als Javascript niet in P&W thuishoort, kan het dan niet iets iets anders heten dan programming en webscripting? ik bedoel, javascript is toch echt een soort van webscripting volgens mij..
wat is er niet duidelijk aan?Webdesign & Graphics
Het forum voor webdesign, (D)HTML, Javascript, graphics,
3D-rendering, Flash en alles wat ermee te maken heeft.
Programming & Webscripting
Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, PHP, MySQL, ASP, etc.
Allemaal hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk.
Als je er zelf niet meer uitkomt: hier zitten de experts.
webscripting is serverside in ons geval
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
laten we het dan Programming & Serverside Webscripting noemen. 
of Programming en Serverscripting ofzo
dan kan je ook meteen batch scriptjes erin behandelen enzo
of Programming en Serverscripting ofzo
dan kan je ook meteen batch scriptjes erin behandelen enzo
noem het dan meteen "Dump hier je PHP topics"
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Misschien is het handig om de forum beschrijvingen te bekijken voor je wat post in zo'n forum.
Webscripting is misschien niet de meest perfecte benaming, maar in de afgelopen maanden zijn er nou ook weer niet zoo veel javascript topics geweest dat een naamswijziging zinvol zal zijn.
Webscripting is misschien niet de meest perfecte benaming, maar in de afgelopen maanden zijn er nou ook weer niet zoo veel javascript topics geweest dat een naamswijziging zinvol zal zijn.
Bovendien is iedereen de naam Programming & Webscripting gewend... en Programming & Serverside Webscripting klinkt gewoon slechter...
Geef mij maar gewoon P&W...
Geef mij maar gewoon P&W...
Verwijderd
Het is al weer even geleden dat ik met ASP gewerkt heb hoor, maar bij mijn weten kan JavaScript en VBscript toch ook serverside uitgevoerd wordenOp vrijdag 22 februari 2002 19:08 schreef D2k het volgende:
[..]
wat is er niet duidelijk aan?
webscripting is serverside in ons geval
Waar wil je hem dan plaatsen ?
Op zaterdag 23 februari 2002 19:08 schreef nelske het volgende:
Het is al weer even geleden dat ik met ASP gewerkt heb hoor, maar bij mijn weten kan JavaScript en VBscript toch ook serverside uitgevoerd worden
Waar wil je hem dan plaatsen ?

Verwijderd
In P&W dusOp zaterdag 23 februari 2002 19:18 schreef D2k het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd hoelang hij daar blijft staan.
Wat ik dus duidelijk probeer te maken is dat die scripts (uiteraard niet dezelfde scripts, maar scripts in hun algemeenheid) zowel clientside als serverside kunnen draaien. Beetje vreemd om dan in dan met het argument serverside voor P&W aan te komen i.m.h.o. Het betekent namelijk dat afhankelijk van de plaats waarop het script uitgevoerd wordt hij of in P&W moet komen of in WS. Niet echt duidelijk uit de respectievelijk forumtitels dan.
jepszOp zaterdag 23 februari 2002 19:25 schreef nelske het volgende:
In P&W dus(terwijl het duidelijk in de WS titel staat?)
langBen ik benieuwd hoelang hij daar blijft staan.
asp is geen taal nl en wordt in VBscript en Jscript geschreven (serverside Jscript)
is prima duidelijk zoWat ik dus duidelijk probeer te maken is dat die scripts (uiteraard niet dezelfde scripts, maar scripts in hun algemeenheid) zowel clientside als serverside kunnen draaien. Beetje vreemd om dan in dan met het argument serverside voor P&W aan te komen i.m.h.o. Het betekent namelijk dat afhankelijk van de plaats waarop het script uitgevoerd wordt hij of in P&W moet komen of in WS. Niet echt duidelijk uit de respectievelijk forumtitels dan.
gaat ook weinig fout.
[topic=418956] staat er nog steedsOp zaterdag 23 februari 2002 19:25 schreef nelske het volgende:
Ben ik benieuwd hoelang hij daar blijft staan.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Klopt, ik wilde alleen even duidelijk maken dat het onderscheid tussen serverside en clientside, zoals jij het nu maakt niet echt duidelijk uit de namen naar voren komt. Ik zie ook best wel dat het niet echt vaak fout gaat.Op zaterdag 23 februari 2002 19:32 schreef D2k het volgende:
jepsz
Dat snap ik ook wel.lang(mits het aan de faq voldoet
)
asp is geen taal nl en wordt in VBscript en Jscript geschreven (serverside Jscript)
En een ASP pagina met zowel client- als serverside JScript erin dan?
Ik ben flauw ik weet het.
Wat ik duidelijk wil maken is dat topicstarter ergens wel een heel klein ietsiepietsie beetje gelijk heeft i.m.h.o.. Niet zo erg dat er een naamswijziging o.i.d. nodig is.
Dat klopt, vandaar dat ik ook zeg dat ik flauw benis prima duidelijk zo
gaat ook weinig fout.
Verwijderd
Gaat ook voornamelijk om SQL heOp zaterdag 23 februari 2002 19:39 schreef Janoz het volgende:
[..]
[topic=418956] staat er nog steeds
Zoals ik al zei, was ik flauw en weet ik ook wel dat die topics gewoon in P&W thuishoren. Ik zou persoonlijk alleen in de omschrijving graag het woordje serverside terugzien
* chem noemt het gewoon "P&W" of /14
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
als je een weekje lurkt in P&W voordat je post heb je zo door wat er wel en niet hoort 
jscript != javascript btw
jscript != javascript btw
Pagina: 1