[Debian, Woody] Kxicq make fout

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
make[2]: Entering directory `/home/saviour/incoming/kxicq2/kxicq'
Making all in ui
make[3]: Entering directory `/home/saviour/incoming/kxicq2/kxicq/ui'
c++ -I. -I. -I../.. -I/usr/include/kde -I/usr/local/qt/include -I/usr/X11R6/include -I../../icons/icq -I../../kxicq -I../../kxicq/wm -I../../kxicq/ui -I../../kxicq/engine -I../../kxicq/widgets -I../../kxicq/widgets/checklistbox
-g -O2 -Wall -c kxinfo_extra.cpp
kxinfo_extra.cpp: In method `kxInfoExtra::kxInfoExtra(QWidget * = 0, const char * = 0, unsigned int = 0)':
kxinfo_extra.cpp:71: no matching function for call to `QSpinBox::setMidLineWidth (int)'
make[3]: *** [kxinfo_extra.o] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/saviour/incoming/kxicq2/kxicq/ui'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/saviour/incoming/kxicq2/kxicq'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/saviour/incoming/kxicq2'
make: *** [all-recursive-am] Error 2
Client1:/home/saviour/incoming/kxicq2#
Dat is de fout die ik krijg wanneer ik de cvs versie van Kxicq wil compileren. Ik vind het maar een vreemde error (heeft dat met Perl te maken ofzo :? Daarmee heb ik ook wel eens van die errors gezien).

Met Google zoeken leverde mij niets op, jammer genoeg. Hopelijk kan iemand anders hier meer licht op werpen?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nee, dat zijn geen perl-errors...'cpp' staat voor 'c++' ofwel 'C Plus Plus', mocht je daarom aan perl denken. Erg verbazingwekkend is het overigens niet dat die versie het niet doet: het is immers de CVS-versie, er wordt nog gewoon aan ontwikkeld en het is nog niet eens alpha te noemen, laat staan beta, om maar helemaal niet te denken aan release-quality.
Die error over 'QSpinBox::setMidLineWidth (int)' die niet gevonden wordt zou kunnen komen door een te oude versie van Qt, je hebt kans dat de CVS-versie van Kicq Qt3 wil hebben en dat jij Qt2.2 nog hebt...overigens zou ik wel verwachten dat configure dat dan zou zeggen...
Je kunt even kijken of setMidLineWidth(int) in de API van Qt3 zit op www.trolltech.com, mocht dat zo zijn (en hij zit volgens de docs daar niet in Qt2.x) dan moet je dus Qt3 installeren of een andere ICQ-client gebruiken...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• saviour
  • Niet online
Hmm, weer wat erbij geleerd. Bedankt :)

Ik geloof echter dat ik juist QT 3.0.1 heb geinstalleerd laatst, niet 2.x :{

Het probleem is alleen dat ik met de cvs versie van Licq lege berichten kreeg en de Kxicq uit unstable ook niet goed werkte.

Dat is best balen..

Ik zal eens kijken of ik nog kan controleren welke Qt ik geinstalleerd, heb, anders doe ik dat nml even opnieuw :)

Anders doe ik het wel een tijd zonder ICQ :P

edit: Ik heb dus Qt 3.0.1

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je hebt net pech :) . Ik heb even de API van Qt doorgespit en merkte dat QSpinBox in Qt3 helemaal geen methode midLineWidth(int) heeft. Vervolgens keek ik bij de API van 2.3, waar ik het in eerste instantie ook niet zag. Maar QSpinBox is een extensie van QFrame (in 2.3 althans, in 3.0 hangt hij onder QWidget) en QFrame heeft de genoemde methode wel...je zult dus Qt2.x moeten installeren...heb je een keer goed recente software, is het weer niet goed >:) .

* odysseus vermoedt dat het configure-script alleen keek of Qt>2.2 was, en dan is 3.0.1 natuurlijk ook goed...vandaar dat hij niet klaagde...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• saviour
  • Niet online
Whahaha :D Daamn :P

Nouja, dan laat ik vanavond Qt 2.3 pruttelen!
Hartstikke leuk dit allemaal... bedankt he!

Hoef ik dan alleen maar eerst /usr/local/qt te verwijderen?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik neem aan dat je Qt3.0.1 er niet voor niets op had staan, dus zomaar even die directory verwijderen is (misschien) niet erg handig. Beter lijkt me om Qt2.3 te compileren met een --prefix optie, zodat ze naast elkaar kunnen staan. En dan Kicq compileren met iets als './configure --with-qt-dir=/mijn/gekozen/prefix && make'.

• saviour
  • Niet online
Nou, ik had Qt 3 er gewoon opgezet omdat ik Qt nodig had en dit de nieuwste was :)

Verder geen speciale reden eigenlijk, maar misschien is het wel beter om het naast elkaar te draaien ja, vooral omdat ik ook wel eens KDE pakketjes uit unstable haal.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 22 februari 2002 21:31 schreef saviour het volgende:
Nou, ik had Qt 3 er gewoon opgezet omdat ik Qt nodig had en dit de nieuwste was :)

Verder geen speciale reden eigenlijk, maar misschien is het wel beter om het naast elkaar te draaien ja, vooral omdat ik ook wel eens KDE pakketjes uit unstable haal.
Alle KDE-packages uit unstable gebruiken nu nog Qt2.x. De eerste die Qt3 zullen gebruiken is denk ik KDE3 en die komt er voorlopig nog niet in. Voorlopig als in: zeker niet voor de final release van KDE3. Dus tot die tijd zit je met Qt2.x nog redelijk veilig. Wel is het zo dat veel CVS-versies van programma's - mocht je die willen gebruiken - al gebaseerd zijn op Qt3 / KDE3.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

De cvs versie van kxicq2 is wel rete stabiel hiero op mijn debian machine. Je hebt inderdaag gewoon qt 2.3-dev nodig
dus gewoon ff linken zoals jodysseus zei.

Verder kan ik niet anders doen dan mensen aanraden die met kde werken om kxicq2 te gebruiken. Licq ging hier vaak over de zeik van de qt plugin (zodat er zo'n mooi roosje bij mijn klok stond). Sinds ik elke week kxicq ophaal uit de cvs zijn deze problemen helemaal verholpen. Ik kan met iedereen icq'en behalve met mensen die licq in de console gebruiken (bij 1 iemand lukt me dat niet). Er komen trouwens steeds weer nieuwe leuke dingen in (sms enzo) en ze zijn ook bezig met een msn plugin.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• saviour
  • Niet online
Ik ben nu qt-2.3 aan het compileren, eventjes wachten dus :)

Ik heb trouwens alleen maar een libqt3-dev met apt.. geen qt2-dev.

Anywayz, ik test morgen dan wel weer of ik kxicq kan compileren, ik laat het weten!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 23 februari 2002 02:37 schreef saviour het volgende:
Ik heb trouwens alleen maar een libqt3-dev met apt.. geen qt2-dev.
Er is wel een libqt2.2-dev volgens mij...

* odysseus is ondertussen kdebase aan het compileren, duurt ook wel even :7 ...

• saviour
  • Niet online
Hoe staat het nu met je kdebase? :P

Kxicq is wel gelukt bij mij, alleen heb ik blijkbaar het verkeerde wachtwoord ingegeven dus kan hij niet connecten. Ik kan ook nergens vinden hoe ik dat kan veranderen en kxicq.org is nu down :Y)

edit: De site werkt alweer..

edit 2: Opnieuw compileren had geen zin, weet iemand hoe ik mn wachtwoord moet veranderen? Of even een make uninstall draaien?

Er is ook geen .kxicq dir. in mijn home directory, is dat niet vreemd :?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Met mijn kdebase staat het matig tot redelijk...ik heb hem zover gekregen dat hij compileert (tijdens het compileren traden er wel interne errors in gcc op en nog wat van dergelijke problemen, maar die heb ik op kunnen lossen), en toen ik 'startkde' draaide kwam hij ook inderdaad met het goede splashscreen. Maar daarna crashte hij meteen op kbuildsycoca. Waarom weet ik niet precies, maar ik heb even een 'cvs update' gedraaid en ben nu kdelibs aan het compileren, dat zou in ieder geval dat probleem kunnen verhelpen. En daarna hoop ik met wat geluk KDE te kunnen starten :) . Zul je zien dat ook kdebase dan weer opnieuw moet worden gecompileerd...

Over kicq: heb je helemaal geen icq-directory (als in: 'ls -dl ~/.*icq*' geeft niets terug)? Ik weet niet precies hoe kicq in elkaar zit, maar zit er geen account manager in of zo? Zodat je even je account weg kunt gooien en een nieuwe kunt aanmaken waarin je dan het juiste wachtwoord kunt opgeven. Make uninstall zou ook kunnen helpen, maar waarschijnlijk verwijdert die eventuele bestanden die na de installatie zijn aangemaakt niet, dus daar heb je misschien weinig aan. Staat er misschien iets in je /etc? 'ls -l /etc/*icq*' zou iets op kunnen leveren.

• saviour
  • Niet online
Hmm, ik zal dalijk nog eens kijken.

KDE3 ben je nou mee bezig he? Ik dacht dat je dat laatst al gecompileerd had :? Er zaten toch nog een aantal kleine bugs in, zoals het verspringen van de cursor etc.?

Nouja, suc6 ermee iig, het zal nog wel ff duren voordat het goed aan de praat is :P

• saviour
  • Niet online
edit: Dat wachtwoord is nu gelukt:
Client1:/home/saviour/.kde/share/config# rm -f kxicq2rc

Wel gek dat ik die eerst niet vond..

edit 2: Mijn bloemtje hier blijft wel rood, ik krijg ook geen berichten van pagers terwijl ik dat niet geblokkeerd heb.
Ander wordt het maar een paar maandjes zonder ICQ..

-----

Verdorie!

Ik heb het ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, nu kan ik wel onder root inloggen, maar niet als normale gebruiker omdat hij daar wel ergens die oude bestanden vandaan haalt.

Ik kan maar niets vinden, is er niet iemand die weet waar die bestanden zijn? Er zit geen accountmanager in Kxicq voor zover ik weet (behalve bij de 1e keer opstarten).

Ik merk trouwens op dat ik niet eens een icoontje in de tray krijg, hoewel kxicq daar wel gedocked zit zeg maar. Alleen blijft het ook in de taakbalk zitten.

Ik wil gewoon een goede icq client die in de tray kan en niet in de taakbalk hoeft, zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn :?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 23 februari 2002 20:31 schreef saviour het volgende:
edit: Dat wachtwoord is nu gelukt:

Client1:/home/saviour/.kde/share/config# rm -f kxicq2rc

Wel gek dat ik die eerst niet vond..

Verdorie!

Ik heb het ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, nu kan ik wel onder root inloggen, maar niet als normale gebruiker omdat hij daar wel ergens die oude bestanden vandaan haalt.

Ik kan maar niets vinden, is er niet iemand die weet waar die bestanden zijn? Er zit geen accountmanager in Kxicq voor zover ik weet (behalve bij de 1e keer opstarten).
Je kunt het bestand in /home/saviour/.kde/share/config waarschijnlijk wel kopieren naar dezelfde directory voor root (/root/.kde/...), dat werkt meestal wel. Als je wilt dat hij opnieuw denkt voor de eerste keer op te starten dan moet je even kxicq2rc editen: de meeste programma's hebben in hun confbestand iets staan als 'firstrun=false'. Die regel wordt erin gezet zodra het programma voor het eerst gestart wordt. De regel verwijderen, commenten of op true zetten zou het programma dan moeten laten geloven dat het de eerste keer is en dat er dus gevraagd moet worden om username/password en dergelijke.

• saviour
  • Niet online
Dat password gebeuren is nu ook geen probleem meer :)
ik merk net op dat mijn bloemetje ook weer groen is, alleen heb ik toch het gevoel dat dit niet optimaal werkt (ook de systray dus niet). Dat is jammer.

Hij kan wel geheel in de systray, maar heeft daar geen icoontje :D

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

als je debian draait (ja toch)
./configure --prefix=/usr
nu staat hij waarschijnlijk in /usr/local en dus staan je iconen op de verkeerde plaats

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Pagina: 1