Een kennis van me gebruikt op z'n iMac [Mac OS 8.6] MS Internet Explorer 5 om te internetten. Maar na kort internetten krijgt ie een foutmelding, nl dat "er geen afbeeldingen geladen kunnen worden omdat er te weinig systeemgeheugen beschikbaar is".
Ik heb even gekeken en het komt alleen voor bij gebruik van IE. Hij heeft 96MB fysiek geheugen en een virtueel geheugen van 97MB. Er draait geloof ik weinig naast, alles is nog standaard. IE gebruikt zelf ong. 4,6MB van het geheugen, MacOS zo'n 20MB.
Ik denk zelf dat het een memory leak is, want als ie de waarschuwing wegklikt, dan loopt het systeem na een tijdje internetten alsnog onherroepelijk vast.
Is dit een bekende bug?!
Wat is het beste proggie voor de Mac om geheugen te managen?!
Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?!
Ik heb even gekeken en het komt alleen voor bij gebruik van IE. Hij heeft 96MB fysiek geheugen en een virtueel geheugen van 97MB. Er draait geloof ik weinig naast, alles is nog standaard. IE gebruikt zelf ong. 4,6MB van het geheugen, MacOS zo'n 20MB.
Ik denk zelf dat het een memory leak is, want als ie de waarschuwing wegklikt, dan loopt het systeem na een tijdje internetten alsnog onherroepelijk vast.
Is dit een bekende bug?!
Wat is het beste proggie voor de Mac om geheugen te managen?!
Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?!