Toon posts:

kan niet pingen lampjes hub branden wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet pingen hij heeft time outs weer.
Ik dacht eerst aan de kabels maar de lampjes op de hub branden wel netjes. De ene bak heeft win98se de andere bak heeft xp. Tcp ip is goed ingesteld. Waar stel ik eigenlijk de werkgroep in onder xp zeg wat een scheitbesturingssyssteem is dat zeg.

kan iemand me helpen?
kan de kabel kapot zijn als toch de lampjes branden?

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:53
Wat zijn de ip adressen die je hebt ingesteld? Kan je op elke pc wel naar je eigen ip adres pingen?

Doe eens arp -a en dan kijken of je beide ip adressen in je arp tabel ziet. is dit niet het geval gaat er toch iets goed fout.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Heeft het hiervoor wel gewerkt of is het nieuw?

En dat jij niet weet waar je je workgroup moet instellen maakt het nog geen scheitbesturings systeem, neem eens de moeite je erin te verdiepen...

hint, doe is is een rmk (rechter muis klik) op my computer en kijk dan bij het tabje computer name.....

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Kunnen ze zichzelf wel pingen/zien?

Ik heb XP zonder problemen op een netwerk gehad maar een XP-machine van een vriend met dezelfde instellingen (muv het IP-adres :o) was met geen mogelijkheid op het netwerk te krijgen. Na een re-install lukte dit wel...
En ondanks dat ik me er wel enigszins in verdiept heb vond ik XP ook niet erg handig op netwerk-gebied trouwens.

Je kan ook op beide even het IPX/SPX protocol installeren en dan kijken of je een multiplayer game kunt spelen dat dat nodig heeft. Weet je meteen of het aan je hardware ligt of niet.

[off-topic]
Ik heb nu ook geen XP meer maar dat heeft een andere reden (non-compatibiliteit met oude games).
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
ze kunnen zichzelf wel pingen is dat een teken dat de kabels goed zijn????
Op zaterdag 23 februari 2002 00:17 schreef Gerwen het volgende:
Kunnen ze zichzelf wel pingen/zien?

Ik heb XP zonder problemen op een netwerk gehad maar een XP-machine van een vriend met dezelfde instellingen (muv het IP-adres :o) was met geen mogelijkheid op het netwerk te krijgen. Na een re-install lukte dit wel...
En ondanks dat ik me er wel enigszins in verdiept heb vond ik XP ook niet erg handig op netwerk-gebied trouwens.

Je kan ook op beide even het IPX/SPX protocol installeren en dan kijken of je een multiplayer game kunt spelen dat dat nodig heeft. Weet je meteen of het aan je hardware ligt of niet.

[off-topic]
Ik heb nu ook geen XP meer maar dat heeft een andere reden (non-compatibiliteit met oude games).
[/off-topic]

Verwijderd

Nee, maar wel dat je kaart goed functioneerd. Hierboven werd al gevraagd of het eerder in deze configuratie wel heeft gewerkt.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Post je TCP IP instellingen eens.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 23 februari 2002 11:21 schreef MetHod het volgende:
Post je TCP IP instellingen eens.
Yah dat zou handig zijn :)
Op je winxp bak kan je gewoon:
ipconfig /all
doen en dit hier pasten.
Post dan gewoon ook even ip + netmask van de win98 computer.
Je hebt toch die winXP firewall niet aanstaan btw ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Dat het lampje brand zegt helemaal niks over de correctheid van de kabel. Het zou goed kunnen dat een deel van de aders goed zit, maar een ander deel niet. Zo te horen is dit jou probleem, of je tcp/ip setting deugen voor geen meter.

Verwijderd

Topicstarter
tcp ip is als volgt.
host 192.168.0.1 subnetmask 255.255.255.0 dit is de xp bak
client 192.168.0.2 subnetmask 255.255.255.0
client 192.168.0.3 subnetmask 255.255.255.0

Werkgroep is bij alle pc's gelijk namenlijk werkgroep

als die firewall van xp aanstaat hoe zet ik die dan uit?

en ik ga toch de kabel nog es opnieuw knippen. maar volgens mij is die goed.
Op zaterdag 23 februari 2002 14:52 schreef mvdorst het volgende:
Dat het lampje brand zegt helemaal niks over de correctheid van de kabel. Het zou goed kunnen dat een deel van de aders goed zit, maar een ander deel niet. Zo te horen is dit jou probleem, of je tcp/ip setting deugen voor geen meter.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Firewall uit door rechtsklik op LAN-verbinding eigenschappen kiezen -> geavanceerd en vinkje uit (en info lezen)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal het is gelukt inderdaad de lampjes up de hub branden wel en de kabel bleek niet goed te zijn.
Pagina: 1