Duron 700

Pagina: 1
Acties:

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:53
Hey all,

Ik werk hier met een verse Duron 700 (PBW versie, met doorgelaserde L1-bruggen) en een Abit KT-7 met de nieuwste BIOS. Er zit ook een Golden Orb op. Dat is allemaal geen probleem, de processor loopt stabiel op 115x7@45 graden (805 Mhz). Maar...ik heb me ongans zitten tekenen (nouja) op die L1-bruggen met een mooi dun potlood, maar unlocken ho maar. Hij blijft stug op x7 multiplier staan. Ik heb er tevens voor gezorgd dat de bruggen elkaar niet raken na het tekenen.
Heb ik een processor met ontbrekende pinnen of moet ik electro-kit gaan halen bij de Hubo en het zo proberen?

Ik hoop dat hij gewoon 9 x 105 kan gaan lopen ofzo, de temperatuur is geen probleem.

Verwijderd

Check gewoon alles ff goed.
Ik was op mn A7V vergeten het Voltage van zn default setting te halen :)
Daarna deed ie t prima.

Maar misschien heb je pech en heb je idd geen Multiplier pinnetjes.
Ik weet niet psies waar je die moet zoeken Maar ik dacht dat Tom's Hardware dat in een artikeltje over t unlocken van de Duron hebben staan.

• Soeski
Ik heb op de processor gekeken, de pinnen ontbreken niet. (Dat vierkantje tussen de twee schuine hoeken van de processor). Die heb ik dus ook. Het voltage staat nu op 1,64. Ook als ik die hoger zet, blijft de multiplier op x7.

Wie???

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Heb net ff het forum door zitten lezen..
Hier een stukje onder was er ook zo'n probleempje...

Kan het type potlood zijn; dat ie niet genoeg stroom doorlaat (te hoge weerstand oid)

Gum die potlood eens uit en gebruik eens electrisch geleidende kit oid.. wel dun lijntje trekken he!! (goh; lijkt wel drugs! :D)

Pvouput live

• Milenco
  • Laatst online: 31-08 11:53
Goed idee :P

Verwijderd

Nu vraag ik me af.. aangezien die L1 bruggen zo pieterpeuterig bij elkaar zitten hoe trek je netjes en goed een lijntje?

• Krypt
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ehhm.. een vaste hand hebben en een electrisch geleidende kit die een beetje dik is en niet uitvloeit!!!

Bijv. Bison... heb hiero in het forum gelezen dat er meerdere zijn die dit gebruiken...

Pvouput live

Verwijderd

Hehe, met 't potlood dat ik gebruikt heb lukte 't in 2 keer...
Zat geen superscherpe punt aan, gewoon beetje getekend en 't lukte...
Als je in de buurt van utreg woont kan je dat potlood wel krijgen ;)

• Soeski
Het is gelukt!! Ik ben :)
Ik kreeg een tip dat mijn voltage schrikbarend omhoog moest (nu op max staan van de Abit KT-7 = 1,850 v) en toen pakte hij wel de hogere multipliers. 9x is niet mogelijk (geen beeld) maar 8,5 werkt wel. Dit in combinatie met 112 Mhz FSB (maakt 952 Mhz) is toch fijn voor een Duron 700 en een Golden Orb (ja, een Socket 370 model, mijn hoekjes zijn al kapot maar de proc loopt nog :)

Verwijderd

Hm, de mijne ging zonder klagen naar de 970 mhz op 1,75 volt... met een of andere Spire koeler.
Als ik 'm op 1,85 volt gooi dan haal ik de gHz, maar dat is net niet helemaal stabiel :(
Pagina: 1