Ik heb ook zelf een kastje gemaakt om m'n P3B-F in te vereeuwigen.
Over dat uitzetten/krimpen... ik denk dat dat wel meevalt (heb er nog niks van gemerkt). Let natuurlijk wel op dat je het hout niet erg vochtig maakt, dan kan het inderdaad gaan trekken. Ik raad je aan een oude ATX kast te slopen en daarvan de achterplaat en eventueel de onderplaat te gebruiken. De rest kan je makkelijk zelf op maat maken.
Verder zou ik je aanraden om een veeeel gedetailleerde tekening te gaan maken, dit is echt veel te grof. Neem alle maten op van de hardware die je gaat gebruiken en ga kijken hoe dat allemaal mooi kan passen.
MDF is zeker een goede keuze, je kan het mooi bewerken en het is stevig en makkelijk te verven. Voor de scharnier van de klep heb ik een pianoscharnier gebuikt.
De warmteontwikkeling in zoiets is afhankelijk van de hoeveelheid en type hardware wat je erin gaat zetten. Als er ergens een AMD systeem in gaat zou ik dat extra koelen. In dat bakkie van mij zit een P3 en die wordt nauwelijks warm. Alleen de fan van de voeding is voldoende om de warmte geruisloos af te voeren.
P.s. in jouw ontwerp wordt het denk ik erg lastig om bijv een kaart te verwisselen, houdt daar ook rekening mee (dat je dus overal makkelijk bij kan).