Toon posts:

Linux cursor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een verse linux instalatie op mn pc gezet, alles werkt perfect behalve de muis cursor. Dit is namenlijk een wit vierkantje van 1 bij 1 cm i.p.v een pijltje heb al bij muisaanwijzers gekeken maar kan het niet verhelpen?

Wie weet hoe ik mn pijltje terug kan krijg?

Alvast Bedankt!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Geen hardwarecursor gebruiken, in je /etc/X11/XF86Config (eventueel met achtervoegsel -4):

Option "sw_cursor"

in het "Device" deel.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

ik heb weleens gehoord dat dit gebeurde omdat de persoon in kwestie geen swap had. Heb je een swappartitie aangemaakt :?

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op vrijdag 22 februari 2002 22:59 schreef beelzebubu het volgende:
ik heb weleens gehoord dat dit gebeurde omdat de persoon in kwestie geen swap had. Heb je een swappartitie aangemaakt :?
Wat heeft swap met je cursor te maken? :?
Ik denk trouwens dat jotti gelijkt heeft. Als dat nog steeds niet werkt, dan moeten we meer info hebben, dus:
Welke distro? Welke window manager (desktop manager)? Evt. zelfs welke kernel maar ik denk niet dat dat van toepassing is omdat je zegt een 'verse' install gedaan te hebben.

Rookworst zonder R is ook worst.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
p.s. Kan je ook je cursor "Tweaken", ook als je geen X draait?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op vrijdag 22 februari 2002 23:08 schreef BezurK het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat jotti gelijkt heeft. Als dat nog steeds niet werkt, dan moeten we meer info hebben, dus:
Welke distro? Welke window manager (desktop manager)? Evt. zelfs welke kernel maar ik denk niet dat dat van toepassing is omdat je zegt een 'verse' install gedaan te hebben.
In principe natuurlijk niets, maar misschien dat je X vreemd gaat doen als hij geheugentekort krijgt ofzo...het zou kunnen.

Maarre: Is het al gelukt ViSuaL?

En Tomaat: Wabbedoellie? Als je geen X hebt, heb je weinig aan het tweaken van je cursor zelf. Themes4console heb ik nog weinig gezien.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 23:08 schreef BezurK het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat jotti gelijkt heeft.
Ik ook :P

Maar het is iets uit het verleden wat ik eens zag. Iemand had hetzelfde probleem en had geen swap. Swap aangemaakt ne probleem was opgelost..... Ik had er niet echt een verklaring voor, maar dat maakt ook niks uit :)

You never know :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik snap niet wat Jotti precies bedoelt kunnen jullie dat wat precieser uitleggen ?

Ben ook nog maar een newbie op dat gebied wil het wel graag leren allemaal. :)

Verwijderd

Er staat een bestand in /etc/X11 genaamd XF86Config. Daar staan je X instellingen in. In die file is er een Section "InputDevice" waar je het regeltje van Jotti kwijt kunt als Option "sw_cursor" . Dat alles kan gewoon in een texteditor als root. Het kan ook zijn dat die sectie niet bestaat in de XF86Config. Kijk dan eens naar de XF86Config-4.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Als aanvulling op janjanjansen: (ik weet niet hoe newbie je ben, vat het dus niet als belediging op please!) het editen kan je het makkelijkst doen met midnight commander (mc), open een terminal (of gewoon ff ctrl-alt-f2 doen), zorg dat je root word ('su' intikken, dan w8woord geven) en tik het commando 'mc' in, je komt dan in een hele handige file manager voor de console, ga dan naar de /etc/X11 dir en zoek het bestand XF86Config of XF86Config-4 op en ga er met de cursor op staan, druk vervolgens op F4 (edit) en zoek de regel, verwijder die (werking is zoals dos-edit mocht je dat kennen, shift-del is dus verwijderen) en als je klaar ben druk je op F2 (save), uit de editor is F10 en stoppen met MC is vervolgens ook F10...

Tot zover de cursus midnight commander ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de replies ik ga het zo ff proberen.. :7
Pagina: 1