Toon posts:

SVCD speelt niet goed in DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen al een aantal SVCD's gemaakt. De mpeg bestanden maak ik met TMPGEnc. De CD's brand ik met NERO. Maar ik krijg ze niet goed spelend op een DVD speler.
Vaak krijg ik wél het menu te zien, maar kan ik dan geen scene kiezen.

Ik heb het al met diverse CD's geprobeerd, en in DVD-spelers van oa: Sony, Thomson, JVC , Pioneer en Yamaha geprobeerd (ik werk in een bruingoed zaak). Maar overal hetzelfde probleem. Dus ik zal wel iets fout doen met het branden. Waar moet ik op letten? En welke instellingen zijn belangrijk??

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

mno

Op vrijdag 22 februari 2002 22:33 schreef elefino het volgende:
Ehh, menu? Normaalgesproken hebben zelfgemaakte SVCD's geen interactieve menu's, tenzij je daar zelf veel werk van hebt gemaakt. Tmpgenc/Nero lijkt me daar niet genoeg voor.

Wat bedoel je precies, en probeer het menu anders eens weg te laten...

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 23:46 schreef mno het volgende:
[..]
Waar is je puntmuts..
Hans Teeuwen is Super goed :)

Maar een menu kun je makkelijk maken met Nero. Dat is natuurlijk geen geweldig interactief menu, maar een mooi overzicht van de scenes die er op het schijfje staan.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

mno

Op zaterdag 23 februari 2002 02:30 schreef elefino het volgende:
Hans Teeuwen is Super goed :)
Haha, dat vind ik nou ook...
Maar een menu kun je makkelijk maken met Nero. Dat is natuurlijk geen geweldig interactief menu, maar een mooi overzicht van de scenes die er op het schijfje staan.
Ohja, ik herinner me weer dat ik daar ook ooit mee heb gespeeld (dan wel voor VCD maar maakt niet veel uit denk ik). Heb je wel PBC (PlayBackControl voor de niet ingewijden) aanstaan op je DVD-spelers? Da's wel nodig dacht ik.

Ik meen me te herinneren dat die Nero menu ondersteuning me nogal brak leek. Op mijn Philips DVD kreeg ik hem niet goed in ieder geval.

Nu gebruik ik VCDEasy. Die kan geloof ik (nog) geen menu's maken maar wel heel gemakkelijk chapters aanleggen binnen een mpeg-file. Je kan evt. een still-image als eerste item op je SVCD zetten zodat je toch een soort menu hebt.

Of je moet even het programma TSCV zoeken, die kan zeker echte menu's maken, maar is alleen iets minder overzichtelijk.

Gewoon rösti

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op vrijdag 22 februari 2002 22:33 schreef elefino het volgende:
Ik heb ondertussen al een aantal SVCD's gemaakt. De mpeg bestanden maak ik met TMPGEnc. De CD's brand ik met NERO. Maar ik krijg ze niet goed spelend op een DVD speler.

Ik heb het al met diverse CD's geprobeerd, en in DVD-spelers van oa: Sony, Thomson, JVC , Pioneer en Yamaha geprobeerd (ik werk in een bruingoed zaak). Maar overal hetzelfde probleem. Dus ik zal wel iets fout doen met het branden. Waar moet ik op letten? En welke instellingen zijn belangrijk??
Probeer eens de DVD-Plugin van Ulead. Die kun je gebruiken in combinatie met MediaStudio Pro.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
probeer eens Roxio 'WinOnCd 3.8 PE', zorg wel dat je de PE (Professional Edition) hebt, hiermee kun je echt heel veel, vooral ook op (S)VCD gebied. Ik maak er zelf foto-presentaties van op VCD formaat met inderdaad mooie menuutjes.

Of kies de 5e editie, daarmee moet het ook lukken. kijk maar eens rond op deze site:

http://www.roxio.de/index.php3

Voor een programma specifiek voor (S)VCD's volg deze link:

http://www.roxio-shop.com/cgi-bin/shop/ge/shop_main.cgi?func=rubrik&wkid=32488330322&rub1=VideoPack

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel.
Ik zit nu op m'n werk, maar ik ga het proberen zodra ik thuis ben.
Pagina: 1