ultimate Pentium I overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Hoe clock je een pentium hardcore over?
Zet er een AMD athlon cooler op (Coolermaster EP5 6I11)
en doe er erctic silver bij...

Dan kan ik toch behoorlijk OCen of zie ik iets over het hoofd dat me straks m'n CPU kost?

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56
hardcore ?

• navyseal44
Pentium 133 op 200Mhz is percentueel gezien behoorlijk wat meer als de tegenwoordig bereikte resultaten.

Maar waar het mij vooral om gaat is dat ik geen zin heb in een rooklucht als ik dat bakkie dalijk aansluit...

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op vrijdag 22 februari 2002 20:01 schreef navyseal44 het volgende:
Hoe clock je een pentium hardcore over?
Zet er een AMD athlon cooler op (Coolermaster EP5 6I11)
en doe er erctic silver bij...

Dan kan ik toch behoorlijk OCen of zie ik iets over het hoofd dat me straks m'n CPU kost?
Nou, de cooler moet passen. Je proc, mobo en geheugen moeten ook zover willen. Maar het heeft alleen maar zin(zo'n cooler dan) als je vcore flink verhoogt.

• navyseal44
Nou, die cooler had ik nog liggen...

Wat ik zo op het MoBo kan vinden aan dipswitches e.d. kan ik alleen de multiplier ophogen en verder zal het zoeken worden...

Verwijderd

wat denk je te bereiken met een overclock van 133 naar 200 (66,5%)
Voor de kick? mjah wel leuk.
Maar voor de prestaties? mmmm nee niet echt interessant.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Pentium 133 zou ik niet doen, Intel heeft een voorloper van de multiplierlock in vrijwel alle 133's toegepast. Ze herkennen simpelweg niet hoger dan een multiplier van 2 keer (intern niet doorverbinden van de pinnen verantwoordelijk voor 2.5 en 3x). Waarschijnlijk, haal je met een 120 cputje hoger, dus ik zou ff gaan kijken op de rommelmarkt ofzo. Heb je een bordje met 75 MHz als mogelijke busspeed? Dan kan je de 150 halen. Heb je 83 (kleine kans), kan je nog voor 166. Meer zit er helaas echt niet in, tenzij je een hogere multiplier kan (gewoon ff op 2.5 keer proberen, als die kan, kan 3 ook).
Zie btw ff mijn minifaqje over het OCen van een PI @ [topic=418643] ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Thnx m-m :)
[topic=418643]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.