Sterktes/zwaktes audiosignalen

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38520

Topicstarter
Het is bekend dat phono-signalen erg zwak zijn. Nu ben ik wel benieuwd naar de sterktes van andere audiosignalen.. Liefst ff volgorde zwak naar sterk.
Ik wil het weten van: casette, cd, phono, tape (jah, zo'n ouwe tapestreamer), output van je geluidskaart (zo'n gewone standaard van je PC) en wat jullie er meer bij kunnen bedenken.

Als jullie dit allemaal niet weten, weten jullie dan wel of het signaal van Phono zwakker of sterker is dan die van een tapestreamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 01:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

tape, md, cd is zowat allemaal hetzelfde alleen phono wijkt sterk af voor zover ik weet.

Maar waarom wil je het weten eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38520

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 21:27 schreef AtomicShockwave het volgende:
Maar waarom wil je het weten eigenlijk?
Mijn tweede reply (geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

ow dat is dit een vrij nutteloos topic, je ken de output van je soundcard gewoon in de Tape Monitor / Tape / CD input doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Alle kanalen zijn in principe (nagenoeg) gelijk, zoals iemand al zei. En voor je Phono kun je wel van die kastjes kopen, en anders zelf maken. Of je laat hem gewoon via je amp lopen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Lijnniveau
Dit is het analoge signaal dat uit diverse geluidsbronnen wordt doorgegeven (doorgaans aan een versterker). Bronnen zijn bijvoorbeeld: CD, DVD, DAT, MD. Het lijnniveau kan varieren tussen de 1.0 en 2.0 Volt.
BRON

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Bij consumenten-electronica is 0dBu nominaal, dus 0,775 Volt. Bij professionele toepassingen gaan we richting +4 dBu, wat 1,23 volt is.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

bij gebruik van een magneto-dynamisch pickupelement ligt de uitgangsspanning in de orde van grootte van 2,5 mV.

Hier kun je nog wat informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 00:37 schreef exter het volgende:
bij gebruik van een magneto-dynamisch pickupelement ligt de uitgangsspanning in de orde van grootte van 2,5 mV.

Hier kun je nog wat informatie vinden.
daarom moet je op een pickupaansluiting ook geen md ingang hangen van 2volt :+ heb het vroeger wel eens gedaan hehehe. ik schrok mezelf te pleures, jeez wat een teringherrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32

Oceria

I've been in between....

Pick up elementen inderdaad ongeveer 1 tot 3 mV.
Tuner, VCR, Cassette decks ed 400 tot 500 mV (de waarde die volgens de dinnorm de standaard is) en de meeste digitale bronnen zoals CD-spelers en MD spelers leveren tot wel 2,2 V (belachelijk veel: de meeste versterkers kunnen al voluit spelen als je ze 800mV geeft)
Van PCI geluidskaartjes weet ik het niet.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

Jag

Op zaterdag 23 februari 2002 13:38 schreef Oceria het volgende:
Pick up elementen inderdaad ongeveer 1 tot 3 mV.
Tuner, VCR, Cassette decks ed 400 tot 500 mV (de waarde die volgens de dinnorm de standaard is) en de meeste digitale bronnen zoals CD-spelers en MD spelers leveren tot wel 2,2 V (belachelijk veel: de meeste versterkers kunnen al voluit spelen als je ze 800mV geeft)
Van PCI geluidskaartjes weet ik het niet.
De "nieuwere" bronnen geven echt een bizar hoog signaal idd, maar dat is helemaal niet erg, heb je weer minder last van ruis enzo. Maar mijn VCR kan ook bizar hoog, ongeveer net zo hoog als een cd speler. Geluidskaarten trouwens ook. Mijn tuner zit zo'n 6-8 dB onder mijn cd speler.
Lijnniveau
Dit is het analoge signaal dat uit diverse geluidsbronnen wordt doorgegeven (doorgaans aan een versterker). Bronnen zijn bijvoorbeeld: CD, DVD, DAT, MD. Het lijnniveau kan varieren tussen de 1.0 en 2.0 Volt.
Slechte definitie van lijn niveau. Je kan beter stellen dat lijn niveau van -60 tot zo'n +20 dBu loopt. Waar die site het over heeft zijn de max waarden, en zelfs die kloppen niet :P.
Pagina: 1