MAC -> IP

Pagina: 1
Acties:

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
Kan ik als ik een MAC adres heb van een nic waarvan ik zeker weet dat deze tcp/ip draait ook het IP-Adres achterhalen?

En zo ja, HOE?!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Ehhm.. heb je wat meer info??
Draait de client de DHCP service??
Kun je de DHCP-server-service draaien; dan kun je kijken welk IP adres gebound is aan wel MAC adres

Met NetXray kun je een snoop doen op het netwerk..

Of als je lekker veel tijd hebt dan het hele subnet af pingen dus van x.x.x.1 to x.x.x.254 als het subnetmask 255.255.255.0 is.. en dan met ARP -A de lijst met gecachete mac adressen bekijken..

suc6 in ieder geval :)

Pvouput live

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
Nou kijk het zit dus zo, ik zit hier bij een ISP en wij leveren ook internet via de kabel.

De kabelmodems van ons hebben een Mac-adres en nou wil ik in een scriptje het voor elkaar krijgen om via dat Mac adres aan het IP-adres van de kabelmodem te komen....

(Het kabelmodem zelf intern heeft ook een IP, ik heb het dus niet over het IP van de pc die aan de kabelmodem hangt)

Ik weet het mac adres van de kabelmodem wel, ik weet ook het bijbehorende IP van het kabelmodem wel... Dus dat is het probleem niet, ik wil alleen via het MAC achter het IP komen... Andersom is namelijk niet zo moeilijk.....

• Krypt
  • Laatst online: 09:56
Tja.. de enige mogenlijkheid die ik zie is:
Ping je hele subnet af en ga het mac adres in de arpcache opzoeken..

Volgens mij kan ut niet anders..
NetXray doet in principe utzelfde..
Of NetXray of iets anders laten snoopen op het netwerk en laten triggeren op het macadres; dat kan ook..

Pvouput live

• ijdod
  • Nu online
Wat je wilt kan met een InARP request. Probleem is dat dit een recente toevoeging is aan ARP, dus het kan zijn dat eea nog niet de door de stack ondersteund wordt. Het is RFC 2093

<A href=http://www.networksorcery.com/enp/protocol/inarp.htm target=new>www.networksorcery.com/enp/protocol/inarp.htm</A>

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...