[mac] explorer geeft systeemgeheugen error

Pagina: 1
Acties:

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Een kennis van me gebruikt op z'n iMac [Mac OS 8.6] MS Internet Explorer 5 om te internetten. Maar na kort internetten krijgt ie een foutmelding, nl dat "er geen afbeeldingen geladen kunnen worden omdat er te weinig systeemgeheugen beschikbaar is".

Ik heb even gekeken en het komt alleen voor bij gebruik van IE. Hij heeft 96MB fysiek geheugen en een virtueel geheugen van 97MB. Er draait geloof ik weinig naast, alles is nog standaard. IE gebruikt zelf ong. 4,6MB van het geheugen, MacOS zo'n 20MB.

Ik denk zelf dat het een memory leak is, want als ie de waarschuwing wegklikt, dan loopt het systeem na een tijdje internetten alsnog onherroepelijk vast.

Is dit een bekende bug?!

Wat is het beste proggie voor de Mac om geheugen te managen?!

Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Hoeveel geheugen heb je toegewezen?

Als je niet weet hoe je geheugen toe moet wijzen ga dan naar de map waar het programma in staat (dus niet het alias), selecteer het programma en gebruik Appletje - I (info).

Hier kun je dan opgeven hoeveel geheugen er gebruikt wordt minimaal en maximaal door het programma.

iOS developer

• TweakV
[b]Op vrijdag 22 februari 2002 20:05 schreef BikkelZ een goede tip...
Dat was erg duidelijk, ik ga het morgen gelijk even checken. Ik had er idd wel wat over gelezen (geheugen toewijzen dus), maar ik kwam er niet uit hoe ik dat moest doen.

Blijkbaar had explorer al ong 4,6MB in beslag genomen, hoeveel MB zou je min/max moeten toewijzen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

ik vind 20 mb voor een browser wel genoeg...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 11:23 schreef chem het volgende:
ik vind 20 mb voor een browser wel genoeg...
maar 4,6 voor IE niet :+

• TweakV
ok, ik heb het geprobeerd met ruimschoots voldoende geheugen toewijzen, maar hij gaf helaas nog steeds dezelfde error. Daarna heb ik dus (na CarbonLib en Stuffit2) IE 5.1 erop gemikt, waarmee het probleem verholpen lijkt te zijn. Zo niet, dan doe ik wel weer een post... ;)

* overigens stond er voorheen IE 4.01 op, geen IE 5

Ondertussen ben ik wel een beetje enthousiast geworden over de mac, jammer dat die G4's zo peperduur zijn!!! Maar dat icm met MacOS X... mjammmiee!!! :9~ :9 :Y)
Pagina: 1