[mp3/dvd] hoe mp3 cd's branden voor philips dvd

Pagina: 1
Acties:

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik heb mijn Philips DVD-pro 170 geflashed met de firmware van zijn opvolger de DVD-pro 175. Als het goed is kan mijn dvd-speler nu mp3-cd's aan. Dus dat heb ik met een mp3 cd-tje geprobeerd. Die werd echter uitgespuugd. Dus zit ik met een vraag: Hoe moet ik mp3's op een cd branden zodanig dat een philips dvd-speler ze slikt? Kan iemand even in zijn/haar philips dvdspeler manual kijken en zeggen waaraan een mp3 cd moet voldoen om hem te kunnen afspelen?

Ik heb de search gebruikt maar daar kon ik geen antwoord vinden. Alvast bedankt voor de moeite!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:16
Ik heb zelf een expandium van philips dus goeie kans dat dit niet bij jouw DVD-speler werkt. Maar goed:

ik brand de albums in dir's AL01 ; AL02 ; AL03 etc op de root van de cd. misschien dat dat bij jouw speler ook zo werkt?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn philips DVD speler snapt losse nummers en nummers in subdirs ziet-ie als losse albums enzo,

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Munchkin
Op vrijdag 22 februari 2002 18:31 schreef JvS het volgende:
Mijn philips DVD speler snapt losse nummers en nummers in subdirs ziet-ie als losse albums enzo,
hmm, da's vreemd dan zou hij het mij ook gewoon moeten doen met de cd die ik geprobeerd heb. Misschien dat de namen te lang waren of zo. Iig bedankt voor de info!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

mno

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je CDR(W) afgesloten is, dus probeer het eens met 1 Disc-at-once sessie. Lange bestandsnamen maken denk ik niet uit, wel ervoor zorgen dat je mp3's 44khz stereo zijn. Bitrate moet ook niet veel uitmaken maar met alles boven 128 moet je i.i.g. goed zitten (VBR werkt ook prima op mijn DVD712).

Verder ken ik jouw speler niet maar als de hardware niet bedoeld is om mp3's af te spelen dan zal dit je via een firmware-update waarschijnlijk ook niet lukken.

Gewoon rösti

• Munchkin
Die pro 170 van mij is voor een groot gedeelte gelijk aan die nieuwe 175. Zover ik weet is het enige verschil dat de 175 er een pre-sub out op heeft. De 170 was al voorbereid op svcd en mp3 (volgens de kennis die mij de firmware heeft gegeven), maar die waren op dat moment nog niet geimplementeerd (geen vraag, potentieel risico misschien o.i.d.). Met die nieuwe firmware zou dat dus moeten kunnen (hardware is hetzelfde).

Wat betreft die mp3-tjes, ik heb alleen mp3's van 160 kb/s of beter, dus dat zou moeten kunnen. Het probleem wat ik nu heb echter is dat de cd niet eens gelezen wordt maar meteen uitgespuugd wordt. Maar ik zal dat disc at once eens proberen.

Over de speler zelf: de pro 170 is een professionele dvdspeler die 24/7 gebruikt kan worden. Dat is iets wat de meeste consumer dvd's niet kunnen. Verder kun je er touchscreens aan hangen via de seriele poort.

Verwijderd

Brandt ze gewoon als data cd. Dat werkt bij mijn Expanium van Philips. Als je hele albums brandt moet je inderdaad met AL01 ofzo gaan werken maar dat doe ik niet.
Pagina: 1