(VC++) Games?

Pagina: 1
Acties:

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Ik was vroeger keiveel aan het programmeren in Turbo Pascal 7.0 met veel spelletjes tot gevolg (zie www.geocities.com/marinlbach voor mijn oude site als je interesse hebt).

Nu heb ik sinds kort C++ en wordt het toch tijd Pascal achter me te laten en hiermee te gaan klooien.
Wie heeft al eens een leuk spelletje in C++ gemaakt :?

Heb ook een site met tut's voor OpenGL, kan je ook heel veel mooie dingen mee in C++. Maar als je een 2D spel wil maken heb je toch niet per se OpenGL nodig, heeft iemand een goeie site met info over graphics in C++?

O ja als je uberhaupt zelf leuke games hebt geprogrammeerd + source code heb ik altijd interesse.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Ik was laatst gewoon wat aan het surfen en kwam langs SDL, heb heel ff wat testproggies inelkaar gezet. Ben er niet uitgebreid op in gegaan maar wat ik zag beviel me heel goed!

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:50 schreef QuestGamer het volgende:
Ik was vroeger keiveel aan het programmeren in Turbo Pascal 7.0 met veel spelletjes tot gevolg (zie www.geocities.com/marinlbach voor mijn oude site als je interesse hebt).

Nu heb ik sinds kort C++ en wordt het toch tijd Pascal achter me te laten en hiermee te gaan klooien.
Wie heeft al eens een leuk spelletje in C++ gemaakt :?
90% van alle games worden in C++ gemaakt hoor :) dus het antwoord lijkt me: ja!
Heb ook een site met tut's voor OpenGL, kan je ook heel veel mooie dingen mee in C++. Maar als je een 2D spel wil maken heb je toch niet per se OpenGL nodig, heeft iemand een goeie site met info over graphics in C++?

O ja als je uberhaupt zelf leuke games hebt geprogrammeerd + source code heb ik altijd interesse.
Voor 2D spellen heb je geen OpenGl nodig nee, DX lijkt me wel makkelijk omdat het je erg veel werk uit handen neemt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 22 februari 2002 21:55 schreef MrRudi het volgende:

Voor 2D spellen heb je geen OpenGl nodig nee, DX lijkt me wel makkelijk omdat het je erg veel werk uit handen neemt.
toch, als je ziet wat microsoft probeerde te doen met dx8 (directdraw eruit, 2D moest maar op dezelfde manier gedaan worden als 3D), dan kun je het natuurlijk ook net zo goed met OpenGL doen...

Okee, microsoft heet nogal wat kritiek gehad en ik geloof dat het er in DirectX 9 weer in zit, maar toch :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

OpenGL tutorials:

http://nehe.gamedev.net/

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Op vrijdag 22 februari 2002 22:49 schreef vicz het volgende:
OpenGL tutorials:
http://nehe.gamedev.net/
Yep die site ken ik al, errug goed en uitbreid :9

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Pagina: 1