[debian] AT Keyboard timeout

Pagina: 1
Acties:

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Ik heb weer eens een maf probleem. Ik stop net de cd van Debian 2.2 r4 erin om te installeren. Bootspul werkte perfect, in ieder geval, de toetsen werkten gewoon. Maar na dat ik op enter ramde en de kernel ging booten kreeg ik de melding "AT keyboard timeout" :s, maar die ramplank zit er gewoon in (en het is een normaal ps/2 dingetje, dus geen usb). Iemand???? Hellup!

(Ik heb een Asus A7A266 mobo met een logitech deluxe access toetsenbord ofzo)

Ik heb trouwens al zowat elke BIOS instelling veranderd gehad.

• metaal
Dom, nou bedenk ik net zelf ff: ander toetsenbord proberen... zo terug met de resultaten

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb die melding van tijd tot tijd ook wel eens, maar ik weet ook niet precies waardoor het komt. Ik gok dat eventuele overclockactiviteiten wel een rol spelen, dus mocht je daar mee bezig zijn dan zou ik even naar default snelheid terugschakelen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• metaal
Neej, daar licht het niet aan. Ik heb mijn USB controlller uitgezet en nu werktie lekker prima :) Ik had ook nog geprobeerd mn snelheid naar beneden te halen, maar dat hielp niet. Ander ramplankie trouwens ook niet :(

Nouja, installeren die hap zonder USB, en ff een kernel er op slingeren die er geen problemen meej heeft. Probleempje minder in de wereld :7

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Ik heb dus ook dit probleem met 2.2r6 van Debian. Hoe zet ik mijn USB controller uit, zodat ik Debian fijn kan gaan installeren, of is er een betere oplossing hiervoor?

Rustacean

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Ik krijg die melding ook altijd bij het opstarten van mn Digital Prioris XL 5133DP. Vage is dan dat er wel een toetsenbord aan hangt, en dat dat toetsenbord ook gewoon werkt. Misschien foutje in de linux kernel of het keyboard BIOS.

• djc

djc

Maar bij mij werkt mijn keyboard dus niet zodra ik in de Linux kernel zit.

Rustacean

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Je hebt een USB toetsenbord? Kun je dan niet ergens in de BIOS instellen dat het toetsenbord als 'gewoon' toetsenbord geemuleerd moet worden? Anders is installeren met USB->PS/2 converter misschien een idee.

• metaal
Nee, ik heb geen USB toetsenbord. Alleen de muis was USB, maar die zit nu ook op PS/2. Legacy USB support heb ik uitgeschakeld. Nu doettie het gewoon. Verder heb ik geen USB apparatuur, dus het probleem is wel opgelost zo.

• djc

djc

Op maandag 13 mei 2002 15:15 schreef metaal het volgende:
Nee, ik heb geen USB toetsenbord. Alleen de muis was USB, maar die zit nu ook op PS/2. Legacy USB support heb ik uitgeschakeld. Nu doettie het gewoon. Verder heb ik geen USB apparatuur, dus het probleem is wel opgelost zo.
Mijn muis zit nog gewoon op USB. Die USB Legacy support uitzetten deed t m voor mij.

Rustacean

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Heb ik ook, en USB uitzetten fixt het inderdaad, heb ook hetzelfde mobo..
Goh best leuk om te lezen dat ik eens *niet* de enige ben met deze problemen :P
Pagina: 1