Toon posts:

Koelers uit switch halen, vanwege pokkeherrie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een compaq netintelligent switch met 8 poorten.
Per kanaal een processor.
En drie zeer lawaaierige fans achterin.

De switch is aangesloten op 3 pc's, met een niet al te grote netwerkbelasting.
Soms wel een paar GB's van server naar mijn PC en vice versa.

Zou ik de fans eruit kunnen halen?
Of loopt de zooi dan onherroepelijk vast?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de koelers misschien ook op een lager voltage laten draaien, dan werken ze nog wel, maar draaien ze minder snel en maken ze minder herrie.

Verwijderd

Koop gewoon bij ikea zo'n vette zwarte stereo meubel met deuren... geluids dicht hehe
zet daar alles in
>:)

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
ik zou ze er wel in laten zitten, veiligheid enzow, geen vastlopers etc., maar op een lager voltage is wel een goeie optie. dat zou ik doen .. of je haalt gewoon een switch zonder koelers :+

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Verwijderd

eruit halen zou ik niet doen.. stop der maar eens een iets tussen zodat ze niet draaien.. word ie of bloedheet of dat ding werkt waarschijnlijk na een tijdje niet meer.. zitter er niet voor niks in.. net zoals je cooler op je cpu...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zaterdag 23 februari 2002 00:16 schreef Mannes het volgende:
ik zou ze er wel in laten zitten, veiligheid enzow, geen vastlopers etc., maar op een lager voltage is wel een goeie optie. dat zou ik doen .. of je haalt gewoon een switch zonder koelers :+
Weer een post ,al bijna hk-access joh ;)

maar nu ff on-topic , Misschien kan je de fans vervangen door 1 stillere :?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

de kleine fans eruit en 1 stille 80 of 60mm papst erop zetten (wel eerst gat dremelen)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 09:48
vriend van me had zelfde probleem (met een heel ander ding (hubje) overigens). gewoon koelers eruit en een andere in. hij heeft dat ding open op zijn bureau liggen met een ouwe 486-koeler er bovenop >:)

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ken 't probleem ;) Ik heb zelf ook een 8 ports switch met een proc per poort, en aan weerszijden een koeler. Dat ding maakt meer herrie dan 2 Pc's bij elkaar zou je haast zeggen. Maar reken maar dat ie warm wordt, ik heb 'm dus gewoon ergens weggedouwd (met ventilatie natuurlijk ;)), zodat ik 's nachts nog wel slapen kan :)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
wij hebben ook zo'n herrie ding. gelukkig staat ie beneden waar niemand slaapt....

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 15:44

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ken het probleem Ik heb zelf een Cisco 2924XL met 3 delta MP fans erin. Ik heb hem onder me bureau in een hoekje liggen en dan hoor je hem ook haast niet.
Pagina: 1