ECS = PCchips??

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Is ECS elitegroup hetzelfde als PCchips? Ik kom hierop omdat ze allebei de ES8m aanbieden, met exact dezelfde reclametekst...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

PC Chips heeft dezelfde borden, en ik neem aan dat ze uit dezelfde fabriek ergens in Azie komen rollen. PC Chips is meestal OEM in bepaalde kant-en-klare systemen. ECS is meer retail werk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zijn inderdaad van dezelfde maker. Ik dacht alleen dat PC-Chips uit fabrieken in China komt en ECS uit Taiwan :) Correct me if I'm wrong :o

webOS all the way!

• Gabriel-LG
Uit iets uitgebreider onderzoek kan ik concluderen dat alle produkten die ECS aanbied, ook door PCchips aangeboden worden, alleen kunnen de kleuren verschillen (K7S5A bijvoorbeeld is een PCchips M830lr met mooie kleurtjes) Verder zijn de borden 100% exact hetzelfde (OMG, had ik bijna een PCchips mobo gekocht :o)

Verwijderd

check anders de search eens

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 22:43 schreef Gabriel-LG het volgende:
Uit iets uitgebreider onderzoek kan ik concluderen dat alle produkten die ECS aanbied, ook door PCchips aangeboden worden, alleen kunnen de kleuren verschillen (K7S5A bijvoorbeeld is een PCchips M830lr met mooie kleurtjes) Verder zijn de borden 100% exact hetzelfde (OMG, had ik bijna een PCchips mobo gekocht :o)
Anders had je hem snel teruggebracht :+

• Gabriel-LG
Op vrijdag 22 februari 2002 22:46 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Anders had je hem snel teruggebracht :+
Kortom... JA, ik heb teveel problemen gezien met PCchips, varierend van van de ene op de andere dag er mee kappen, processors die zonder reden smelten, lege biosbatterijen (heb inmiddels al meer dan 4 vervangen) kortom, de onderdelen zijn van te lage kwaliteit :(

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 22:21 schreef Exirion het volgende:
PC Chips heeft dezelfde borden, en ik neem aan dat ze uit dezelfde fabriek ergens in Azie komen rollen. PC Chips is meestal OEM in bepaalde kant-en-klare systemen. ECS is meer retail werk.
ECS produceert vooral hele computers..(als ik me niet vergis is het zelfs de grootste mobo-fabricant)..ze verkopen pas de laaste tijd steeds meer losse onderdelen..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als ik me niet vergis was ECS aka Elitegroup een van de grootste producenten van moederborden dus zo slecht kunnen ze ook weer niet zijn.
Mijn Athlon bordje vaan 100 euro kwam als beste uit de bus bij THG en nog nooit problemen mee gehad. Liever een elcheapo bord dat gewoon werkt dan zo'n Asus $$$bord met problemen =)

Senile! Senile Oekaki

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op vrijdag 22 februari 2002 23:19 schreef _bas_ het volgende:
Mijn Athlon bordje vaan 100 euro kwam als beste uit de bus bij THG en nog nooit problemen mee gehad. Liever een elcheapo bord dat gewoon werkt dan zo'n Asus $$$bord met problemen =)
DDdddduuuuuuuuhhhhhhh..... :P

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ECS:
E= Elitegroup
C= (Pc)Chips
S= Shuttle

Ik kan het mis hebben.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op zaterdag 23 februari 2002 00:50 schreef Gianni Rombios het volgende:
ECS:
E= Elitegroup
C= (Pc)Chips
S= Shuttle

Ik kan het mis hebben.
lol@nickname

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
PC-Chips is de budget-divisie van ECS in ieder geval. Is inderdaad hetzelfde concern. Mijn ECS'jes (K7VZAv3 en K7S5A) bevallen trouwens prima. Geen klachten.

edit
Kan je trouwens niet geloven bijna: PC-chips= budget van ECS
Klinkt als: budget van budget = echt low level HAHA
edit

Zin.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pcchips vinden ze in Duitsland behoorlijk prima trouwens. Shuttle kan er ook best mee door. ;)

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Tsja, als je geen overclock-behoefte hebt (ECS) of je hebt behoefte aan een bordje met alles on board voor een servertje of zoiets (PC-vriendin-projekt?) dan zijn het prima borden....
Sommige mensen weten trouwens met volt-bruggen dicht nog aardig te klokken met zo'n bord (ECS).

Zin.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Nou met de K7S6A kan je aardig overclocken hoor. :P

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 23 februari 2002 01:44 schreef Chadi het volgende:
Nou met de K7S6A kan je aardig overclocken hoor. :P
idd , heeft een Award bios , beter dan de vroegere AMI zooi :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 00:18

Professor_Botje

Administrator

Op vrijdag 22 februari 2002 22:21 schreef Exirion het volgende:
Jep zoals Aldie PC's

ik werk ik een computer winkel en alle kapotte aldies die wij krijgen zijn altijd uitgerust met een Pc-Chips mobo :)

Maar ja...

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dan heeft Aldi tegenwoordig andere mobo's want in oudere bakken (Pentium II/III periode) zitten vaak Chaintech of Gigabyte borden...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zaterdag 23 februari 2002 01:48 schreef Mary Wana het volgende:

[..]

idd , heeft een Award bios , beter dan de vroegere AMI zooi :P
Dacht ik ook ,heb me tbirdje 1400@1650 op die plank :)
Hij ken hoger ,maar ik kom ff niet boven de 2 volt uit met hetzelfde vcore modje als de ECS k7s5a.
Zwaar stabiel spul :) )

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

'k doe wel es systeembeheerders klusjes bij een klant van ons en die hebben ook PCchips borden in hun laser.

Neem 1 ding van mij aan. Dat is wel ZOOOO ontzettend crap-zooi!

Aan de andere kant draait er nu een PCchips alles in 1 in mijn server en die heeft een uptime van een half jaar oid.. geen centje pijn. Hijs alleen wat 'sloom' omdat alles op 1 irq zit :P maar dat zal die server worst wezen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

ik heb zelf een eagletec en dat draait verdomt goed geen problemen mee gehad met 2x sdram, 2x ddr en 5 pci

maar ik ga binnenkort wel een msn turbo aanschaffen hier is niet goed mee te-overclocken

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

pcchips borden waren vroeger (Pentium I tijdperk) vaak erg slecht, maar dat kwam ook door de brakke SiS en VIA chipsets voor Pentium I borden... De nieuwere borden voor AMD CPU's en Pentium 3 etc. zijn helemaal niet zo slecht, als je een beetje goed op BIOS settings en drivers let draaien ze als een zonnetje.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gabriel-LG
Mijn ervaring met PCchips is dat zolang ze werken er geen problemen zijn, maar dat ze veel sneller verslijten dan andere moederborden, ze kunnen nu nog wel heel goed zijn, maar dat zegt niks over hoe ze na 2 of 3 jaar zijn...

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zaterdag 23 februari 2002 21:10 schreef Gabriel-LG het volgende:
Mijn ervaring met PCchips is dat zolang ze werken er geen problemen zijn, maar dat ze veel sneller verslijten dan andere moederborden, ze kunnen nu nog wel heel goed zijn, maar dat zegt niks over hoe ze na 2 of 3 jaar zijn...
maarja wie doet er nu 2 of 3 jaar met dezelfde moederbord
vooral niet meer in dit tijdperk 1 jaar is toch wel de max

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik heb hier nog een PC CHIPS VXPro, waar ik per ongeluk een VXPro+ van heb gemaakt met het foute BIOS :+
Windows ziet nu een spook IR poort en diskette drive doet het maar 2 keer, daarna mag je de kabels er weer uitraggen en opnieuw insteken (ligt niet aan kabels of fdd, allemaal al vervangen)
Op dit moment heb ik zelf een ECS K7S5A met onboard LAN, voldoet goed :)
Bij een bedrijf in mijn woonplaats laatst nog 3 PC CHIPS 810 bordjes met alles onboard neergeplant, werkten ook allemaal perfect, beter dan die HP Brio die de vorige automatiseerder daar naar binnen bracht.

ECS is niet slecht, PC CHIPS ook niet. Op dit moment voldoet mijn ECS K7S5A beter dan mn vorige MSI K7TTurbo :)

Verwijderd

X-Bit Labs schrijft dat PC Chips, een Chineese divisie van Elitegroup, als eerste fabrikant een SiS740 moederbord heeft aangekondigd. De SiS740 chipset is bedoelt voor low-end systemen en heeft een SiS315 graphics core ingebakken. Het M841LR moederbord van PC Chips is uitgerust met 2 DIMM sloten voor DDR geheugen, 2 DIMM sloten voor SDRAM, 3 PCI sloten en een AMR slot. Een AGP gleuf mist jammer genoeg.
Elitegroup in het moderbedrijf van PC-Chips.

Verwijderd

Het enige wat ik van bijde merken weet is dat ik ze nooit meer in m'n handen wil hebben, wat dat betreft zouden ze best van de zelfde fabriekant kunnen komen. :(
Ik heb in het verleden, en nog steeds, zoveel gezeik met deze borden gehad. Van de éen op de andere dag doen ze het niet meer, ontzettend instabiel, bios laat wat te wensen over, gezeik met andere hardware.
Maar voor die prijs mag je ook weinig verwachten, toch?
Persoonlijk geef ik liever $150 meer uit voor een Asus omdat ik dan weet dat ik iets goeds in handen heb.
Asus is dan toevallig mijn persoonlijke favoriet maar ik zou net zo graag een MSI, Abit of Gigabyte nemen.
Hoewel ik tot op kort nooit van Gigabyte had gehoord, maken ze toch leuke borden voor een mooi prijsje.

• _JGC_
Wat jij tegen ECS hebt, heb ik dus tegen MSI en Nvidia. Beide gooien ze gewoon met de pet naar bekende problemen en mag je het zelf oplossen.

• Gabriel-LG
Op zondag 24 februari 2002 11:15 schreef _JGC_ het volgende:
Wat jij tegen ECS hebt, heb ik dus tegen MSI en Nvidia. Beide gooien ze gewoon met de pet naar bekende problemen en mag je het zelf oplossen.
Ik heb zelf nog geen enkel probleem gehad met mijn GeForce3... Maar ik hoop toch dat MSI wel snel met een biosupdate komt voor de K7T266pro2, de bak die ik voor mijn ouders heb gebouwd kan niet altijd opstarten met de GF4 die er in zit (de VGA initialisatie is te kort :()

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Op zondag 24 februari 2002 11:15 schreef _JGC_ het volgende:
Je vergeet Creative.

• _JGC_
Op maandag 25 februari 2002 13:51 schreef Kirpeknots het volgende:

[..]

Je vergeet Creative.
En mn logo :)

• _JGC_
Op zondag 24 februari 2002 17:52 schreef Gabriel-LG het volgende:

[..]

Ik heb zelf nog geen enkel probleem gehad met mijn GeForce3... Maar ik hoop toch dat MSI wel snel met een biosupdate komt voor de K7T266pro2, de bak die ik voor mijn ouders heb gebouwd kan niet altijd opstarten met de GF4 die er in zit (de VGA initialisatie is te kort :()
Ik gooide een Geforce2MX400 in een MSI K7T266Pro2, installeerde daarop Windows 98SE, de VIA 4in1 drivers en de Detonator XP drivers van de nvidia site die zogenaamd WHQL zijn (zegt ook al geen fuck, S3 heeft ook al 2 WHQL drivers gehad die niet werken).
Resultaat: Niet meer in windows te komen, alleen die mooie groene achtergrond, verder rest me nix dan 2x CTRL+ALT+DEL of 1x RESET.
Lees je op internet wat er mee aan de hand kan zijn: Het is een probleem met VIA chipsets, er is een onofficiele patch voor, waarmee je de geheugentimings kunt instellen. Lees ik even verderop dat het nvidia z'n schuld is omdat het ook op Intels voorkwam |:(
Uiteindelijk maar van www.tweak.dk de 20.80 drivers gedownload, die werken nog wel :)

Wat ik tegen MSI heb: de borden zijn twee keer zo duur als ECS borden, maar voegen 100x nix extra toe. Overclocken kan je amper, omdat dat ding geen lagere multipliers ondersteunt (Heb het over de 6330 series). Als je dan rondvraagt, wordt je naar een overclockbios uit de jaren 80 gewezen wat niet lekker werkt op een mobo waar ie niet voor gemaakt is.
Laatst mn Duron z'n potlood versleten, ik gaf het mobo de schuld. Ikke MSI mailen, nooit antwoord terug. Uiteindelijk zelf uitgevogeld wat het was, maar twee weken later nog geen reactie van MSI, het lijkt S3 wel bijna.
Pagina: 1