Toon posts:

[javascript] window opener

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik open een pagina en in deze pagina open ik een popup. in deze popup hangt een scriptje dat naar de lokatie van de pagina waarin hij geopend is. dat gaat goed zolang ik lokaal 'surf'; de popup toont de locatie van de pagina waarin in het geopend heb. ga ik echter het internet op dan stopt ie ermee...
iemand enig idee waarom?

window.opener.document.location.href;

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

1. javascript hoort in /13
2. het is window.opener.location.href
3. zijn de domeinen van de twee pagina's (opener en popup) toevallig verschillend?

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 19:02 schreef Annie het volgende:
1. javascript hoort in /13
2. het is window.opener.location.href
3. zijn de domeinen van de twee pagina's (opener en popup) toevallig verschillend?
1. is dat webdesign?
2. okay verander ik!
3. ja verschillende domeinen. ik open het lokaal ook de popup.
zodra ik met de bron-pagina het internet opga is ie niet
meer lokaal, de popup nog wel...

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Op vrijdag 22 februari 2002 19:05 schreef de_das het volgende:
3. ja verschillende domeinen. ik open het lokaal ook de popup.
zodra ik met de bron-pagina het internet opga is ie niet
meer lokaal, de popup nog wel...
javascript-security staat het niet toe dat je objecten aanspreekt als deze zich op verschillende domeinen bevinden.

offtopic:
en ondanks dat het geen webdesign is zal js toch echt in /13 geplaatst moeten worden. :P

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

P&W -> W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

ik vraag me echt af of javascript nu onderdeel is van webdesign of van graphics.....of van Programming of Webscripting ??? :?

Verwijderd

Topicstarter
bij die andere werd ik ook al vriendelijk doch dringend verzocht m'n tweaker-koffer te pakken...

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Op vrijdag 22 februari 2002 19:27 schreef Los het volgende:
ik vraag me echt af of javascript nu onderdeel is van webdesign of van graphics.....of van Programming of Webscripting ??? :?
Op vrijdag 22 februari 2002 19:31 schreef de_das het volgende:
bij die andere werd ik ook al vriendelijk doch dringend verzocht m'n tweaker-koffer te pakken...
Die discussie is al vaker gevoerd en er is nu eenmaal besloten dat javascript in /13 thuishoort.
Of je het er nu mee eens bent :'( of niet :D

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38

WoutF

Hoofdredacteur
Sorry dat ik dit topic omhoog kick, maar het is nog redelijk recent en mijn vraag past er mooi bij.

Ik heb dus ook een pagina die een window opent met daarin een pagina op een ander domein. Nu wil ik dat ik vanuit die popup met een link een waarde van een textarea kan veranderen op de 'window.opener'

Volgens Annie laat javascript dit niet toe, maar voordat ik dat hele script maar weggooi wil ik toch nog even vragen of hier echt geen oplossing of workaround voor is, maakt niet uit hoe slordig. Als iemand een alternatieve methode weet die hetzelfde resultaat bereikt ben ik ook al dolblij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

crisp

Devver

Pixelated

Helaas, maar het kan gewoonweg niet. Zie ook deze heldere uitleg.

Intentionally left blank

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Op donderdag 14 maart 2002 19:22 schreef Wout het volgende:
Volgens Annie laat javascript dit niet toe, maar voordat ik dat hele script maar weggooi wil ik toch nog even vragen of hier echt geen oplossing of workaround voor is.
Ben ik zo ongeloofwaardig dat je het nog maar even voor de zekerheid moet navragen :'( ;)

Een work-around zou kunnen zijn om in de opener window de pagina overnieuw in te laden (POST of GET) en dan de meegestuurde waarde in de textarea weg te zetten. Als je een POST doet zal je aan de slag moeten met een server-side taal en bij een GET kan je eventueel ook nog met javascript verder (zoek maar naar: location.search).

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38

WoutF

Hoofdredacteur
Op donderdag 14 maart 2002 22:44 schreef Annie het volgende:

[..]

Ben ik zo ongeloofwaardig dat je het nog maar even voor de zekerheid moet navragen :'( ;)

Een work-around zou kunnen zijn om in de opener window de pagina overnieuw in te laden (POST of GET) en dan de meegestuurde waarde in de textarea weg te zetten. Als je een POST doet zal je aan de slag moeten met een server-side taal en bij een GET kan je eventueel ook nog met javascript verder (zoek maar naar: location.search).
Ik heb het nu via een php scriptje opgelost welke weer op de echte server staat en wat javascript uitspuugt. Niet echt netjes, maar it does the trick :)

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Waarom niet meteen rechtstreeks met php wegschrijven in de textarea?
code:
1
<textarea><?php echo $de_waarde; ?></textarea>

Pagina: 1