They made me do it.
Eerst stond in de queue dat babyxl surceance van betaling had aangevraagd. Dat is inmiddels veranderd (door Jack
)
* Martin Sturm Sturm is net thuis, maar zal het wel ff posten als je het graag snel wilt
* Martin Sturm Sturm is net thuis, maar zal het wel ff posten als je het graag snel wilt
Om 12.00 vandaag heb ik het gesubmit......dit is letterlijk de 5e!!! x dat berichten gewoon niet geplaatst worden. Bij die andere 4 pas een dag later, en omdat iemand anders het gesubmit had?????????? wat hebben we nou aan een nieuwssite waar geen nieuws geplaatst wordt
zie einde van:
[topic=417540/2/25]
zie einde van:
[topic=417540/2/25]
Het staat al op de frontpage. Voor meer info over ongeplaatste submits verwijs ik je naar de FAQ van dit forum:
Mijn submit is niet geplaatst!
Helaas, maar dat gebeurt veel mensen. Het is nu eenmaal zo dat er veel meer tips binnen komen dan er frontpage artikelen verschijnen. Zelfs na het filteren van de onzin en dubbele submits moet onze redactie keuzes maken. Hiervoor is wel een kladversie van een beleid, maar het blijft altijd voor een deel persoonlijk inzicht. We hopen op niet al te lange termijn een uitgewerkte versie van het beleid openbaar te maken.
Kromme zinEr waren naast Tiscali nog andere partijen die geïnteresseerd waren om het bedrijf over te nemen, waaronder France Telecom en Tiscali.
They made me do it.
tja, dat is natuurlijk geen probleem. Maar WEL als de volgende dag het bericht alsnog op de pagina staat. En 1x zelfs een WEEK!! later.dat is toch belachelijk? zijn die modjes gewoon te lui om die boel te plaatsen dan? waarom zou je nog submitten als gewoon echt belangrijk nieuws niet geplaatst wordt. Echt zotOp vrijdag 22 februari 2002 18:53 schreef Martin Sturm het volgende:
Het staat al op de frontpage. Voor meer info over ongeplaatste submits verwijs ik je naar de FAQ van dit forum:
[..]
Allereerst zijn wij nieuwsposters, geen modjes...Op vrijdag 22 februari 2002 19:11 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
tja, dat is natuurlijk geen probleem. Maar WEL als de volgende dag het bericht alsnog op de pagina staat. En 1x zelfs een WEEK!! later.dat is toch belachelijk? zijn die modjes gewoon te lui om die boel te plaatsen dan? waarom zou je nog submitten als gewoon echt belangrijk nieuws niet geplaatst wordt. Echt zot
En nieuwsposters zijn ook maar mensen. Het kan voorkomen dat een bericht eerst niet geplaatst wordt omdat het niet interessant genoeg wordt bevonden. Als dan een week later hetzelfde bericht opduikt kan een ander(e) nieuwsposter/ redactielid er wel nieuws in zien. Zeker in het weekend, als er toch al weinig nieuws is.
Nogmaals, hierover is een beleid in ontwikkeling, maar je zal altijd een schemergebied houden.
Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum
jullie stappen hier wel erg makkelijk overheen hoor. Het is gewoon bij bijna ELKE nieuwssubmit? dat is toch zot? zelfs FOK! was eerder dan tweakers, terwijl het 2 minuten na het op webwereld kwam was gesubmit.........Op vrijdag 22 februari 2002 19:41 schreef Matthijs Hakfoort het volgende:
[..]
Allereerst zijn wij nieuwsposters, geen modjes...
En nieuwsposters zijn ook maar mensen. Het kan voorkomen dat een bericht eerst niet geplaatst wordt omdat het niet interessant genoeg wordt bevonden. Als dan een week later hetzelfde bericht opduikt kan een ander(e) nieuwsposter/ redactielid er wel nieuws in zien. Zeker in het weekend, als er toch al weinig nieuws is.
Nogmaals, hierover is een beleid in ontwikkeling, maar je zal altijd een schemergebied houden.
Dit soort onzin is de reden dat
1 niemand meer moeite doet serieus te modden op frontpage
2 veel mensen gewoon geen nieuws doorgeven
Vanmorgen verschenen de eerste submits, met daarin alleen de vermelding dat BaByXL surseance van betaling had aangevraagd/gekregen. Dat leek niet zo spannend/belangrijk, maar is toch in de nieuwsqueue gezet als "short". Later volgden er nog meer submits. Leken eerst meer van hetzelfde te zijn, maar bij nader inzien was dat surseanceverhaal allang achterhaald en bleken die latere submits over een daadwerkelijk faillissement te gaan (we waren door die eerdere submits dus een beetje op het verkeerde ben gezet) en wéér iets later bleek het dat er een overname was door Tiscali.
Dat is vanmiddag in de nieuwsqueue aangepast en naar prioriteit "medium" verhoogd (het was naar mijn idee net geen "spoedgeval" voor een hardware-site, en ze gingen niet offline ofzo, het wordt voortgezet). Wij zijn een hardware nieuwssite en geen multimedia- of algemeen ICT-nieuwssite in de eerste plaats.
Bovendien plaatsen we andersom ook regelmatig nieuws dat je op webwereld of andere NL-sites niet of later pas terugvindt*. Helaas is er vandaag (vrijdagmiddag) minder postactiviteit geweest dan de afgelopen week en is het tot plus-minus half zeven blijven staan, alvorens Martin het oppikte (waarvoor lof
).
(* of erger; Vandaag hebben we nog een artikel over mobile Pentium 4's gepost, wat ze bij Planet totaal verkeerd weergaven: Die draaien de hele boel om
)
Dat is vanmiddag in de nieuwsqueue aangepast en naar prioriteit "medium" verhoogd (het was naar mijn idee net geen "spoedgeval" voor een hardware-site, en ze gingen niet offline ofzo, het wordt voortgezet). Wij zijn een hardware nieuwssite en geen multimedia- of algemeen ICT-nieuwssite in de eerste plaats.
Bovendien plaatsen we andersom ook regelmatig nieuws dat je op webwereld of andere NL-sites niet of later pas terugvindt*. Helaas is er vandaag (vrijdagmiddag) minder postactiviteit geweest dan de afgelopen week en is het tot plus-minus half zeven blijven staan, alvorens Martin het oppikte (waarvoor lof
(* of erger; Vandaag hebben we nog een artikel over mobile Pentium 4's gepost, wat ze bij Planet totaal verkeerd weergaven: Die draaien de hele boel om
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Het plaatsen van een nieuwsartikel kost meer energie dan ff een stukje tekst c/p'en en de groter grijze submitknop toucheren.Op vrijdag 22 februari 2002 19:11 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
tja, dat is natuurlijk geen probleem. Maar WEL als de volgende dag het bericht alsnog op de pagina staat. En 1x zelfs een WEEK!! later.dat is toch belachelijk? zijn die modjes gewoon te lui om die boel te plaatsen dan? waarom zou je nog submitten als gewoon echt belangrijk nieuws niet geplaatst wordt. Echt zot
De queue staat altijd behoorlijk vol. Helaas staat er ook erg veel onbelangrijk nieuws in waardoor de gehele nieuwsverwerking wordt vertraagd. Het uitmesten van de queue is geen prettig werk en het kost ook erg veel tijd.2 veel mensen gewoon geen nieuws doorgeven
1 uh dit is toch een nieuwssite of niet dan? het plaatsen van nieuwsberichten hoort er toch bij? zo bijzonder zijn ze ook niet, gewoon een samenvatting! neem dan meer mensen aan.Op vrijdag 22 februari 2002 21:25 schreef Femme het volgende:
[..]
Het plaatsen van een nieuwsartikel kost meer energie dan ff een stukje tekst c/p'en en de groter grijze submitknop toucheren.
[..]
De queue staat altijd behoorlijk vol. Helaas staat er ook erg veel onbelangrijk nieuws in waardoor de gehele nieuwsverwerking wordt vertraagd. Het uitmesten van de queue is geen prettig werk en het kost ook erg veel tijd.
maar goed, jullie zien maar. het gaat niet specifiek om dit geval maar het is gewoon ELKE keer raak. En ik span me niet meer in voor tweakers. En ik denk alleen maar: als andere mensen dit ook vinden, lekkere site heb je dan.....
Hoezo bij elke submit? Overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Dan zou TFF moeten uitpuilen van de onaflatende klachtenstroom. Weet je wel wat er allemaal in de submit staat? Waarom moeten we iedere week, al jarenlang, mensen blijven uitleggen dat niet alles wat in de submit geknikkerd wordt meteen door een uitgehongerde, op het zwaailicht van de submitqueue wachtende nieuwsposter op de FP wordt geplaatst? Antw: omdat van de +/- 40.000 users er altijd wel een paar bij zitten die vinden dat hún submit of hún favo-topic het allerbelangrijkste is, maar niet snappen, dat we nu eenmaal niet alles kunnen en/of willen plaatsen, en blijkbaar ook niet dat we niet fulltime en realtime kunnen posten.Op vrijdag 22 februari 2002 20:45 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
jullie stappen hier wel erg makkelijk overheen hoor. Het is gewoon bij bijna ELKE nieuwssubmit? dat is toch zot?
Die is interessant. Wat heeft het nieuws opzichzelf te maken met het feit dat sommige mensen slecht modereren? Die hebben eerder de mod-faq niet gelezen, snappen het niet of houden zich er niet aan. Da's een andere kwestie.Dit soort onzin is de reden dat
1 niemand meer moeite doet serieus te modden op frontpage
Dat is hun goed recht. Er wordt iig wél veel nieuws doorgegeven, meer dan we verwerken kunnen zelfs en veel submits zijn ook nog eens vaak onbruikbaar (geen linkje), dubbel, verouderd, recent al eens tot nieuwsartikel verwerkt (2 veel mensen gewoon geen nieuws doorgeven
Open een willekeurig boek en maak een samenvatting van de eerste pagina die meer dan 80% tekst bevat.Op vrijdag 22 februari 2002 21:43 schreef xxxMaverick het volgende:
1 uh dit is toch een nieuwssite of niet dan? het plaatsen van nieuwsberichten hoort er toch bij? zo bijzonder zijn ze ook niet, gewoon een samenvatting! neem dan meer mensen aan.
* ACM wacht 30 minuten
En? Hoe lang deed je erover?
Je onderschat het gewoon imho. Het lijkt misschien simpel als een bericht er eenmaal staat. Maar we hebben al veel mensen zien komen en weer gaan, die dat gewoonweg niet volhouden, dag-in dag-uit daar tijd in stoppen.Op vrijdag 22 februari 2002 21:43 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
1 uh dit is toch een nieuwssite of niet dan? het plaatsen van nieuwsberichten hoort er toch bij? zo bijzonder zijn ze ook niet, gewoon een samenvatting! neem dan meer mensen aan.
maar goed, jullie zien maar. het gaat niet specifiek om dit geval maar het is gewoon ELKE keer raak. En ik span me niet meer in voor tweakers. En ik denk alleen maar: als andere mensen dit ook vinden, lekkere site heb je dan.....
ach ja. iedereen zal zijn/haar best wel doen. Is alleen erg frustererend. Zoals ik al aangaf. De laatse 6x dat ik nieuws submite is dit zo. En ELKE keer kwam het de volgende dag of 2 dagen later online. Maar goed succes want als fok het kan?
Je bent per nieuwspost minimaal 20 tot 30 minuten bezig. Je kunt namelijk niet elke submit zomaar online gooien. Je moet eerst goed alles checken of het klopt. Daarnaast nog extra info opzoeken, zodat je ook nog weet waar het over gaat (als je niet 100% thuis bent in het onderwerp). Vervolgens gerelateerde nieuwsitems zoeken, eventuele producten uit de pricewatch toevoegen (deze laatste twee duren niet lang, maar het moet wel gebeuren). Ook is het gewenst dat een nieuwspost regelmatig vergezeld wordt van een plaatje of foto. Die moet je dus ook zoeken, eventueel aanpassen en uploaden.Op vrijdag 22 februari 2002 22:09 schreef xxxMaverick het volgende:
ach ja. iedereen zal zijn/haar best wel doen. Is alleen erg frustererend. Zoals ik al aangaf. De laatse 6x dat ik nieuws submite is dit zo. En ELKE keer kwam het de volgende dag of 2 dagen later online. Maar goed succes want als fok het kan?
Gezien het feit dat vrijwel alle nieuwsposters van tweakers.net een full-time baan of studie doen naast hun nieuwsposterschap lijkt het me redelijk dat je niet kunt verwachten dat elke nieuwssubmit binnen een uur na de submit online staat (als het al interessant genoeg is om online te worden gezet).
nu doe je net alsof ik gewoon ongeduldig ben. Dat is niet zo. Maar het is dus vaak zo dat submits gedelete worden, en een paar dagen! later alsnog geplaatst. Dit is raarOp vrijdag 22 februari 2002 23:46 schreef Martin Sturm het volgende:
[..]
Gezien het feit dat vrijwel alle nieuwsposters van tweakers.net een full-time baan of studie doen naast hun nieuwsposterschap lijkt het me redelijk dat je niet kunt verwachten dat elke nieuwssubmit binnen een uur na de submit online staat (als het al interessant genoeg is om online te worden gezet).
Het kan best gebeuren dat er "belangrijker nieuwtjes" bovenaan de queue binnenkomen en dat eerder gesubmitte zaken dan uitgesteld worden.Op zaterdag 23 februari 2002 00:54 schreef xxxMaverick het volgende:
nu doe je net alsof ik gewoon ongeduldig ben. Dat is niet zo. Maar het is dus vaak zo dat submits gedelete worden, en een paar dagen! later alsnog geplaatst. Dit is raar
Volgens mij worden submits niet zo gauw gedelete en dan later weer getoond.
Je doet net of je hier nieuw bent. Doe eens wat rustiger, komt wat vriendelijker over.Op zaterdag 23 februari 2002 00:54 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
nu doe je net alsof ik gewoon ongeduldig ben. Dat is niet zo. Maar het is dus vaak zo dat submits gedelete worden, en een paar dagen! later alsnog geplaatst. Dit is raar
15 minuten. Stuur mij een willekeurig artikel (over een onderwerp waar ik verstand van heb), en binnen 15 minuten lever ik je een kant en klaar artikel.Op vrijdag 22 februari 2002 21:55 schreef ACM het volgende:
[..]
Open een willekeurig boek en maak een samenvatting van de eerste pagina die meer dan 80% tekst bevat.
En? Hoe lang deed je erover?
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Waar heb je verstand van?Op zaterdag 23 februari 2002 14:27 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
15 minuten. Stuur mij een willekeurig artikel (over een onderwerp waar ik verstand van heb), en binnen 15 minuten lever ik je een kant en klaar artikel.
De samenvatting zelf lukt misschien in 15 minuten, maar het verifieren en bijzoeken van informatie...Op zaterdag 23 februari 2002 14:27 schreef Wokschotel het volgende:
15 minuten. Stuur mij een willekeurig artikel (over een onderwerp waar ik verstand van heb), en binnen 15 minuten lever ik je een kant en klaar artikel.
anyway, ik zal es een mooi artikel voor je opzoeken, alhoewel testcase dat vast beter kan dan ik
Wat Fok! erg veel doet is bot copy-pasten met minimale eigen toevoegingen. Als wij dat ook zouden willen/kunnen/mogen, tja, dan lukt het wel om 40 posts per dag te plaatsen en alles binnen 2 minuten af te hebben.
Meer personeel aannemen is natuurlijk een mogelijke oplossing, en dat gebeurt dan ook regelmatig. Het is alleen niet zo simpel als het lijkt. Nieuwsposten is zwaar onderschat werk, er zijn er weinig die het lang volhouden. Bovendien kost het veel tijd om nieuwe mensen in te leren, en dus kunnen we niet veel nieuwe mensen tegelijk hebben.
Meer personeel aannemen is natuurlijk een mogelijke oplossing, en dat gebeurt dan ook regelmatig. Het is alleen niet zo simpel als het lijkt. Nieuwsposten is zwaar onderschat werk, er zijn er weinig die het lang volhouden. Bovendien kost het veel tijd om nieuwe mensen in te leren, en dus kunnen we niet veel nieuwe mensen tegelijk hebben.
Professioneel Hyves-weigeraar
persoonlijk heb ik dan iets minder diepgang dan de huidige gang van zaken. Misschien een stemming ?Op zaterdag 23 februari 2002 15:10 schreef Wouter Tinus het volgende:
Wat Fok! erg veel doet is bot copy-pasten met minimale eigen toevoegingen. Als wij dat ook zouden willen/kunnen/mogen, tja, dan lukt het wel om 40 posts per dag te plaatsen en alles binnen 2 minuten af te hebben.
Verwijderd
Uit een enquete is gebleken dat de meeste mensen tevreden zijn met 10 tot 15 postings per dag, gevolgd door 15-20. Zoals het op dit moment gaat zitten we goed.
Het overgrote deel vindt de lengte/kwaliteit van de postings goed. Ongeveer 15% heeft het zelfs nog liever iets langer / iets meer diepgang. Je behoort tot een kleine groep van 1% die iets minder diepgang wil. Het lijkt me dus wel duidelijk.
Het overgrote deel vindt de lengte/kwaliteit van de postings goed. Ongeveer 15% heeft het zelfs nog liever iets langer / iets meer diepgang. Je behoort tot een kleine groep van 1% die iets minder diepgang wil. Het lijkt me dus wel duidelijk.
Dit soort dingen, internet-gerelateerde toestanden. Over dingen als overclocking hoef je mij niets te vragen, ik ben al blij dat ik mijn Athlon 100 mhz sneller kan laten lopenOp zaterdag 23 februari 2002 14:30 schreef testcase het volgende:
[..]
Waar heb je verstand van?
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Pagina: 1