Toon posts:

[OC] Underclocken slecht voor cpu ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is iets wat ik tot nu toe nooit heb geloofd. Maar het lijkt er op dat het toch zeker zo is.
Omdat ik geen zin meer had in al die fans heb ik mij systeem een tijdje underclocked gehad
1400-->1050.
Nu heb ik echter een nieuwe kast met een binnenkort stillere uitrusting. Nu probeer ik mijn cpu weer terug te krijgen op de standaard 1400 mHZ. Dit lukt echter niet meer. Ik heb elk voltage al geprobeerd (hoger dan 1.75).

Dit terwijl ik voorheen 1530 mHZ heb behaald met deze cpu. Het lijkt er dus op dat underclocken wel degenlijk schade veroorzaakt.

Verwijderd

Je kan misschien ook gewoon je L1 bruggen eens opnieuw doorkleuren :?
Maar een ideetje hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 1400 mhz, die al unlocked is. En ook met fsb haal ik niet meer de resultaten die ik ooit heb gehaald. Ik kom niet eens meer op default setttings.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Wat voor Mb heb je.

Heb zelf ook altijd mijn cpu underclocked staan echter start ik hem wel gewoon op 1400Mhz op. Met Fuzzy Logic zet ik hem dan na het opstarten van windows op 1050, dit levert mij totaal geen problemen op.

Misschien dat je dit eens kunt proberen Fuzzy logic is een progje van MSI.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V133, niet echt een slecht bordje. Misschien dat ik hem eerst weer aan een hoger voltage moet laten wennen ofzo.

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
jumpers ff omzetten en weer terugzetten, dan krijg je oude biosinstellingen end an moet is standaard weer op 1400Mhz lopen d8 ik zo

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 18:26 schreef GTTC het volgende:
jumpers ff omzetten en weer terugzetten, dan krijg je oude biosinstellingen end an moet is standaard weer op 1400Mhz lopen d8 ik zo
volgens mij is niet het probleem dat ie em niet kan instellen op 1400 mhz, maar dat ie niet wil lopen op 1400 mhz :?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

is bekende bug, 2 maten vamme ook ( alle 3 hetzelfde board gekocht )

bios ( opnieuwe ) updaten en handmatig de mutiplyer en fsb instellen, zo heb ik het bij hun aan de praat gekregen ( zelf geen last van, loopt juist harder )

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
dat lijkt me totaal geen kwaad kunnen. de netwerk server (P1 120@100) draait al heel lang goed zonder koeling. Ik denk dat het een foutje in de bios is ofzo. Ik zou enits weten waardoor het fout zou kunnen gaan, maar tis wel opmerkelijk :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 20:15 schreef cyberbetica het volgende:
is bekende bug, 2 maten vamme ook ( alle 3 hetzelfde board gekocht )
wat klopt hier nou niet ;)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 20:40 schreef Hielkej het volgende:

[..]

wat klopt hier nou niet ;)
Dat zijn z'n maten inclusief hem (8>

En dat op vrijdag...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het wel instellen, fsb en multiplier maar dan boot ie niet meer boven fsb 135 of boven mp 10.5 .

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 13:58

theborgnl

De mededeling begint hier:

Als ik het dus goed begrijp, heb je je koeling eraf gehad.

Ik kan het verkeerd hebben, maar zou dat niet een beetje slecht kunnen zijn?

*ding* Einde bericht *dong*

Verwijderd

Topicstarter
Geen koeling er af gehad. Alleen met wat minder case fans zodat ik weer normaal kon slapen 's nachts. Die cpu is maximaal 59 Graden geweest. Is wel warm maaar hij moet hier tegen kunnen lijkt mij.

Als ik dus de FSB vehoog van 100 naar 133 start hij niet op (met een mp van 10,5). En de maximale mp waarmee mijn bak nog opstart is 11.0. Ik draai dus nu 1400-->1100 op 100 FSB.

De bios heb ik al gereset, maar dit hielp niets. :(

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 17:36 schreef SM-DoubleD het volgende:
Je kan misschien ook gewoon je L1 bruggen eens opnieuw doorkleuren :?
Maar een ideetje hoor ;)
Lezen he :P Hij zegt underclocken en niet unlocken ;)

Verder weet ik het ook niet.. zou gewoon moeten werken. Sorry ;(

• VeldKoe
  • Niet online
* VeldKoe heeft een tbird1100 op 550mhz draaien :9
lekker stil en koel 30graadjes op 1,5volt met 1wibra fan op 7volt onhoorbaar MMMMMmmmmmmMMMmmmmmmmm

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op zaterdag 23 februari 2002 11:31 schreef VeldKoe het volgende:
lekker stil en koel 30graadjes op 1,5volt met 1wibra fan op 7volt onhoorbaar MMMMMmmmmmmMMMmmmmmmmm
heb je daar ook nog een reden voor? waarom zou je een cpu op halve kracht laten draaien? is toch zonde van het geld?

dat ding kan trouwens makkelijk harder als ie maar 30 graden is..............zonder geluidsverhoging

• VeldKoe
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 14:01 schreef EmilneM het volgende:

[..]

heb je daar ook nog een reden voor? waarom zou je een cpu op halve kracht laten draaien? is toch zonde van het geld?

dat ding kan trouwens makkelijk harder als ie maar 30 graden is..............zonder geluidsverhoging
omdat ie enorm heet wordt op 'volle kracht', dus dan moet ik me fan weer op 12volt laten draaien
en ik vind geluidsoverlast ergggg irritant
daarnaast merk je het snelheidsverschil tussen 550 of 1100mhz toch amper met desktopapplicaties (met gamen tuurlijk wel)

Verwijderd

zet je jumper of bios van je mamaplankje op 133 mhz en wat gebeurd er dan precies?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 23 februari 2002 11:31 schreef VeldKoe het volgende:
Wibra verkoopt geen fan's :P

Ik kan het weten, ben netwerk- en applicatiebeheerder op het hoofdkantoor :z :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 23:21 schreef MasterOverdrive het volgende:
zet je jumper of bios van je mamaplankje op 133 mhz en wat gebeurd er dan precies?
Dan kom ie nog net tot windows, dan krijg ik een bluescreen. Net als bij te hoog overklocken.

ps. Nu loopt hij al 11,5x100=1150mHz

• joosd
  • Laatst online: 05-02 09:06
Als je maar niet de bios gaat flashen naar 1010 wnat mijn A7vtje is nu dood :'(

Verwijderd

Heb ik ook ooit eens gehad. Sjip was OC'ed gedurende een hele tijd. Op een gegeven moment terug naar de standaard snelheid. Tijd draaien. Daarna nooit meer stabiel boven de standaard mhz te krijgen. Ook niet met een hoger voltage of wat dan ook.
Heb het nooit begrepen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 09:56 schreef joosd het volgende:
Als je maar niet de bios gaat flashen naar 1010 wnat mijn A7vtje is nu dood :'(
Je hebt toch niet in windows XP geflashed he ?

Verwijderd

Waarom nie in Win XP flashen???? Ik heb totaal geen problemen met het flashen in Win XP, ik flash gewoon met een of ander proggie van GigaByte

Verwijderd

Underclocken kan volgens mij wel schadelijk zijn... Bij ons op school waren een paar PC's door de hitte (glas zonder iets ervoor de hele dag in de zon) en door de verhuizing geflipt. het waren 667 MHz dingen, een liep op 333 en toen we dat goed zetten (kon op de een of andere manier gewoon in stappen van 25 de snelheid ophogen in de bios) ging ie kapot en nam ie het stopcontact mee het graf in. Ook een liep op 1000 en die ging ook na een tijdje kapot...

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 23:30 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Wibra verkoopt geen fan's :P

Ik kan het weten, ben netwerk- en applicatiebeheerder op het hoofdkantoor :z :9
Hint: Hij zegt hiermee alleen hoe de kwaliteit van de fan is...

Verwijderd

Topicstarter
De cpu is zojuist overleden. Toen ik hem probeerde op 14x100=1400 mHz.

Net nu ik absolutt geen geld meer heb. (Net rijbewijs)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

BrZ

Op zondag 24 februari 2002 15:23 schreef Sidewinder het volgende:
De cpu is zojuist overleden. Toen ik hem probeerde op 14x100=1400 mHz.

Net nu ik absolutt geen geld meer heb. (Net rijbewijs)
Als hij niet beschadigd is heb je garantie hoor... :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 22:25

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op zondag 24 februari 2002 11:16 schreef Hwg het volgende:

[..]

Hint: Hij zegt hiermee alleen hoe de kwaliteit van de fan is...
ROTFLOP :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1