Toon posts:

[CSS2] max-height; doctype declaration.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ff bezig met een tijdelijk indexje voor mijn site, www.tigereyed.net

De bedoeling is dat de groene TD een max-height heeft van 297 pixels. De bovenste en onderste TD hebben een minimale hoogte van 75 pixels. De table layout is fixed.

Toch pakt IE 6.0 dit niet... De donkerblauwe TD's (boven en onder) hebben altijd een hoogte van 75 pixels, de middelste nooit een hoogte van 297 pixels.

Hoe los ik dit op?

------------------

Dan nog het doctype declaration probleem.

Als ik een doctype declaration voor xhtml transitional in mijn code zet, dan laad de css niet helemaal goed :?

Daar snap ik niets van...

BVD voor uw hulp :)

// edit: btw, let niet op het design, die witte bolletjes verander ik nog want da vin ik nogal lelijk... en ik ga die achtergrond nog wat opvullen met random pixels ( zoals je wellicht hebt gelezen in mijn andere topic daarover ;) )

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op vrijdag 22 februari 2002 21:08 schreef Tigereye het volgende:
// edit: btw, let niet op het design
Ik krijg zere ogen 8-)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Je geeft je table een height van 100%, maar later zeg je weer dat dat niet zo moet. Haal dus gewoon die height: 100% weg, en het komt iig meer in de buurt. Vertikaal centreren lukt mij ook nog niet op de nette manier: CSS only.

Die doctype is inderdaad wel vaag. Wat gebeurt er als je XHTML Strict opgeeft?

Verwijderd

Topicstarter
Cheatah:
Je geeft je table een height van 100%, maar later zeg je weer dat dat niet zo moet. Haal dus gewoon die height: 100% weg, en het komt iig meer in de buurt. Vertikaal centreren lukt mij ook nog niet op de nette manier: CSS only.

Die doctype is inderdaad wel vaag. Wat gebeurt er als je XHTML Strict opgeeft?
Wat ik dus wil is dat de bovenste rij, en de onderste rij variabel zijn van hoogte, met een minimum van 75 pixels.

De minimale lengte van de site is dan 2*75+297=447px.

Als dit nog niet 100% of meer is, dan is het de bedoeling dat de hoogte van de bovenste en onderste rij groter worden... vandaar de min-height. De middelste rij moet iig nooit groter of kleiner worden dan 297 pixels, vandaar de max-height.

Echter, de 75 pixels blijven altijd 75 pixels, en de 297 pixels varieren juist :?

(dit is allemaal in IE6.0)

----------------

Keej, nu heb ik de doctype declaration erin gezet, en hij laad de CSS nu wel :?

Maar of ik em nou Strict doe of Transitional, hij lapt de height aan z'n laars...

Das nieuw... zou het soms kunnen dat als je een doctype van xhtml erin zet, css2 niet werkt ofzo... :?

Weet iemand trouwens of dit in andere browsers ook zo is?

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:28 schreef Tigereye het volgende:

Wat ik dus wil is dat de bovenste rij, en de onderste rij variabel zijn van hoogte, met een minimum van 75 pixels.
Trucje:

<td> geen hoogte opgeven, blauwe achtergrond
<td> hoogte 75
<td> hoogte 297
<td> hoogte 75

Denk dat dit het meest in de buurt komt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 21:33 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Trucje:

<td> hoogte 75
<td> hoogte 297
<td> hoogte 75

Denk dat dit het meest in de buurt komt :)
Hey ja! Shit ej, niet aan gedacht... Ik zocht weer veel te moeilijk |:(

Maar goed, jammer dat het met die max en min height dan niet werkt, ik blijf het vreemd vinden...

Maar iig, bedankt!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:36 schreef Tigereye het volgende:

Maar goed, jammer dat het met die max en min height dan niet werkt, ik blijf het vreemd vinden...
Dat is dan waarschiojnlijk CSS2, en er is voor zover ik weet nog geen browser die dat volledig ondersteunt, ik geloof dat Mozilla het meest in de buurt komt.

Verwijderd

Topicstarter
Cheatah:

[..]

Dat is dan waarschiojnlijk CSS2, en er is voor zover ik weet nog geen browser die dat volledig ondersteunt, ik geloof dat Mozilla het meest in de buurt komt.
Het is idd CSS2, en ik dacht dat IE6.0 het volledig supporte, maar nu ik in de reference kijk van w3schools had ik beter moeten weten |:(

-----------------

Keej, dan zit ik nu nog met 1 ding, waarvan ik het niet kan plaatsen waarom het niet zou kunnen werken.

Als ik de source door de validator haal krijg ik no errors found...

Als ik mijn CSS valideer, dan zegt ie dat ik geen achtergrondkleur heb opgegeven voor de TD's, terwijl dat wel het geval is.

Daarom vertrouw ik die validator niet helemaal, en zie ik niet in waarom hij de height van de table niet pakt... terwijl de validator zegt dat het goed is.

de height attribute is CSS1, en ik mag geen height attribute in XHTML 1.0 transitional gebruiken...

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:52 schreef Tigereye het volgende:

Als ik de source door de validator haal krijg ik no errors found...

Als ik mijn CSS valideer, dan zegt ie dat ik geen achtergrondkleur heb opgegeven voor de TD's, terwijl dat wel het geval is.
Weet je zeker dat je bij iedere background-color: blabla; ook een gewone (foreground) color: blabla; opgeeft? desnoods geef je color: inherit; op, dan is het ook goed. Ik denk dat je de feedback van de validator verkeerd begrepen hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb geen color: rgb-waarde; opgegeven...

maar das ook niet nodig zegt ie:
Line : 11 Level : 1 U heeft geen kleur voor uw achtergrondkleur opgegeven : TD.leeg
Line : 15 Level : 1 U heeft geen kleur voor uw achtergrondkleur opgegeven : TD.bottom
Line : 24 Level : 1 U heeft geen kleur voor uw achtergrondkleur opgegeven : TD.main
Line : 31 Level : 1 U heeft geen kleur voor uw achtergrondkleur opgegeven : TD.top
Dat zegt ie, terwijl ik keurig bij elke TD die hij noemt background-color: rgb-waarde; heb opgegeven |:(

Dus ja...

Als ik bij de table zelf een style="height:100%;" opgeef, dan doet ie dat ook niet... tenzij ik de doctype weghaal, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Het maakt trouwens niet uit welke doctype declaration het is, ookal doe ik em voor HTML 4.01 dan pakt ie de height nog niet...

zou ik dan toch gewoon height="100%" moeten gebruiken :?
Dat is niet XHTML valid... daarom wil ik dat liever niet...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42
Pakt ie sowiezo wel externe bestanden eigenlijk vraag ik me af :?

En de validator wil dat je voor elke foreground-color OOK een background-color opgeeft. Momenteel is het zo dat je gewoon je eigen stylesheets maakt en invoegt, maar in de toekomst kunnen users ook hun browser hun eigen stylesheet meegeven, met misschien een andere background-color. Dan moet die van jou hem wel overrulen, en daarom moet je het definiëren :).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 07:22 schreef ddc het volgende:
Pakt ie sowiezo wel externe bestanden eigenlijk vraag ik me af :?
Ja, hij pakt de externe css perfect (hij = IE6.0), totdat ik er een doctype declaration aan hang, dan pakt ie nog alles goed, behalve de height:100%; van de table... beetje vaag allemaal :?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die dit ook heeft? Of weet iemand een voorbeeld van dit probleem, of liever nog van de oplossing??? Zo niet, dan denk ik toch dat ik de doctype declaration eruit gooi... liever een goed werkende code, en niet xhtml valid (en dat dan alleen omdat er geen doctype is, de rest klopt wel namelijk :( )

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :'(

Dan gaat die doctype eruit hoor :P

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 22 februari 2002 21:15 schreef Cheatah het volgende:
Vertikaal centreren lukt mij ook nog niet op de nette manier: CSS only.
Daar ben ik weleens mee aan het stoeien geweest, truuk is dat je een breedte, en hoogte opgeeft, en dan de margin-width en margin-top een min-value opgeeft.

Vertical Centering in CSS ( getest in IE6, Mozilla, en Opera)

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

oh,when? heeft Cheatah heel blij gemaakt :)

Ik heb hier wel dicht bij in de buurt gezeten, maar negatieve margins? Nooit aan gedacht :P
Pagina: 1