[hd]IBM 120 GXP

Pagina: 1
Acties:

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ter vervanging van mijn 30 GB IBM een 80GB 120GXP gekocht, maar deze maakt tikkende geluiden bij het lezen van de C: (eerste 7 GB).
Lijkt mij niet normaal, meer mensen ervaring met deze schijf?

Ik hoor het trouwens pas sinds gisteren, schijf is nu een week oud.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm stuur hem maar terug als het nu al begint met problemen :( ik heb de 60gxp en geen troubles

• _eLMo_
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 22:21 schreef _MaLa_ het volgende:
mm stuur hem maar terug als het nu al begint met problemen :( ik heb de 60gxp en geen troubles
Het geeft geen problemen, alles gaat nog steeds razendsnel, maar het valt wel heel erg op.

Het zou dus kunnen dat ie nu al aan het stuk gaan is, maar dat weet ik niet zeker, daarom vraag ik naar de ervaring met deze schijf, en niet naar die met de 60GXP, dat daar problemen mee zijn lijkt me wel duidelijk.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Wat voor tikken? Echt harde tikken of gewoon het geluid van regelmatige seeks? Ik heb van het eerste geen last, het laatste heb ik wel maar das meer de schuld van Windows die constant naar de schijf schrijft of ervan leest :? .

PC Specs

• _eLMo_
  • Niet online
Het ligt niet aan windows die leest/schrijft, als ik grote bestanden kopieer "tikt" de hd, niet echt hard, maar zeer duidelijk hoorbaar, en alleen als ik van de eerste 7 gig iets kopieer.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Foute Boel :D

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 13:04
Alle drie mijn IBM harde schijfen die overleden zijn maakte een tikkend geluid vlak voordat ze er definitief mee ophielden (een soort van waarschuwing)

Verwijderd

oei oei....

breng hem maar snel terug nu er nog garantie op zit..
dat is echt foute boel..
software matig zal de harde schijf misschien nog goed werken, maar hij is dus echt defect...

Die geluidjes zijn altijd leuk, totdat hij opeens zeer stil wordt en niks meer doet >:)
a dying Hd noemen ze dat..

• _eLMo_
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 00:54 schreef Maartz het volgende:
Alle drie mijn IBM harde schijfen die overleden zijn maakte een tikkend geluid vlak voordat ze er definitief mee ophielden (een soort van waarschuwing)
En was dat ook vanaf de eerste Gb's?

Over een chrash maak ik me niet echt druk, staat nog niets op wat ik niet op mijn andere hd heb.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Draai even het IBM Drive Fitness tooltje.

Waarschijnlijk zegt ie niks anders dan "0x0" > da's goed.
Draai daarna de exersizer en verder....veel shit naar je nieuwe hd pompen.
Ff kijken of ie blijft werken.
Als ie BLIJFT tikken zou ik ook ff teruggaan, misschien willen ze 'm wel ruilen.

Dit type schijf van IBM is nieuw en ik denk niet dat je nu al veel ervaringen kunt verwachten.

Hier vind je meer info over het proggie zelf.
Pagina: 1