Processor dood ja/nee?

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Nadat mijn computer achter elkaar crashte e.d. heb ik alles geformatted (was toch een zooitje). Maar nadat ik Win2000 had geinstalleerd kreeg ik weer een melding, kan helaas niet meer zeggen wat. Enniewee, mijn computer start op, maar mijn moederbord geeft aan dat er iets niet goed is met mijn hardware/temp. Dus ik kijken en zie ik dus dat mijn proc op 117 graden loopt!! Snel alles uitgeflikkert. Nu heb ik dus mijn koelblok eraf gerukt (zo'n goedkoop klote coolermastertje), maar ik kan niks zien aan mijn proc behalve dat dat plakspul van de heatsink op mijn proc is gaan smelten. Verder lijkt de proc niet doorgebrand o.i.d.
Maar weet iemand of ie nu idd dood is of niet? Weet ik weer waar ik mijn geld aan moet uitgeven :(. Voor de specs zie sig.

Verwijderd

117 graden?????

als ie niet dood is dan is ie iig zwaar kaduuk

• BoNeZ99
Hmmz, klote. Maar kan ook best zijn dat ik het fahrenheid heb gezien oid. Kzal zo ff een pic. maken met mijn digicam. Misschien valt daar wat meer uit op te maken.

Verwijderd

117 graden voor een amd ? die is zo dood als wat waarschijnlijk, jammer voor je maar voor die hittemakertjes zou iki ook geen klein coolermastertje gebruiken werkt gewoon niet goed

Verwijderd

Nou, Asus-mobo's staan erom bekend dat hun tempsensors niet erg nauwkeurig zijn. Dus ik denk dat 117 graden wel een beetje overdreven is. :)

Probeer je cpu eens in een andere machine, dan weet je het. :)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Probeer het uit zou ik zeggen, als hij niet doorgefikt is heb je heel erg geluk gehad, die van mij was bij 90 graden al doorgefikt.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
hehe, toch niet toevallig vergist in Farenheid en Celcius?

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 20:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Is 't temperatuursensortje niet toevallig kaduuk?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• BoNeZ99
kmoet zeggen dat het wel aardig begon te stinken. Maar goed, digicam pics on it's way

Verwijderd

HMM volgens mij hoef je hem niet uit te zetten als hij 117 graden is want dan gaat dit wel automatisch.......

• BoNeZ99
Okey, hier is dan het duidelijkste plaatje wat ik op het moment kon maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.smar.nl/temp/proc.jpg

De core weerkaatste nog is niet dof of bruin oid, de rare randjes die je ziet eromheen is dus het roze plakspul.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kom nou, een coolermaster die een Athlon 800 niet koel houdt? Heb er eentje op een Duron 1200 gezet, lekker stil en niet warmer dan 45 graden (alhoewel een mega spire cooler met bijna-8cm fan het op 35 houdt :) )

Waarschijnlijk heb je naar de Fahrenheit temperatuur gekeken, aangezien een Athlon al opgestookt is voor ie die temperatuur in Celcius bereikt heeft.

BTW: Dat die thermal pads helemaal om je CPU smelten zodat ie smerig wordt is heel normaal, dat komt omdat die troep uitelkaar gedrukt wordt en uithardt door de warmte van je CPU. Als je op je cooler kijkt, zie je dan ook dat de opdruk van je Athlon gewoon in je cooler gedrukt staat. Lijkt geschroeid, maar is gewoon heel erg heet geworden thermal pad.

• BoNeZ99
Normaal gesproken koelt ie ook wel goed, maar als ik een melding krijg van mun mobo en mijn "graden" in het rood staan aangegeven en mijn computertje een beetje raar gaat stinken, maak ik me zorgen :) . Ben nl. nou ook weer niet iemand die morgen naar de winkel kan vliegen om een nieuwe proc te halen. btw, het middelste gedeeltje ziet dus niet meer op mijn cooler, dat is er gewoon af.

• _JGC_
  • Nu online
Pak een wasknijper, ram daarmee de onderkant van je cooler schoon. Gebruik ook die wasknijper om _VOORZICHTIG_ de Athlon van z'n troep te ontdoen. Daarna nog ff schoonmaken met wat spiritus.
Met wasbenzine kan je mooi thermal pads oplossen, iig beter dan met spiritus. Helaas werkt het niet meer als je thermal pad al gekookt heeft :(
Als je core en cooler helemaal schoon zijn ff wat normale pasta aanbrengen op de core en het hele zwikje terugplaatsen.

• BoNeZ99
Kijk, daar heb ik wat aan, alhoewel ik denk dat het wel gekookt heb, aangezien ik de eerste 10 minuten niks kon vastpakken omdat het te heet was. Maar ik denk zelf dat het aan mijn fan ligt van mijn cooler die te langzaam draait oid.

• _JGC_
  • Nu online
Mn K6/3-400 2.4V @ 450 2.5V heeft het ook overleefd om een uurtje met passieve cooling en koetje te draaien, is ie alleen maar beter op geworden.

Waarschijnlijk is je fan brak, kijk even na of ie nog wel > 4000 RPM draait.

• BoNeZ99
Hoe moet ik dit dan nakijken zonder mijn proc nog verder te bakken?

Verwijderd

Als je pc kan aangeven dat de cpu 117 graden celsius is, is de cpu dat zeker niet. Misschien was ie wel heet maar bij 117 was ie al lang gecrasht. Schoonmaken en proberen. Veel geluk.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 20:19 schreef SunStorm het volgende:
Nou, Asus-mobo's staan erom bekend dat hun tempsensors niet erg nauwkeurig zijn. Dus ik denk dat 117 graden wel een beetje overdreven is. :)

Probeer je cpu eens in een andere machine, dan weet je het. :)
Asus-mobo's geven juist het nauwkeurigst weer, laatst heb ik ergens een review in een tijdschrift gelezen en Asus kwam daar als nauwkeurigst uit.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:18 schreef muaddib het volgende:
Als je pc kan aangeven dat de cpu 117 graden celsius is, is de cpu dat zeker niet. Misschien was ie wel heet maar bij 117 was ie al lang gecrasht. Schoonmaken en proberen. Veel geluk.
mijn crashte zonder cooler al op 50 graden :D en toen kwam er rook uit :7

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 10:40 schreef mrneo911nl het volgende:

[..]

mijn crashte zonder cooler al op 50 graden :D en toen kwam er rook uit :7
Nou op 50 graden zal ie nog niet crashen, maar waarschijnlijk zal de temp zo snel zijn gestegen zonder koeler dat ie gelijk crashte.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik durf te vermoeden dat t coolermastertje het prima deed met zo'n 47 graden Celcius ;) = 117 F ;) ;) hier heb k 51/123 :(

Verwijderd

Ik denk niet dat ie kapot is... waarom probeer je het niet gewoon?

Ik heb zelf met een Dragon Orb 3 op 6 volt:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014467989

Hij heeft zonder koeling gedraaid ooit, werd 80 graden, warmer niet, en dat overleefde ie ook (ok, nu kan ie niet meer op 1430 mhz, wat ie nu draait is de stabiele max. kan ook aan de voeding van me liggen die heeft 20 keer kortsluiting gehad)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je de volgende draadjes is moet doorlezen (ga het zelf niet doen :P )

Ik vind namelijk dat er verdacht vaak de temperatuur 117 graden voor komt. Ik denk dat dit dan wel een bug is dan wel het maximum, al denk ik het eerste want er zijn ook gevallen waar de KAST 117 graden werd, en dat kan volgens mij ECHT niet. Dus ik zou zeggen: lees ze ff en ik hoop dat je er wijzer van word :)

[topic=285035/1/25]
[topic=400708/1/25]
[topic=356536/1/25]
[topic=17073/1/25]

• BoNeZ99
Alleen had ik dus wel dat mijn computer een beetje verbrand begon te ruiken. Maargoed, ik had nog garantie dus kheb het hele zooitje gewoon ff bij de winkel van herkomst gedeponeerd. Hopelijk krijg ik snel te horen of mijn proc alles heeft overleefd.

Verwijderd

Die van mij zag er ook zo uit , met een blauwe rand eromheen ;( en nadat ik er een nieuwe opgezet had, draaide die weer als een tierelier!! , zal bij jou ook wel zo zijn....

• BoNeZ99
Iemand trouwens een ideetje voor een goede koeler? Is niet voor oc'en oid. Maar moet wel een wat betere kwaliteit zijn dan een coolerbraker.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 19:22 schreef SMAR het volgende:
Iemand trouwens een ideetje voor een goede koeler? Is niet voor oc'en oid. Maar moet wel een wat betere kwaliteit zijn dan een coolerbraker.
Ik heb een Zallman koeler enige nadeel :: hij bromt af en toe , zeker als hij "koud" is.....
Pagina: 1