HDD op voeding leggen, gaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb een beetje ruimtegebruik in mijn Bigtower en daarom wil ik mijn hdd op mijn voeding leggen (daar is genoeg plaats).
Is dit verstandig om te doen, of vind die hdd dat niet leuk.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Is in principe geen probleem. Alleen hou even de warmte in de gaten.
In sommige kasten die ik tegen ben gekomen was er nog plaats voor een extra HDD vlak boven de voeding dus het zou moeten kunnen.

Senile! Senile Oekaki

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:36
Volgens mij is het zo dat er in je voeding een beetje een magnetisch veld opgewekt wordt en dus je HDD het niet zo geweldig zou vinden...

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Sluiting zal het niet maken, maar een voeding kan vrij warm worden (en sommige schijven ook), dus dat zou je in de gaten moeten houden, maar maakt in principe niet uit.

Misschien kan je de schijf vastschroeven aan de achterkant van je kast? Zitten meestal wel schroefgaten voor extra fans, daar kan je wellicht je schijf aan vast McGyver'en. :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 22:53 schreef DannyXP1600 het volgende:
Volgens mij is het zo dat er in je voeding een beetje een magnetisch veld opgewekt wordt en dus je HDD het niet zo geweldig zou vinden...
Dat denk ik ook ja...

• JJJ
  • Laatst online: 10:52

JJJ

Het lijkt mij dat die magnetische velden wel afgeschermd worden door de kap van de voeding?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:59
Op vrijdag 22 februari 2002 23:11 schreef JJJ het volgende:
Het lijkt mij dat die magnetische velden wel afgeschermd worden door de kap van de voeding?
Dat worden ze idd ja. Tenminste, volgens mij wel, ik heb zat kasten gezien waarin hdd's vlak bij de voeding zaten, en die vertoonden geen problemen.

Maar let wel ff op de temperatuur.

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 22:16

QuestGamer

Questje

Ik heb ook ruimtegebrek, en ik denk dat ik mijn floppy drive de deur uit doe *D
Ik heb toch een netwerk en die andere PC heeft wel een floppydrive. Kan mijn HDD daar mooi :)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 23:43 schreef QuestGamer het volgende:
Ik heb ook ruimtegebrek, en ik denk dat ik mijn floppy drive de deur uit doe *D
Ik heb toch een netwerk en die andere PC heeft wel een floppydrive. Kan mijn HDD daar mooi :)
Daar zat ik ook aan te denken. Maar bij win98SE heb je altijd een A: Ook al heb je deze uitstaan in de bios |:(
Windows gaat ervanuit dat een computer zonder floppy niet bestaat :?

• JJJ

JJJ

Op vrijdag 22 februari 2002 23:48 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken. Maar bij win98SE heb je altijd een A: Ook al heb je deze uitstaan in de bios |:(
Windows gaat ervanuit dat een computer zonder floppy niet bestaat :?
Blijkbaar. In die tijd was het hebben van een floppy nog bijna wel noodzakelijk.

Verwijderd

Leg er wel even iets onder Papiertje of iets anders isolerent dat het geen kortsluiting kan maken

Verwijderd

Ik ken iemand die met meccano een constructie in z'n fulltower heeft gebouwd zodat ie meer schijfen kwijt kon in z'n kast. 8-)

• JJJ

JJJ

Op zaterdag 23 februari 2002 19:36 schreef DennieXP1 het volgende:
Ik ken iemand die met meccano een constructie in z'n fulltower heeft gebouwd zodat ie meer schijfen kwijt kon in z'n kast. 8-)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014495839

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 19:36 schreef DennieXP1 het volgende:
wat dacht je van lego kan iedereen of knex
Pagina: 1