Toon posts:

Wat voor plug/kabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014407390
[Plug met inkepinkje aan rand en vijf pinnetjes :)]

1. Hoe 'heet' deze plug?
2. Hoeveel koperdraadjes lopen er vanaf (door de kabel dus)?

Dat waren de vragen voorlopig, als ik wat antwoorden krijg worden het er vast wel meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Din plug..

KLIK

en

KLIK PDF

:+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 21-09 17:11

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jah din of 5 pins din

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
5 pins din connectie 180 graden (zijn er ook van 240 en 360 graadjes namelijk)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie, maar hoeveel koperdraadjes lopen erdoor? Vier (stereo) of meer? (ik zou denken meer, nl 5 pinnetjes :) maar dat weet ik dus niet he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

je ken 5 aparte kanalen erdoor doen, genoeg dus voor stereo input en stereo output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 21:23 schreef AtomicShockwave het volgende:
je ken 5 aparte kanalen erdoor doen, genoeg dus voor stereo input en stereo output
Situatie:
Ik heb niet veel geld en wil toch het geluid van mijn PC'tje lekker hard kunnen zetten. (Geld ga ik gebruiken voor een nieuwe PC.) Ik heb een oude versterker met tape-input voor een din-plug, en ook voor audio. Ik heb zo'n din-kabel liggen dus ik vraag me af of ik op één of andere manier m'n pctje op de versterker kan aansluiten via de tape-in. Phono waag ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

oh je wilt dus weten welke pinnetjes het zijn, ik heb boven nog wel zo'n kabeltje liggen
maar ik heb geen id

Ga voorzichtig eens wat experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp (uit die PDF-file) zijn de buitenste twee pinnetjes ervoor om een elektrisch veld binnen de kabel op te werpen zodat invloeden van buitenaf te elimineren. De middelste is voor het signaal terug, de twee ertussenin zijn links-heen en rechts-heen... klopt dat (vraagje aan Natuurkundigen ;))

Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014410815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

ja dan zal het onderste pinnetje de negative wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus wil weten is wélk pinnetje ik moet hebben voor de signalen afgegeven door m'n geluidskaart (gewoon mini-jack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

gewoon zo: die middelste pin is de - pool voor allebij de kanalen :P
Afbeeldingslocatie: http://62.163.189.195/din.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 22:12 schreef AtomicShockwave het volgende:
gewoon zo: die middelste pin is de - pool voor allebij de kanalen :P
[afbeelding]
moet ik nog iets met die phantompinnen doen of laat ik de kabeltjes daarvan ongemoeid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zaterdag 23 februari 2002 00:42 schreef Socratesss het volgende:

[..]

moet ik nog iets met die phantompinnen doen of laat ik de kabeltjes daarvan ongemoeid?
Dat is alleen bij bijvoorbeeld codensator mic's (lang geleden gebruikten die deze aansluiting) die mag je dus voor zover ik weet ongemoeid laten :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Laatst online: 11:15
Sorry hoor, maar voor het 10tje waarvoor je een kabeltje koopt ga jij zelf zitten solderen? Zou ik niet doen. Het is inderdaad stero-input/output. Je hebt ze ook met 3 pinnetjes (alleen input/alleen output heeeeeeeeeeeeeeeel vroeger HAHA). Maar koop gewoon een kabeltje. Hoewel, je wilt 'm natuurlijk naar 3 1/2 jack-plug... Mmmm nog niet gezien. Dan wordt het misschien de moeite waard (din->4*tulpvervolgens tulp->3/12 mm jack, 20 piek???).

Fuck de euro

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44

Xanax959

relax...

Waar je ook op moet letten is dat DIN ingangen vaak gevoeliger zijn dat tulp ingangen, sneller overstuurd.
Bij veel dinkabels zie je b.v. dat de linker twee pinnetje
L+R input en de rechter L+R output zijn, met gezamenlijke aarding. (of andersom.)
Koop gewoon een verloopkabeltje van tulp naar din. Daar sluit je de kabel van je computer op aan.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 00:56 schreef Redheinz het volgende:
Sorry hoor, maar voor het 10tje waarvoor je een kabeltje koopt ga jij zelf zitten solderen? Zou ik niet doen. Het is inderdaad stero-input/output. Je hebt ze ook met 3 pinnetjes (alleen input/alleen output heeeeeeeeeeeeeeeel vroeger HAHA). Maar koop gewoon een kabeltje. Hoewel, je wilt 'm natuurlijk naar 3 1/2 jack-plug... Mmmm nog niet gezien. Dan wordt het misschien de moeite waard (din->4*tulpvervolgens tulp->3/12 mm jack, 20 piek???).

Fuck de euro
goed ID, ik heb al tulp > jack dus dat wordt slechts een uitgave van euhm, 4,50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat plaatje van die Dinaansluiting is ook niet zoals jij er wat aan hebt...deze was natuurlijk voor een microfoonkabel... |:(

een 5 pins is normaal voor l+r in en uit..jij hebt alleen in nodig, dus 3 aders...l, r en massa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn linkje niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Lekkere onduidelijkheid weer :P. Ten eerste is dat plaatje idd voor mic kabels (vaag trouwens dat ze 30V voor de phantom gebruiken). En ten tweede is er niet zoiets als een plus en een min als het om een audio signaal gaat. Die dingen heten fase en nul, het is wisselspanning!

Maar waarom moeilijk doen, als je al een jack -> 2x rca hebt, dan heb je alleen nog maar een verloopje DIN -> 4x female rca nodig. Welke van de vier je dan nodig hebt is gewoon trial and error (50% kans dat je goed gokt).
Pagina: 1