Hoe krijg ik m'n radiateur schoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 17:09
Ik ben net naar de sloop geweest en ik heb uit een Opel Manta de (100% koperen volgens mij) kachelradiateur gehaald.
Ik heb m helemaal opgepoetst *D maar ik kan m van binnen maar niet schoon krijgen.
Ik heb net een uur lang met een slang erin gestaan en doorgespoeld, maar er zit nog steeds vuil in.

Het is net alsof het achterste 'compartiment' vol zit met rommel, maar dat komt er pas uit als ik m'n heb doorgespoeld, het (heldere) water eruit heb laat lopen, weer omkeer en goed schud (rammel, rammel, rammel), hem weer omkeer, en dan komt er enorm goor water uit (stinkt niet) roest-rood en vol met zwarte rommel.
Als ik m dan weer doorspel dan lijkt het alsof alle rommel eruit komt, maar als ik het 'ritueel' herhaal blijft het vuil eruit komen.

Kunnen jullie mij advies geven? En vertellen hoe het water van het 'voorste compartiment naar het achterste compartiment' stroomt, want ik zie geen buizen door de schotten heen lopen. :?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 20:01
Douw er dan een zuur middil oid in.

Of een beetje proberen met van die schoonmaak middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
gooi er eerst ff wat wasbenziene in ofzo, dan zal alles wel
oplossen. daarna goed spoelen. en klaar is piet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Op vrijdag 22 februari 2002 21:05 schreef geforce5_guy het volgende:
gooi er eerst ff wat wasbenziene in ofzo, dan zal alles wel
oplossen. daarna goed spoelen. en klaar is piet.
hmmm, dat heb ik nu niet in huis... Werkt spiritus net zo goed?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Schoonmaken doe ik door wat afwasmachinepoeder een paar daagjes mee te laten draaien. Daarna water verversen en alle plaque is weer weg. Voor die grove prut : stroomrichting veranderen, schudden etc... en met een bijtend goedje doorspoelen (crofty of zo ;) )

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 16:31

GraasGast

Analogue Heaven

nope, spiritus wont work...

gewoon wasbenzine gebruiken.

Is een pijpborstel geen idee? van die langwerpige ronde borstels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 16:31

GraasGast

Analogue Heaven

Op vrijdag 22 februari 2002 21:53 schreef FreeRider het volgende:
Schoonmaken doe ik door wat afwasmachinepoeder een paar daagjes mee te laten draaien. Daarna water verversen en alle plaque is weer weg. Voor die grove prut : stroomrichting veranderen, schudden etc... en met een bijtend goedje doorspoelen (crofty of zo ;) )
bedoel je mee laten draaien in je systeem of in de afwasmachine? dat laatste lijkt me nl geen slecht idee :) gewoon een paar keer mee laten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

Ik heb hem schoon gekregen met azijn (verdund met water)
Nachtje in laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Op vrijdag 22 februari 2002 21:58 schreef a.p.versteeg het volgende:
Ik heb hem schoon gekregen met azijn (verdund met water)
Nachtje in laten liggen.
als ik pure azijn gebruik, krijg ik dan gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik doe m'n rad niet in de afwasmachine :) , trouwens een touwtje er doorheen halen is helemaal geen slecht idee. Eerst met een dun, stug ijzerdraadje doortrekken, daarna (als het lukt dus) met een touwtje schoonmaken.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

Ik heb er pure azijn in gegoten en dan gekookt en uitgespoeld , ie was perfect clean , maar erna nog es moeten slijpen en er zit weer prut in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Op vrijdag 22 februari 2002 22:36 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik heb er pure azijn in gegoten en dan gekookt en uitgespoeld , ie was perfect clean , maar erna nog es moeten slijpen en er zit weer prut in ...
Koken? Hoe doe je dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Ik had precies hetzelfde probleem als jij. Ik heb hem eerst in een warm badje met soda gelegd en een 3watt pompje aan een ingang. Paar dagen gewacht en toen nam ik aan dat ie nu toch wel eens schoon moest zijn, maar nee, er bleef van die prut uitkomen met schudden. Wat nou het grappige is, is dat die prut er niet eeuwig uit kan blijven komen dus ik heb de handeling van in een badje soda leggen en dan weer schudden een paar keer herhaald en toen kwam er op een gegeven moment niks meer uit.
Nu heb ik hem een tijdje verwaarloost omdat m'n waterkoeling maar niet komt maar ik zal hem nog eens behandelen met verdunt azijn en dan eens kijken of er nog wat uit wil komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

Op vrijdag 22 februari 2002 22:41 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

Koken? Hoe doe je dat :?
Volgieten met azijn , in een pot water steken , de pot water op het vuur zetten , het vuur aan steken . And let the magic do its work ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
*TELSELL MODE*

"Put your silverstar (r) plate into a bucket of water, then place your radiator on the silverstar plate and add a bit of salt to the water and look how fast the silverstar plate cleans the radiator, it even works with copper!

*TELSELL MODE*

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 14:15
Fifax Rood.

das gootsteenontstopper, bevat Caustic Soda.

fifax erin (max 3 eetlepels, dat spul is giftig) KOKEND water er rustig in laten lopen en niet schrikken.

oh ja en laat het niet op je kleding komen, en adem de damp niet in.

herhaal indien daarna nog vuil (dit betwijfel ik trouwens)

fifax is te koop bij de betere supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Op zaterdag 23 februari 2002 00:55 schreef Sinlath het volgende:
Fifax Rood.

das gootsteenontstopper, bevat Caustic Soda.

fifax erin (max 3 eetlepels, dat spul is giftig) KOKEND water er rustig in laten lopen en niet schrikken.

oh ja en laat het niet op je kleding komen, en adem de damp niet in.

herhaal indien daarna nog vuil (dit betwijfel ik trouwens)

fifax is te koop bij de betere supermarkt.
schrikken? Ik houd niet echt van verrasingen, wat gebeurt er dan, spuit het eruit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Nou ik heb m vanacht volgegoten met azijn (en ik heb geweten dat het azijn was, zo wat een lucht :( )
Vanmiddag doorgespoeld en het water dat eruit kwam was niet meer roest-rood :) , maar er zat nog steeds prut in :(

Ik heb een klein gaatje geboord in het achterste compartiment (inmiddels weer gedicht met Bison Kombi Power, machtig spul: 160 Kg/cm2) om de rotzooi er makkelijker uit te laten lopen, als ik m doorspoel leek het schoon, maar er kwam nog steeds prut uit volgens het omkeerverhaal :(

Ik heb er nu 2 prachtige tules op gezet (hij ziet er nu erg gelikt uit B-) ), en ik ga gewoon testdraaien op lekken en zo nu en dan het water verschonen (thank god that koffievilters bestaan :D )

Als ik alles inbouw zou het toch wel schoon moeten zijn, als dat niet zo is dan bouw ik het toch in want ik word HE-LE-MAAL gek van die fan.
Die prut is zwaar dus ik zal gewoon over 2/3 maanden het reservoir een schoonmaakbeurt geven :P

Pagina: 1