Zijn alle PIII Xeon processoren Slot 2?

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik weet het eignelijk niet en ik moet een vergelijking opstellen tussen een Dual AMD systeempje en een Dual PIII Xeon systeempje. (P4 Xeon is misschien ook een optie. moet daar nog ff naar kijken. procs lijken even duur. mobo's ben ik nog naar op zoek)

en dan zou ik eigenlijk gelijk willen weten of dual erg veel uitmaakt voor een Citrix thin client server voor zo'n 40 kantoorwerkers

thnx in advance,

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat dual wel veel uitmaakt voor een thin client server ,want voor zulke toepassingen is dual tog juist bedoelt :?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
eeuh. ja dat dacht ik al, veel processen enzo. maar ik wist het niet 100% zeker. dus ik dacht: laat ik dat voor de zekerheid maar ff vragen

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30
Ja, die zijn allemaal 'Slot2'.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Xeon is overigens niet vereist, maar slechts "handig" voor Citrix omgevingen met 40 users op 1 server. De snellere normale P3's redden het ook nog wel hoor :) Of je moet echt veel zware apps gaan draaien, dan kan je beter 2 Terminal Server met Citrix neerzetten, eventueel met nog een losse PDC waar je de applicaties op zet. Dan draaien de twee Citrix server alleen de usersessies.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Met een dual Xeon zit je wel goed, zorg iig dat er best wel veel geheugen in moet zitten. Bij Citrix icm Win2k server wordt er voor ieder persoon een stuk geheugen gereserveerd.

Dual xeons zijn ook stukken betrouwbaarder (met name de chipsets enzovoort).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt beter een snelle PIII-S (Tualatin core met 512KB cache) nemen en dan een ServerWorks ServerSet III LE plank eronder leggen. Dat is sneller en goedkoper dan een PIII-Xeon op 1GHz.

Dual Athlon MP + Tyan Thunder K7 kan nog sneller zijn, is erg stabiel en heeft een goede prijs.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
valt dat ook al onder greets havana? ik was het ff vergeten

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 10:50 schreef Femme het volgende:
Je kunt beter een snelle PIII-S (Tualatin core met 512KB cache) nemen en dan een ServerWorks ServerSet III LE plank eronder leggen. Dat is sneller en goedkoper dan een PIII-Xeon op 1GHz.

Dual Athlon MP + Tyan Thunder K7 kan nog sneller zijn, is erg stabiel en heeft een goede prijs.
ben er no niet over uit. zal nog eens goed naar een dual MP platformpje moeten kijken. degene waar het voor is, heeft een beetje een voorkeur voor intel

© ocf81 1981-infinity

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Check hier eens voor voorbeelden van planken die Femme bedoelt:
http://www.supermicro.com/Product_page/product-m3.htm
http://www.tyan.com/products/html/pentium.html

LinkedIn WoT Cash Converter

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
daar was ik ook al geweest gisteren.
toch bedankt voor de links

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
zijn alle xeon's boxed? ik ben nl. naarstig op zoek maar koelers voor socket 603, maar ik kan er geen vinden. boxed proc zullen wel coolers erbij hebben denk ik

© ocf81 1981-infinity

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij zijn Xeon's altijd boxed ja :)

Btw: zijn er geen P3 Xeon's in FCPGA of een andere Socket package?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Wij hebben een 2x P3-500 ofzo voor de Citrix servers.
Ook +-40 clients.
Dual Xeon is dus _ZWAAAAAR_ overdreven!!!!
Op zaterdag 23 februari 2002 10:50 schreef Femme het volgende:

Voor dat geld kan je dan beter een P4 nemen met 512 KB
Maar dan heb je geen 64-Bits PCI sloten.
Zucht er is ook altijd wat :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik bedoelde dual PIII's. Die zijn sneller dan een P4 en hebben betere server features (met een ServerWorks mobo). Dual (P4) Xeon is erg duur vanwege de hoog geprijsde mobo's.

Verwijderd

hou ff rekening met het volgende bij het opzetten van een citrix omgeving :
20-25 users per processor ( maakt echt niet uit wat voor processor, XEON is alleen hendig als je een database op de citrix bak wil draaien )
en per user minimaal 35MB intern geheugen reserveren, en voor de server (OS) zelf 250MB...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 18:25 schreef rrainman het volgende:
20-25 users per processor ( maakt echt niet uit wat voor processor, XEON is alleen hendig als je een database op de citrix bak wil draaien )
en per user minimaal 35MB intern geheugen reserveren, en voor de server (OS) zelf 250MB...
he dat is nou echt superhandige info!!! thnx

© ocf81 1981-infinity

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zaterdag 23 februari 2002 18:25 schreef rrainman het volgende:
woei! Dan mag je wel een paar gig aan intern geheugen hebben :D

Onee, valt mee. 1 gig should do the trick :)

iStockphoto

Pagina: 1