*zucht* Er is weer eens waardeloos gemod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Topic over Evolution-1.0.2: http://www.tweakers.net/meuktracker/1694

Ik heb daar een aantal reacties gepost. De meeste reacties om opmerkingen van anderen te corrigeren. Er is namelijk behoorlijk wat onzin uitgekraamd door sommige tweakers.

En wat gebeurt er? Mijn reacties worden niet gemod, of naar beneden gehaald, terwijl die onjuiste posts allemaal punten krijgen.
Geen reacties onder huidige niveau (-1)Niveau 2: 4 postingsNiveau 1: 12 postingsNiveau 0: 15 postingsNiveau -1: 16 postings GenestPlat Oudste eerstNieuwste eerstOudste eerst (negeer threads)Nieuwste eerst (negeer threads)

Gepost door liquid_ice Donderdag 21 Februari 2002 - 18:20 Score: 1 (Grappig)
weken al die virussen ook hierop, net als op outlook??
of hebben ze die virus ontvang functie nog niet goek klaar??

Gepost door supercows Donderdag 21 Februari 2002 - 18:56 Score: 1 (Informatief)
tis voor linux he

virussen en linux zijn erg schaars...

Gepost door SvMp Donderdag 21 Februari 2002 - 23:06 Score: 0 (Flamebait)
Het is niet alleen voor Linux, maar Unix.
Wanneer leren de mensen nou eens dat open source Unix software in de meeste gevallen niet zozeer op Linux is gericht, maar een breed scala aan Unix-achtige operatingsystems..

Gepost door wzzrd Vrijdag 22 Februari 2002 - 08:21 Score: 2 (Informatief)
Het is voor Gnome en de Gnome libraries. Op elk OS waarop je Gnome (en X) kunt draaien kun je - waarschijnlijk - Evolution draaien.

Wat die virussen betreft: die werken niet ( ) onder iets anders dan Windows, net zolang tot MS Visual Basic naar een ander OS gaat poorten ( == nooit)

Gepost door SvMp Vrijdag 22 Februari 2002 - 12:20 Score: 0 (Dubbelpost)

Het is voor Gnome en de Gnome libraries. Op elk OS waarop je Gnome (en X) kunt draaien kun je - waarschijnlijk - Evolution draaien

Dat heb ik dus ook al eerder gezegd: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=468839

Zo simpel port je alle Gnome libraries (Evolution gebruikt er veel) niet naar Windows toe. En dat Evolution op alle systemen draait waar X en Gnome op draait (Unices dus) is ook al gezegd.
Eerst krijg ik (SvMp) een flamebait omdat ik voor dezoveelste keer duidelijk maak dat het hier om een Unix applicatie gaat. In welkelijk _elke_ open source Unix topic begint er weer eentje over "Linux" en dat wordt ook nog gewaardeerd. Mensne die de feiten kennen weten echter dat het om een breder scala aan operatingsystems gaat.

Goed... vervolgens gaat iemand (wzzrd) blaten over GTK+, wat niet klopt. Dat probeer ik in de post die er op volgt uit te leggen.
En wat krijgt hij? Een "2 informatief".
En ik? Een 0 dubbelpost.

LET NOU GVD GLOEIENDE NOU EENS OP!!!

Ten eerste wzzrd z'n reactie die met +2 informatief is gewaardeerd:
1. Wat hij zegt is flauwekul, het klopt niet met de feiten.
2. Hij heeft een dubbelpost! Kijk maar naar deze: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=468839

Hier breng ik dat zelfde verhaal over gnome libraries al naar voren. En wat voor tijd staat er bij? 23:13. En wanneer is wzzrd z'n post? 8:21 DE VOLGENDE DAG.
Dus wie heeft er gedubbelpost?
SvMp in ieder geval niet, maar bij wzzrd z'n post ligt dat anders.

OK.. ik hou me rustig en probeer uit te leggen dat
A. wzzrd z'n post niet juist is.
B. wzzrd z'n post een dubbelpost is.

En wat krijg ik? Een 0 dubbelpost.

Wanneer leren de mensen die daar hebben gemod nou eens lezen?
En waarom is dat modden zo anoniem? Ik zou graag die vage moddereters eens op hun mod-gedrag willen aanspreken..

Vervolgens komen er 2 posts waarin ik heel veel duidelijk maak en het fabeltje over een Windows port van Evolution de wereld uit help.
En wat gebeurt er? Het wordt niet of nauwelijks gewaardeerd.
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=468839
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=469024

Ik heb moeite me te beheersen want ik ben erg pissed!
Hopelijk kunnen een paar mensen met verstand van zaken de boel recht zetten daar.
En zo niet..dan zou dit voor mij de druppel wel eens kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Eh, ok. Ik weet niet verdomd veel van Unix/Linux enz. maar ik zal er eens naar kijken! :)

edit:

Done! Ik snap waarom je hem hier gepost heb, als ik me niet vergis heb ik al je reacties (op 1 na) omhoog gemod. Ik snap ook waarom (iig de eerste) reactie(s) van jou als flame/troll worden gezien. Je praat een beetje agressief[quote]
Wanneer leren de mensen nou eens dat open source Unix software ...
[/quote]

Dit geeft een beetje een indruk van 'ik weet het wel, jij niet, jij bent dom', wat mensen die daar wat 'gevoeliger' voor zijn tot een dergelijke moderatie kan brengen.
Ik ben er echter van overtuigd dat je het goed bedoelt :)

Nog 35 puntjes over. Ik wil ze voor de meeting ophebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 21:29 schreef Netman867 het volgende:
Eh, ok. Ik weet niet verdomd veel van Unix/Linux enz. maar ik zal er eens naar kijken! :)
Dat is het hele probleem ook..

Er zijn weinigen hier die er veel van weten (geen flame of troll, maar een feit).

Gevolg:
In topics over open source en Unix krijg je populaire reacties zoals:

1. Linux zal nu echt opkomen (het meeste nieuws geldt voor alle Unices en niet alleen Linux)
2. Dit moet toch ook wel naar Windows te porten zijn? (zo simpel liggen die dingen niet)
3. Da's goed nieuws voor Linux... (zie punt 1)

Deze reacties klinken leuk, zijn populair en krijgen snel een score van 2 of 3, terwijl het gewoon om bullshit gaat.

Dan komt er iemand die uitleg geeft over de feiten en die krijgt geen of een negatieve score.
Want het klinkt al gauw ingewikkeld en saai - niet te snappen, dus we modden gewoon niet.
En omdat het corrigerend is wordt het ook nog wel eens als flame of troll opgevat.
Een -1 overbodig moderatie wordt ook heel graag gegeven, want veel tweakers houden niet van posts die hun dromen lek prikken.

Ik heb dan zo iets:
Óf je kapt met open source / Unix nieuwsberichten
Óf je neemt een aparte groep mods die zich daar op richten, eventueel power mods, en dit soort nieuws-topics schoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Dat is het hele probleem ook..

Er zijn weinigen hier die er veel van weten (geen flame of troll, maar een feit).
Je was behoorlijk duidelijk in je reacties. Ik heb ook weer wat geleerd. Ik wist namelijk niet dat The GIMP er voor windows was.
Ik heb dan zo iets:
Óf je kapt met open source / Unix nieuwsberichten
Óf je neemt een aparte groep mods die zich daar op richten, eventueel power mods, en dit soort nieuws-topics schoon houden.
* Netman768 diepe zucht ontsnapt Netman. De Pm, jah, de PM
FEMME!

Ik vindt trouwens het nu best aardig staan, nog ff iemand anders die naschaaft en dan is het hele dd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

been there...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tja, wat kan ik zeggen... ik ben het compleet met svdmeer eens, bij vrijwel elk frontpageartikel (news of meuk) dat iets met linux te maken heeft of kan hebben, voel ik precies dezelfde ergernis. Dit is geen 'toevallig verkeerd gemodereerde draad', dit gebeurt stel-sel-matig. Die veelal op +3 gemodereerde reacties van 'Dit is goed voor de concurrentie!', 'Eet dat, M$' en 'Nu gaan er meer mensen overstappen' komen me best wel heel erg ongelooflijk enorm hard de strot uit. Valt me nog mee dat er niemand reageert in die draad "wat is evolution en kan ik die ook in zip of exe krijgen".
[/frustratie]
Ik heb er nog een paar modpuntjes tegenaangegooid, * Jordi zal toch eens wat vaker in dit soort fp-draadjes gaan modden :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Op vrijdag 22 februari 2002 22:05 speelde jotti even voor klankbord van svdmeer:* botoo zal toch eens wat vaker in dit soort fp-draadjes gaan modden :)
tsjk, tsjk, tsjk, jotti en werken, dan moet het wel _heel_ hoog zitten ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op vrijdag 22 februari 2002 22:05 schreef Jotti het volgende:
[..]
Ik heb er nog een paar modpuntjes tegenaangegooid, * KeX zal toch eens wat vaker in dit soort fp-draadjes gaan modden :)
Hmm, das iig een klein lichtpuntje als gevolg van deze al te lang durende modpleuris.

* KeX hoopt dat er meer mensen met wat meer background je voorbeeld zullen volgens, zodat het modsysteem weer wat meer functioneel wordt. Het is afhankelijk van mensen die serieus met de modpuntjes omgaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Sja Kex, het zou idd een ongekende luxe zijn als je alleen hoefde te modden in draadjes waar je verstand van hebt, ipv veel op sociaal gedrag modden en onzinfilter te moeten spelen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 12-10 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 22 februari 2002 22:05 liet Jotti z'n neus zien op TMF:
-Help- TMF is mijn domein, dat GaMeOvEr en TgF hier nog wel eens vertoeven is tot daar aan toe, maar dit moet niet te ver gaan :+ ;) * Jaymz zwaait naar Jotti.

Ben er ff 'objectief' doorheengewalst :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 22 februari 2002 23:50 schreef Jaymz het volgende:
* Jaymz zwaait naar Jotti.
"Zwaai" :)
Maak je niet druk, bij monopoly noemen ze het 'slechts op bezoek' ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1