Beeldscherm niet hoger dan 75 hz in Win98SE

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Zoiets vaags heb ik nog nooit gezien, ik had altijd een monitor 800x600@85 hz en heb nu een nieuwe (moet 1024x768@85 hz aankunnen). als ik de drivers installeer, windows ziet hem niet zelf als plug & play monitor, kan ik niet hoger dan 75 hz kiezen. Zelfs op optimaal geeft ie nog steeds 75 hz aan. Dit alles onder Win98SE. In Linux fikt ie wel gewoon op 85 hz. En nee, de monitor is dus niet kapot, maar het lijkt er op dat Windows, omdat hij een standaard monitor ziet, niet hoger wil dan 75 hz, zelfs met drivers die veel hoger kunnen (100 hz ofzo). altijd een max. van 75 hz.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Tnx a lot.

Verwijderd

Wat is het merk en type van de monitor?

• LollieStick
Daewoo CMC-1502B

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
je moet wel de goede drivers instellen van die monitor

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Als je het merk en type van de monitor weet dan kun je bij de fabrikant een stuurprogramma downloaden. Probeer anders een een Plug & Play compatible monitor op te geven wil ook nog wel eens helpen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• LollieStick
Die driver heb ik al, en plug & play driver kom ik niet hoger dan 60 hz

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vaag, ik kon hem met mijn vorige monitor wel op 85 Hz instellen, wat voor videokaart heb je? Die driver al eens geupdate :?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Stom zat ff niet op te letten |:( |:( Je hebt een GF2 MX mag geen probleem zijn...

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb ook zo'n vage monitor..... de samsung syncmaster 500s plus.......het is het enige model van samsung uit de syncmaster serie waar samsung zelf niet van erkent dat ze hem ooit gemaakt hebben..... de serie ervoor is gewoon support voor maar dit baggerding kent men daar niet... hij hoort in 1024 x 768 op 85 Hz te kunnen, en vroeger kon hij dit ook.... maar sinds ik videokaarten gebruik van geforce 1 klasse of sneller (ook ATi natuurlijk) werkt ie alleen nog maar op 72 Hz max, en dat ook maar af en toe.... 70 Hz werkt wel altijd....ach ja het is toch maar een monitor aan de celeron 800... de minst gebruikte PC bij mij thuis...... maar wel mega-irri want hij was echt duur toen ik hem kocht een aantal jaren terug!

• LollieStick
Zal zo even een andere videokaart proberen, heb nog een Matrox G200 liggen.

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.dwe.co.kr/support2002/eng_support_manual_list.phtml?prd_name=Monitor
Op vrijdag 22 februari 2002 20:31 schreef LinuxUser het volgende:
Hoi,

Zoiets vaags heb ik nog nooit gezien, ik had altijd een monitor 800x600@85 hz en heb nu een nieuwe (moet 1024x768@85 hz aankunnen). als ik de drivers installeer, windows ziet hem niet zelf als plug & play monitor, kan ik niet hoger dan 75 hz kiezen. Zelfs op optimaal geeft ie nog steeds 75 hz aan. Dit alles onder Win98SE. In Linux fikt ie wel gewoon op 85 hz. En nee, de monitor is dus niet kapot, maar het lijkt er op dat Windows, omdat hij een standaard monitor ziet, niet hoger wil dan 75 hz, zelfs met drivers die veel hoger kunnen (100 hz ofzo). altijd een max. van 75 hz.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Tnx a lot.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Die zal vast een betere 2D beeld geven, want dat is het grote nadeel van een Geforce :'( Misschien toch maar eens uit gaan kijken naar een ATI Radeon

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Op vrijdag 22 februari 2002 20:45 schreef MST_Morpheus het volgende:
Die zal vast een betere 2D beeld geven, want dat is het grote nadeel van een Geforce :'( Misschien toch maar eens uit gaan kijken naar een ATI Radeon
Nou ik kan het je echt aanraden... in mijn main PC heb ik een Radeon 8500 zitten, en die is echt wel beter dan mijn Asus v7700 deluxe in mijn duron en zelfs die is nog beter dan die Hercules Prophet2MX in de Celeron... en een DVD afspelen met die Radeon.... er gaat echt een wereld voor je open.. ATi Rage Theatre chipje rules!!!!!

• LollieStick
Op vrijdag 22 februari 2002 20:44 schreef Hampelman het volgende:
http://www.dwe.co.kr/support2002/eng_support_manual_list.phtml?prd_name=Monitor
[..]
als ik deze installeer, krijg ik in 640x480@60 hz en 256 kleuren steeds even de cursor en daarna helemaal niets meer behalve de achtergrondkleur van Windows desktop
Pagina: 1