur1
  • Niet online
Resettim gaat vandaag weer knutsellen geloof ik *D

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
we w88 in spanning af....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Op zaterdag 23 februari 2002 17:42 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ik denk dat ik 1 outtake ga doen en 1 intake, denk je dat dat voldoende is? (+voeding outtake natuurlijk)
Ik weet het niet, heb niet zo veel ervaring met hout, maar denk je niet dat je dan tegen het probleem aan loopt dat je een redelijke bult herrie krijgt?

misschien is het een idee om een soort rooster te maken in iedere bodem (waar het mobo op vastgemaakt zit) dan wel waar het mobo niet boven zit, zodat de warme lucht wordt afgevoerd naar boven, en zodat je de warme lucht er aan de bovenkant kunt uitzuigen met een fan.
Een probleem kan dan wel zijn dat een ander mobo warm wordt, maar ik denk dat het wel kan als dan de mobo's redelijk tegen de achterkant aan doet zodat je de roosters aan de voorkant kunt maken en dan koele lucht via de intake fan over het mobo kunt blazen zodat het via het rooster opstijgt als de lucht warmte heeft opgenomen van het mobo.

Weet alleen niet waar je dan moet je voedingen heen moet, moet je zelf maar ff uitzoeken.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
Op zondag 24 februari 2002 19:19 schreef The_Invincible het volgende:

[..]

Ik weet het niet, heb niet zo veel ervaring met hout, maar denk je niet dat je dan tegen het probleem aan loopt dat je een redelijke bult herrie krijgt?

misschien is het een idee om een soort rooster te maken in iedere bodem (waar het mobo op vastgemaakt zit) dan wel waar het mobo niet boven zit, zodat de warme lucht wordt afgevoerd naar boven, en zodat je de warme lucht er aan de bovenkant kunt uitzuigen met een fan.
Een probleem kan dan wel zijn dat een ander mobo warm wordt, maar ik denk dat het wel kan als dan de mobo's redelijk tegen de achterkant aan doet zodat je de roosters aan de voorkant kunt maken en dan koele lucht via de intake fan over het mobo kunt blazen zodat het via het rooster opstijgt als de lucht warmte heeft opgenomen van het mobo.

Weet alleen niet waar je dan moet je voedingen heen moet, moet je zelf maar ff uitzoeken.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
dat is iig een goed id voor 's nachts als je alleen je servertje aan hebt; als je dan bijv. onderin je servertje doet maakt het niet uit, en ik neem aan dat dat servertje dan ook de minste warmte produceert. En overdag als die andere ook aan zijn kun je gewoon met je baybus andere fans aanzetten.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op zaterdag 23 februari 2002 20:52 schreef Hennie-M het volgende:

[..]

Wat heb jij nou aan je videokaart hangen? een afgeknipte monitor connector ofzo???

Btw waarom wrap je een UTP kabeltje? >:)
(tenminste er zit zon witte rand overheen)
Dat is een RGB kabel voor m'n G400Max... Jammergenoeg werkt die niet meer in m'n nieuwe plank ;(

Als je wat beter kijkt zie je inderdaad dat het beeld en geluidkabeltje van m'n server bij elkaar gewrapped zitten. UTP licht er achter...

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1