Toon posts:

Booten met ghost en Realtek 8029 PCI naar NT4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een school hebben wij een bootdisk maken die de pc opstart, de Realtek 8029 kaart laad, connectie maakt met een NT4-server en ghost opstart en deze ook de mogelijk geeft om de connecten met de server.
Damn wat een lange zin, zo klinkt het helemaal :?

We hebben allerlei bootfloppen gemaakt met de nieuwste drivers enzo, nieuwste ghost software... maaruh, 't lukt mooi niet |:(

Het lukt om in DOS (dus kan op flop) te connecten met de NT server en in te loggen en te mappen...

Maar asje dan Ghost start, ziettie alleen A: en C:
Zelfs asje een netwerkverbinding legt (NET USE Q: \\NTserver\mapje) en daar ghost op zet, dat vanaf die positie runt... dan ziettie die het netwerk niet eens...

dusssssss : HELLUP

As iemand een werkende ghost/realtek/nt4 bootflop heeft svp contact opnemen via joris_adriaanse@hotmail.com of j.adriaanse@ti.mon3aan.nl

Thanxxxx alvast
Joris

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Welke versie van Ghost gebruik je?
Norton Ghost 2002 PE is de nieuwste versie van de personal editions, maar ondersteunt geen netwerken.
Je moet een versie hebben van de corporate edition.
Daar de nieuwste versie is 7.5
Ook al klinkt 2002 beter dan 7.5, bij ghost is dat dus niet de beste versie (de 2002).
Zelf heb ik ghost 7.0 gebruikt in een soortgelijke situatie, maar dan met 3com kaartjes. En dat liep perfect.

Ik denk dat daar de fout ligt.
Je moet wel nog een drive mappen met net use, maar dat kon je al..

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Norton Ghost 2001 (Met Norton Ghost Boot Wizard en Ghost Explorer (beide versie 6.5.0.131))

Is het beter om een andere te gebruiken? en zo ja, waar ?

Ik zoek dus eigenlijk iets wat dos start, een drive mapt van de NT4-server (met net use ofzo) en dan ghost start die ken netwerken met een RealTek kaart...

Joris

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
kell.nl je bedoelt de enterprise edition. Kijk even wat er in Ghost aangegeven wordt, heb je een personal edition (maakt niet uit welke versie) dan ondersteund deze geen netwerkschijven.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op zaterdag 23 februari 2002 21:14 schreef JorisAdriaanse het volgende:
Ik gebruik Norton Ghost 2001 (Met Norton Ghost Boot Wizard en Ghost Explorer (beide versie 6.5.0.131))

Ik zoek dus eigenlijk iets wat dos start, een drive mapt van de NT4-server (met net use ofzo) en dan ghost start die ken netwerken met een RealTek kaart...

Joris
Ja wat denk je, contact opnemen met jullie software leverancier en Norton enterprise bestellen (als er budget voor is)
Of gaan de scholen nou ook al illegale software gebruiken ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Quenda
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Quenda

(overleden)
Met gewoon de ouwe vertrouwde versie van Ghost kan het ook... Heb ooit eens een disk gemaakt voor een school die idd zich aanmelde bij een NT server.. Je moet alleen niet vergeten een NET USE X: \\SERVER\SHARE in te typen of in je autoexec te zetten... Kun je daarna rechtstreeks vanaf X naar je HD ghosten..

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Op zaterdag 23 februari 2002 21:14 schreef JorisAdriaanse het volgende:

Joris
Dat is inderdaad een versie die geen netwerkondersteuning heeft. Het is een Personal Edition.
Je moet dus een enterprise (inderdaad Seq_uence, geen corporate) edition hebben. Dus 7.5 bijvoorbeeld (is de nieuwste).
Je kan met de enterprise edition nog veel meer dan alleen zoals jij het wilt.
Heel handig is bijvoorbeeld als je meerdere pc's tegelijk wilt ghosten, dan kan dat met de Enterprise edition via multicast. Dat betekent dat als je 20 pc's wilt ghosten, er maar 1 keer de datastroom over het netwerk gaat. Dus dan belast je het netwerk niet zo, en gaat het sneller.
Pagina: 1